logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Trendy koncertowe 2021 roku

  PR 09.12.2021, przeczytano 548 razy

Wydarzenia na żywo powróciły z rozmachem po rocznej przerwie spowodowanej sytuacją pandemiczną. W okresie wiosenno-letnim festiwale i koncerty, z udziałem głównie polskich artystów, cieszyły się rekordowym zainteresowaniem. Przewodnik kulturalny Going. podsumowuje 2021 rok oraz dzieli się obserwacjami dotyczącymi zmian i trendów w branży eventów muzycznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy-koncertowe-2021-roku,394082,artykul.html

Mimo trudnych warunków i niepewności, miniony sezon był dla organizatorów wydarzeń bardzo owocny. Od początku roku w sprzedaży w Going. znalazło się 3019 wydarzeń kulturalnych – średnio o pięć tygodniowo więcej niż rok wcześniej. Dominacja rapu nad innym gatunkami muzycznymi stała się jeszcze bardziej widoczna. Zmiana trendów, którą od lat można obserwować w USA, wywarła swój wpływ również na polską scenę. Na koncerty użytkownicy kupili przeszło 54 000 biletów, co stanowi aż 30% sprzedaży z oferty Going. Największe wydarzenia tego sezonu to: FEST Festival, koncert MATY na Lotnisku Bemowo oraz SBM FFestival vol.5. Wszystkie te imprezy łączył jeden element: były one w całości lub głównie skupione na artystach rapowych. Jak się okazuje, to właśnie młodzi fani hip-hopu z największym utęsknieniem wyczekiwali powrotu wydarzeń muzycznych. Going. od lat wspiera polską scenę hip-hopową, dlatego dane bileterii w sposób wymierny odzwierciedlają rosnącą popularność rodzimego rapu.

Spośród użytkowników Going. najwięksi miłośnicy muzyki na żywo wzięli udział nawet w 30 różnych wydarzeniach. Fani koncertów polowali na bilety nie tylko dla siebie, lecz także dla przyjaciół i bliskich. Rekordziści kupili aż 160 wejściówek na występy ulubionych wykonawców.

– Rok 2021 był rekordowy dla Going. pod względem liczby odsłon naszej strony głównej. Luźna, oparta na humorze komunikacja pomogła nam dotrzeć do docelowej grupy odbiorców z dużym powodzeniem. Efektem tych działań jest zbudowanie społeczności zainteresowanej kulturą i muzycznymi wydarzeniami, która chętnie wchodzi w interakcje i dzieli się swoimi wrażeniami na naszych profilach społecznościowych – podsumowuje Anna Maria Żurek, dyrektor operacyjna w Going.

Strategia komunikacyjna zaowocowała wzrostem ruchu na portalu Goingapp.pl o 55% w porównaniu do okresu przed pandemią. Stronę odwiedziło ponad 5 mln użytkowników. Rekordowym miesiącem okazał się sierpień – milion unikalnych użytkowników to najwyższy wynik od momentu powstania serwisu. Z nowych funkcji aplikacji i kalendarza kulturalnego Going. skorzystało łącznie 130 tys. aktywnych użytkowników.

Going. komunikował się z użytkownikami także w przestrzeni miejskiej, np. w pociągach warszawskiego metra, a w salonach sieci Empik przeprowadzono akcję „Ukryty Bilet”, w której fani mogli zdobyć wejściówki na wyprzedane eventy m.in. na występy Louisa Tomlinsona czy Maty.

Co więcej, Going. świętował powrót koncertów, zapewniając atrakcje już na etapie oczekiwania na wejście na wydarzenie. Na rekordowym evencie sezonu – koncercie Maty na Lotnisku Bemowo – ekipa Going. była odpowiedzialna nie tylko za sprawdzanie biletów, ale także dodatkowe atrakcje. Instalując DJ-kę, którą przejęli redaktorzy serwisu Going.MORE, udało się wprowadzić fanów w dobry nastrój już od pierwszych kroków stawianych na terenie wydarzenia.

Od początku pandemii Going. zachęcał do odpowiedzialnego ruszania w miasto. Razem z Organizatorami zapewniał bezpieczne warunki przeprowadzania imprez plenerowych i tych, które odbywały się w przestrzeniach zamkniętych. Troska o komfort i zdrowie fanów była priorytetem podczas wsparcia organizacji nawet najbardziej wymagających logistycznie wydarzeń.

Going. od zawsze stawia na promocję i polecanie użytkownikom najciekawszych wydarzeń, co przełożyło się na zaufanie koncertowych bywalców i rekordowy rok. – Dziękujemy każdemu, kto był z nami w tym roku pod sceną. Codziennie robimy wszystko, żeby najlepsze wydarzenia kulturalne i rozrywkowe były dostępne dla naszych użytkowników na wyciągnięcie ręki. Dziękujemy, że jesteście z nami – podsumowuje Anna Maria Żurek z Going.

Źródło: Going. Sp. z o.o.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764