logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Traffic Design 2022. Mural z marchewki i emocjonalny bagaż ćmy

   24.10.2022, przeczytano 1614 razy

Dwie kolejne realizacje Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej Traffic Design można oglądać w dzielnicy Gdyni na Grabówku. Seria rzeźb i eksperymentalny mural z biotynku podnoszą tematy wspólnoty międzygatunkowej i rozsądnego gospodarowania zasobami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/traffic-design-2022.-mural-z-marchewki-i-emocjonalny-bagaz-cmy,397728,artykul.html

Rzeźbiarski tryptyk ukraińskiej ilustratorki Olii Hordiienko przedstawia ćmę, kunę i dzika. Każde z nich symbolizuje problemy, z którymi mierzą się ludzie w zetknięciu z wojną, ale też w różnych kryzysowych sytuacjach w życiu. Potrzeba podjęcia działania, konieczność bycia elastycznym, czy konfrontacja z nierozwiązanymi problemami to tematy, których alegoriami stały się spotykane w mieście zwierzęta.

- Przyjechałam do Gdyni w zawiłym momencie mojego życia: po rozpoczęciu wojny w Ukrainie. Starałam się zaakceptować miasto, jako moje miejsce na jakiś czas. Zauważyłam tu mnóstwo zwierząt, które nie pojawiają się w przestrzeni Kijowa: dziki, kuny, lisy, sarny, foki, ale też te bardziej znane: ćmy, wiewiórki, mewy. Ich obserwacja działała na mnie kojąco – mówi Olia.

Morszczyn z odpadków

Projektantka Blanka Byrwa bada temat morskich makroglonów. W muralu, który powstał na jednej ze ścian Szkoły Podstawowej nr 17, porusza temat Morszczynu Pęcherzykowatego.

Morszczyn jest glonem, który pod koniec XX wieku praktycznie wyginął w Bałtyku, Instytut Oceanologii PAN wyznaczył nagrodę za jego udokumentowanie. Z zasobów, które znajdują się na północy Oceanu Atlantyckiego i Oceanu Arktycznego produkuje się alginian sodu. To właśnie ta substancja, żywica oraz wapno ze skorupek jaj są bazą-spoiwem biotynku.

Pozostałe materiały nadające tynkowi teksturę i kolory – to między innymi popiół, opadłe liście akacji, skorupki po jajach z lokalnej piekarni, kawiarniane fusy, czy obierki z marchwi ze szkolnej stołówki.

Mural, którego forma nawiązuje do ilustracji ze starych podręczników do biologii, jest formą eksperymentu. Nie wiemy, jak przetrwa w wilgoci i mrozie – na razie pomyślnie przeszedł serię deszczowych dni.

Pęcherze morszczynu, czyli elementy 3D wykonali uczniowie i uczennice z klasy 4b SP 17.

– Podczas warsztatów przerabialiśmy materiały zebrane do projektu oraz przyniesione przez nich. Wspólnie połączyliśmy przyniesione odpady – dzieląc na grupy: suche obierki, fusy, mokre obierki. Zadaniem uczniów było zaprojektować własne przepisy dla danego materiału i wykonać próbki – opowiada Blanka Byrwa.

Wydarzenie jest finansowane ze środków Miasta Gdynia.

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

Galeria: Traffic Design 2022 - rzeźby i bio-mural na Grabówku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764