logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Trendy na rok 2024 w branży druku wg ekspertów Canon

  PR 18.01.2024, przeczytano 1936 razy
ilustracja

Styczeń to dobra okazja ku temu, by zastanowić się czego możemy spodziewać się w branży druku w nadchodzących miesiącach. Według ekspertów Canon Polska, zeszłoroczna, dobra koniunktura towarzysząca drukarniom i dostawcom urządzeń drukarskich może się utrzymać. Wyzwania, na które trzeba się przygotować dotyczyć będą kwestii bezpieczeństwa systemów IT i postępującej automatyzacji. Dążąc do zabezpieczania zasobów w naszych firmach, nie powinniśmy też zapominać o misji środowiskowej odpowiedzialności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy-na-rok-2024-w-branzy-druku-wg-ekspertow-canon,402773,artykul.html

Pierwszy miesiąc nowego roku, to idealny czas na snucie prognoz biznesowych. Zapraszamy więc do wysłuchania najnowszego podcastu Canon Polska z cyklu „Rozmowy o druku”, w którym wzięli udział: Tomasz Miękus, odpowiedzialny za rozwiązania z obszaru druku wielkoformatowego, Michał Młynarczyk, ekspert od druku produkcyjnego małego formatu i Dariusz Szwed zajmujący się zagadnieniami cyberbezpieczeństwa i cyfryzacją biur. Ekspertów Canon Polska gościł Jeremi Jędrzejkowski, redaktor zarządzający dziennika Rzeczpospolita.

Druk atramentowy i większa automatyzacja

Czy biznes drukarski czekają zmiany? Rozpoczynając dyskusję, Michał Młynarczyk wyraził przekonanie, że najbliższe miesiące upłyną pod znakiem rosnącej popularności technologii druku atramentowego. Bez wątpienia, na wzmocnienie tego trendu będą korzystnie wpływały dotacje płynące z funduszy europejskich - pieniądze z pewnością pomogą klientom w decyzjach zakupowych. Ale dlaczego właśnie to ta technologia cieszy się coraz większym zainteresowaniem firm?

Popularność urządzeń atramentowych rośnie, bo są zdecydowanie tańsze w codziennej eksploatacji. Koszt wydruku pojedynczej strony, czy arkusza drukarskiego jest dużo niższy” – stwierdził Michał Młynarczyk.

Z kolei w druku wielkoformatowym, zjawiskiem wartym uwagi będzie postępująca automatyzacja produkcji. Jej znaczenie będzie rosło w związku z coraz silniejszą presją na obniżanie kosztów pracy, a także wynikać z chęci podnoszenia nakładów druku. Drukarnie wielkoformatowe będą więc systematycznie przyśpieszać procesy produkcyjne, po to, by zwiększyć własną efektywność.

Dążenie do automatyzacji przejawiać się będzie w inwestycjach w oprogramowanie zarządzające zamówieniami, towarami w magazynie, przygotowanie do wysyłkiczyli kluczowymi procesami, które zwiększają szanse na sukces firmy na rynku. To jest trend nieunikniony i widoczny także w branży druku” – stwierdził Tomasz Miękus.

Chmura musi być bezpieczna

Pragnienie usprawnienia procesów biznesowych przejawi się także implementacjach wygodnych i efektywnych technologii chmurowych. Co istotne jednak, decyzje o ich wdrożeniach będą integralnie związane z koniecznością wypracowania nowych, jeszcze wyższych standardów bezpieczeństwa.

Wizje ataków hakerskich i wycieku danych budzą nieustanny niepokój organizacji, i wszystko wskazuje na to, że ten rok, jeśli chodzi o tę kwestię nie będzie się różnił od poprzednich. Koszty, jakie ponoszą firmy wraz z utratą danych są ciągle wysokie – według danych platformy Chainalysis, – wartość utraconych danych w 2022 roku wynosiła 500 milionów dolarów, a w ubiegłym roku nawet wzrosła. Możemy spodziewać się więc silnej koncentracji firm na kwestiach związanych z zabezpieczeniami systemów IT. Problem jest aktualny jeszcze z jednego względu – chodzi właśnie o rosnącą wśród firm popularność rozwiązań chmurowych, które usprawniają proces przepływu danych w firmach, ale jednocześnie wymagają koniecznego wdrożenia rozwiązań realizujących najwyższe standardy bezpieczeństwa:

Z badania Canon Polska zrealizowanego w listopadzie ubiegłego roku wynika, że 43% przedstawicieli firm deklaruje, że ich firmy korzystają z usług w chmurze do przechowywanie dokumentów lub zarządzania drukiem i skanowaniem, częściej deklarują to przedstawiciele dużych firm (56 % v 40 % średnich firm). „Oznacza to konkretne wyzwania dla osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informatyczne organizacji. Każdy z elementów rozwiązania chmurowego musi oznaczać konieczność wdrażania rozbudowanych, wielopoziomowych mechanizmów kontrolnych, które będą zabezpieczać przepływ danych w firmie i jej bezpieczne funkcjonowanie” – mówi Dariusz Szwed

Jakość musi iść w parze z odpowiedzialnością

Coraz mocniejsze zainteresowanie ideami zrównoważonego rozwoju będzie mocno wpływać na strategie firm. Biznes, a w tym drukarnie, producenci urządzeń drukujących, wydawnictwa będą inwestować w działania na rzecz środowiska. Organizacje takie jak Canon coraz większą wagę przykładają do tego, by tworzyć kompleksowe rozwiązania – oferta produktowa, inwestycje, a nawet sposób zarządzania personelem muszą uwzględniać troskę o środowisko i ludzi. Ona zresztą stopniowo staje się normą w korporacyjnym biznesie.

Duża waga jaką przykładamy do odpowiedzialności za środowisko przejawia się m.in. w tym, że oferujemy klientom urządzenia refabrykowane, które z powodzeniem mogą rozpocząć nowy cykl ich używania. Ten proces w najmniejszym stopniu nie wpływa na obniżenie jakości końcowego produktu - druku. Oferując klientowi rozwiązania technologiczne, kierujemy się odpowiedzialnością wobec środowiska” – stwierdził Tomasz Miękus

Jaki będzie rok 2024 w branży druku? O tym przekonamy się w najbliższych dwunastu miesiącach, a już dziś zapraszamy do posłuchania najnowszego odcinka podcastu Rozmowy o druku z udziałem naszych ekspertów.

Źródło: Canon Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Krótka forma, długie wrażenie – czy TikTok zjada YouTube’a?
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że TikTok, Reelsy i Shorts zdeklasowały tradycyjnego YouTube’a. Marka, która nie publikowała krótkich filmów, zostawała w tyle. Format kilkunastosekundowego wideo zdominował internet i komunikację marketingową.
Technologiczne absurdy w świecie retailu ograniczają biznesy
Według danych Eurostat zaledwie co czwarta firma w Unii Europejskiej wdrożyła w swojej działalności e-commerce. Na tle innych państw członkowskich Polska wypada dość słabo – zajmuje 22 miejsce z wynikiem 18 proc[1]. Unikanie sprzedaży online i brak strategii omnichannel nie są jedynymi problemami,...
PR w erze AI: komunikacja, która łączy, a nie tylko informuje
Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą rolę w komunikacji, autentyczność staje się nieodzownym elementem budowania zaufania do marki. Według raportu Global Communications Report, aż 87% specjalistów PR uważa, że w ciągu najbliższych pięciu lat ich praca będzie wyglądać zupełnie inaczej – z naciskiem na integrację...
Kondycja komunikacji korporacyjnej w dobie digitalu, influencerów i rozwoju AI: Komentarz
Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca liczba kanałów dystrybucji treści oraz internetowych liderów opinii w sposób istotny zmieniają i na nowo kształtują krajobraz komunikacyjny. Dzisiejszy odbiorca czerpie wiedzę z Internetu i mediów społecznościowych kosztem gazet, radia i TV. Autorem treści może być każdy, kto...
Czy Europa zmieni podejście do ESG?
ESG, trzy litery, które w ostatnich latach zdecydowanie zmieniły myślenie o biznesie. Environmental, Social, Governance, trzy słowa, które kazały przedsiębiorcom zwrócić większą uwagę na wpływ ich działalności na ludzi i otoczenie. 2024, 2025, 2026, trzy lata, w ciągu których obowiązkiem raportowania działań w zakresie ESG miało zostać objętych co...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764