logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Trendy, które ukształtują reklamę online w 2019

  PR 22.11.2018, przeczytano 848 razy
Autor Mariusz Maksymiuk – Prezes Adexon

Nadszedł idealny czas na podsumowanie tego, co działo się w branży reklamowej oraz sprawdzenie, co będzie napędzało rynek w nadchodzącym roku. Które trendy z 2018 nie stracą popularności? Jakie nowości nas czekają? Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas planowania budżetów na 2019? Na te pytania odpowiada Mariusz Maksymiuk, CEO sieci reklamowej Adexon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy%2C-ktore-uksztaltuja-reklame-online-w-2019,380236,artykul.html

Wideo niezmiennie na pozycji lidera

Treści wideo zyskują jeszcze większą popularność, szczególnie dzięki platformom takim jak YouTube, Netflix czy Amazon. Eksperci przewidują, że do końca przyszłego roku wideo będzie stanowiło 80% całego ruchu internetowego.

Z najnowszego raportu eMarketer wynika, że wydatki na cyfrową reklamę wideo w USA pochłoną nawet 50% budżetów reklamowych. Wynik ten będzie napędzany głównie za sprawą treści dostarczanych na urządzeniach mobilnych oraz na portalach społecznościowych. Badania Zenith pokazują, że w Polsce w 2019 budżet przeznaczony na reklamę wideo online wzrośnie o 9% w stosunku do bieżącego roku. Ponadto możemy się spodziewać, że coraz więcej marek będzie koncentrować się na tzw. moments marketing, czyli łączeniu przekazu z zapotrzebowaniem odbiorcy, który dostarczy użytkownikom spersonalizowane treści we właściwym miejscu i czasie, na odpowiednim urządzeniu.

Jedno jest pewne – wideo to najlepszy sposób na zaangażowanie odbiorców, zwiększenie współczynnika konwersji oraz uzyskanie wysokiego ROI.

Rozwój AR

Już w 2018, wiele marek wdrożyło do swoich strategii marketingowych rozwiązania, jakie oferuje AR i VR. Jest to bowiem jeden z najlepszych sposobów na zaangażowanie konsumentów, który oferuje im wyjątkowe i niepowtarzalne doznania zakupowe. Dzięki temu rozwiązaniu, marketerzy mają szansę przedstawić klientom produkt i usługę za pomocą wysokiej jakości technologii i ciekawie opowiedzianej historii.

W tym roku liderem w wykorzystaniu VR i AR był amerykański sklep Ikea, który uruchomił aplikację Ikea Place oraz sklep VR. Konsumenci mogli wybierać spośród ponad 2 tys. mebli i przed zakupem zobaczyć, jak dany model będzie prezentował się w ich domach.

Chociaż technologia AR i VR wciąż się rozwija, to już teraz można stwierdzić, że jest to jedno z najbardziej przyszłościowych rozwiązań dla reklamy i marketingu. Możliwość łączenia cyfrowej rzeczywistości z obiektami fizycznymi jest przełomową zmianą nie tylko dla branży reklamowej.

Wzrost zapotrzebowania na AI

W ciągi kilku ostatnich lat, technologia wspomagana sztuczną inteligencją stała się bardzo powszechna nie tylko w marketingu, ale także w wielu innych dziedzinach i branżach. Jak AI może być wykorzystywana przez reklamodawców? W marketingu coraz więcej aspektów opartych jest na danych, co oznacza, że rośnie zapotrzebowanie na systemy ich przetwarzania. W reklamie, sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana do poprawy wydajności oraz przeniesienia przekazywanych treści na zupełnie nowy poziom. W przyszłości marketerzy będą jeszcze częściej wykorzystywać AI, aby usprawniać analizę trendów, ulepszać profilowanie kandydatów czy opracowywać spersonalizowane strategie. Dzięki specjalnie skonstruowanym systemom, które mogą przetwarzać ogromne ilości informacji, będą mogli również przeznaczać mniej czasu na przetwarzanie danych.

Przygotuj się na wyszukiwanie głosowe

Przewiduje się, że wyszukiwanie głosowe będzie jednym z większych, dotychczas nie w pełni wykorzystanym trendem nadchodzącego roku. Chcą dobrze przygotować się do jego wdrożenia, warto jeszcze dokładniej poznać preferencje swoich odbiorców, a następnie wykorzystać tę wiedzę podczas tworzenia przekazów reklamowych.

Obecnie treści związane z reklamą cyfrową opierają się na frazach SEO i słowach kluczowych, które ukierunkowane są na zapytania pisane. Wyszukiwanie głosowe wymaga własnej bazy słów, które odpowiadają językowi, jakiego używają użytkownicy wyszukiwarek. Dlatego też w 2019, marketerzy muszą przygotować treści, dopasowując ton, gramatykę i słownictwo, tak aby wyszukiwanie głosowe było jeszcze prostsze.

Marketing i reklama cyfrowa, dzięki postępowi technologicznemu nieustannie się rozwijają. Warto jednak zauważyć, że trendy, które obserwowaliśmy w 2018 nie znikną, ale będą ewoluowały, tak by jeszcze lepiej dopasowywać się do zmieniających się potrzeb klientów.

Źródło: Adexon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry
Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było to 36 mln zł. Spadek oczywiście nastąpił z powodu pandemii. Gdyby nie ona, obecnie rynek byłby większy. Natomiast teraz widać, że ten segment wraca do gry. Co więcej, w ciągu najbliższych 5 lat ww. wartość może wzrosnąć nawet do 50-60 mln zł...
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w...
Problemy z AI. Czy prawo powstrzyma „bunt maszyn”?
Prawne problemy ze sztuczną inteligencją narastają wraz z dynamicznym rozwojem technologii AI. System regulacyjny nie nadąża nie tylko za tworzeniem prawa wyznaczającego granice dla nowej technologii, ale też złożonością procesu tworzenia algorytmów, które często są utajnione. Obecne regulacje nie są adekwatne, co prowadzi do skrajnie różnych rozstrzygnięć...
Nadchodzą złote czasy dla open source?
Blisko 40 proc. największych organizacji na świecie zwiększyło wykorzystanie otwartych technologii w 2023 roku[1]. Nawet 50 mld USD – tyle według Marketsand Markets osiągnie rynek usług open source do 2026 roku, co oznacza stopę wzrostu na poziomie 130 proc. Według najnowszego raportu OpenLogic, The State of Open Source 2024, aż 95 proc. organizacji w ciągu...
Krajobraz polskiego e-commerce po upadku wszystko.pl
W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie siedem miesięcy. Sprzedawcy stracili zatem jeden z kanałów dotarcia do klientów. O kolejne jest trudno, bo wielkie marketplace’y jak Allegro, Temu czy Amazon mają niemal nieograniczone budżety...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764