logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Trendy i preferencje Polaków w komunikacji SMS [INFOGRAFIKA]

  PR 19.11.2015, przeczytano 817 razy
ilustracjastrzałka

Wydawać by się mogło, że po tak długim czasie, w świecie szybko zmieniających się nowych technologii powiadomienia SMS stracą na ważności. SMS ma się jednak bardzo dobrze, nie tylko w klasycznym wydaniu. Jak obecnie wykorzystywane są SMS-y w nowoczesnej komunikacji biznesowej i konsumenckiej. Czy Polacy nad uważają je za użyteczne i funkcjonalne? Jak często wysyłamy SMS-y i jakie SMS-y cieszą się największym zainteresowaniem?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy-i-preferencje-polakow-w-komunikacji-sms-infografika,26601,artykul.html

Powiadomienia SMS są najchętniej wykorzystywanym sposobem komunikacji wśród Polaków – ze wszystkich dostępnych technologii ponad 94 proc. osób wybiera właśnie krótkie wiadomości tekstowe, a 65 proc. korzysta z nich codziennie. Popularność smartfonów, a co za tym idzie aplikacji mobilnych i komunikatorów nie zdetronizowała SMS-ów, które towarzyszą nam od ponad dwóch dekad zarówno w komunikacji biznesowej, jak i codziennej.

SMS-y Premium obciążone opłatą specjalną

Blisko 33 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z usługi SMS-ów Premium, czyli krótkich wiadomości tekstowych o podwyższonym koszcie. 2/3 korzysta z nich kilka razy do roku. Zdecydowana większość (68 proc.) przeznacza na ten cel do 5 zł miesięcznie, a jedynie 4 proc. wydaje na SMS-y Premium do 100 zł w ciągu miesiąca.

Urzędowa wiadomość

Instytucje publiczne są coraz bardziej aktywne na polu komunikacji mobilnej. W ciągu 12 miesięcy blisko 40 proc. Polaków otrzymało SMS-a od instytucji publicznej, a ponad 90 proc. uznało je za przydatne. Najwięcej osób, które otrzymało SMS-a od instytucji publicznej mieszka w województwie kujawsko-pomorskim.

Najczęstszym i najbardziej interesującym tematem SMS-ów w komunikacji z instytucjami publicznymi był status spraw urzędowych, w tym sprawy związane z dowodem osobistym, paszportem czy prawo jazdy. Powiadomienia SMS dotyczące umówionych wizyt lekarskich w szpitalu lub w przychodni publicznej oraz SMS-y związane z lokalnymi zagrożeniami (np. burze, powodzie, pożary), to jednej z najpopularniejszych informacji, które Polacy chcieliby otrzymywać SMS-em od instytucji publicznych.

Preferencje zakupowe

Niemal 40 proc. Polaków chciałoby otrzymywać powiadomienia SMS o promocjach w sklepach i punktach usługowych. Najbardziej pożądanym typem promocji realizowanym za pośrednictwem SMS-ów jest rabat na zakup produktu lub usługi, a największym zainteresowaniem cieszą się takie branże jak odzież, obuwie oraz akcesoria.

Markowe wiadomości

Jakie wiadomości SMS i jak często chcieliby otrzymywać Polacy? Ponad trzy czwarte jest zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów dotyczących ich ulubionych marek. 43 proc. chciałoby raz w tygodniu otrzymywać powiadomienia SMS z informacjami o promocjach i aktualnościach w sklepach lub punktach usługowych. W przypadku zakupów online zdecydowana większość chciałaby otrzymywać wiadomości SMS informujące o szczegółach związanych z transakcją.

Źródło: SerwerSMS.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Popularni blogerzy i vlogerzy są dla marek coraz lepszą formą reklamy
Blisko połowa internautów w Polsce ma zainstalowane aplikacje blokujące reklamy, które skutecznie ograniczają widoczność marek. W takiej sytuacji niezastąpieni stają się influencerzy. Pozwalają skuteczniej, a przede wszystkim w sposób atrakcyjny i bardziej autentyczny trafiać z komunikacją marketingową do odbiorców, szczególnie tych młodych...
Porównywarka Loando.pl właśnie rozpoczęła kooperację ze znaną siecią zrzeszającą twórców z portalu You Tube. Sieć skupia się na polskim rynku i współdziała z wieloma znanymi youtuberami, angażując ich w ciekawe kampanie i doskonale wpisując się w trend influencer marketingu. Grono youtuberów współpracujących z agencją LifeTube liczy...
Prezes UKE: Rewolucja 5G już w przyszłym roku
Nadchodzi rewolucja 5G w Polsce. Już w 2020 roku może zacząć działać telekomunikacyjna sieć piątej generacji, choć na początku tylko w wybranych lokalizacjach. W ciągu 3–4 lat może zyskać krajowy zasięg, choć część bardziej zaawansowanych funkcji może być komercyjnie dostępna dopiero w drugiej połowie przyszłej dekady. Przygotowywane są już podwaliny pod budowę 5G...
Przetrzymywanie w areszcie Michała Lisieckiego w opinii ekspertów jest bezprawne!
Akcje samplingowe i programy konsumenckie to usługi najchętniej wybierane z oferty promocyjnej Kolportera przez wydawców, producentów, dostawców i agencje reklamowe. Obecnie w sieci saloników Kolportera trwają dwie promocje – dla marek Monnari i Grześki.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764