logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Traffic Design naprawia mechanika

   13.05.2022, przeczytano 1991 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Rafał Kołsut

Do magla, kaletnika i szewca dołącza mechanik. Traffic Design podjęło kolejne wyzwanie projektowe przy re:designie warsztatu samochodowego, który działa na gdyńskim Grabówku od 1968 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/traffic-design-naprawia-mechanika,395829,artykul.html

- Wciąż szukamy nowych, ciekawych tematów projektowych. Zależy nam na działaniach w dzielnicach, ponieważ wiemy, że jeden dobry szyld potrafi zainspirować sąsiednie biznesy do wizualnych zmian. Dlatego po barze mlecznym na Chyloni przyszedł czas na zakład wulkanizacji i naprawy aut na Grabówku. - Monika Domańska, Traffic Design

ilustracjastrzałka

Głównym elementem projektu był ręcznie malowany szyld. Namalowano go z wykorzystaniem tradycyjnej metody, jaką jest przeprócha, czyli przenoszenie wzoru na ścianę za pomocą kartonu lub kartki z wydziurkowanym konturem. Odświeżono również całą elewację, aby stworzyć dla szyldu odpowiednie tło. Zostały odmalowane drzwi, a ogrodzenie nabrało charakteru.

ilustracjastrzałka

Podniszczone banery, stare reklamy i tabliczki zniknęły, by zrobić miejsce nowej, uporządkowanej przestrzeni bez chaosu informacyjnego. Na fasadzie pojawiły się elementy nowej identyfikacji z liternictwem zaprojektowanym przez Eugenię Tynnę specjalnie na potrzeby realizacji.

ilustracjastrzałka

Całość dopełnia oryginalny szyld semaforowy, stojący przed bramą, stworzony od zera przez zespół Traffic Design z ręcznie malowanej blachy i opony zabytkowego już Żuka.

ilustracjastrzałka

Działanie zostało zrealizowane w ramach długoterminowej współpracy z miastem Gdynia, która zakłada wprowadzenie dobrych praktyk projektowych na ulice miasta.

ilustracjastrzałka

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Było bardzo słabo, jest słabo Pomysł z wiszącą oponą to wisienka na tym torcie z margaryny. Konia z rzędem temu kierowcy, który przeczyta te małe literki z samochodu. Taka jest moja opinia.

avatar użytkownika
,

Cała filozofia działania Traffic Design to pokazywanie jak uciec przed tandetnym chaosem wizualnym, degradującym architekturę i otoczenie. Ich realizacje mają pozostawać w nim w zgodzie, a nie walczyć i niszczyć to co wokół. Czyli pewien program minimum. To nie jest konkurs na najbardziej efektowną identyfikację lokalu, nie używa się tu wymyślnych i drogich technologii, wszystko robione jest przy użyciu metod prostych i tradycyjnych, łatwo dostępnych i przystępnych.

Pewnie że można sobie wyobrazić super-wypasioną realizację, w którą włożono kosmiczne materiały i zastosowano zaawansowane techniki - pytanie tylko czy taka realizacja pozostawałaby w zgodzie z charakterem obiektu który uzupełnia i reprezentuje, bo istnieje obawa że aby uzyskać taką zgodność, należałoby zacząć od jego wyburzenia i postawienia równie wypasionej hali. Nie o to tutaj chodzi. To raczej promocja filozofii "po pierwsze nie szkodzić"...

Zauważ też, że przy okazji umyto szybki - pewnie po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat :-)
  

avatar użytkownika
,

Bardzo spoko. Flaga z opony jak za dawnych czasów :) Pomysł z telnumerem na drzwiach dobry. Schludnie, elegancko z zachowaniem klimatu.

avatar użytkownika
,

Czytelność tekstów na tym kółku jest żadna, ale można się domyślać że samo kółko jest świetnie widoczne i sprawdza się jako identyfikator miejsca, na który można się powoływać tłumacząc jak je odnaleźć. Taka jest zapewne jego funkcja.  

,

Mocne 2/10.

Najnowsze w tym dziale

Ekspert Canon wyjaśnia, jak zmieniają się zasady bezpiecznej pracy
Mobilny tryb pracy oraz coraz większe wykorzystanie przestrzeni coworkingowych – to dwa czynniki, które wpływają na stosowane dotychczas zasady cyberbezpieczeństwa. Wraz ze zmianą trybu naszej pracy powinniśmy być przygotowani na modyfikację naszego podejścia do obecności w sieci. Z okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa Canon Polska wyjaśnia, na co należy...
Tysiąc krów Johna Bow, czyli prawdziwa historia o brandingu
Co wspólnego mają cowboy’e z brandingiem? Jak krowy mogą zbudować markę? Dowiesz się tego z filmu przygotowanego przez agencję BRAND SO ON, dawniej BRAVE BRAIN, która właśnie przy okazji swojego rebrandingu przygotowała krótki film o istocie brandu – Opowieść o Johnie Bow.
Zawody triathlonowe IRONMAN co roku przyciągają tysiące zawodników i kibiców z całego świata. Choć starty odbywają się w niedzielę, to już od piątku wszyscy zainteresowani gromadzą się w strefie EXPO, czyli przestrzeni wystawowej, gdzie mają możliwość do rozmów i poznania nowości ze świata zdrowia i sportu. To wyjątkowa okazja dla marek do...
Nie ma nic prostszego niż obniżyć cenę? Nic bardziej mylnego. Oferowanie obniżek to żmudny proces, który powinien być oparty o wcześniejsze zrozumienie potrzeb konsumentów. Są bowiem tacy klienci, którzy na słowo „promocja” odwracają głowę. Sklepy muszą też pamiętać o tym, że jak już przyznają rabat, to muszą ten proces maksymalnie...
Wielojęzyczność to przyszłość e-commerce i obsługi klienta
Jak wynika z najnowszych danych W3Tech, w języku angielskim jest obecnie dostępne 61,5% wszystkich treści zawartych w internecie. Jednocześnie angielski jest językiem ojczystym jedynie dla 16,2% populacji świata. Jeśli dodatkowo zestawimy te dane z wynikami niedawnego badania Unbabel, wedle których aż 69% konsumentów na świecie chce, aby marki oferowały im...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764