logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Trendy na rok 2024 w branży druku wg ekspertów Canon

  PR 18.01.2024, przeczytano 1345 razy
ilustracja

Styczeń to dobra okazja ku temu, by zastanowić się czego możemy spodziewać się w branży druku w nadchodzących miesiącach. Według ekspertów Canon Polska, zeszłoroczna, dobra koniunktura towarzysząca drukarniom i dostawcom urządzeń drukarskich może się utrzymać. Wyzwania, na które trzeba się przygotować dotyczyć będą kwestii bezpieczeństwa systemów IT i postępującej automatyzacji. Dążąc do zabezpieczania zasobów w naszych firmach, nie powinniśmy też zapominać o misji środowiskowej odpowiedzialności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy-na-rok-2024-w-branzy-druku-wg-ekspertow-canon,402773,artykul.html

Pierwszy miesiąc nowego roku, to idealny czas na snucie prognoz biznesowych. Zapraszamy więc do wysłuchania najnowszego podcastu Canon Polska z cyklu „Rozmowy o druku”, w którym wzięli udział: Tomasz Miękus, odpowiedzialny za rozwiązania z obszaru druku wielkoformatowego, Michał Młynarczyk, ekspert od druku produkcyjnego małego formatu i Dariusz Szwed zajmujący się zagadnieniami cyberbezpieczeństwa i cyfryzacją biur. Ekspertów Canon Polska gościł Jeremi Jędrzejkowski, redaktor zarządzający dziennika Rzeczpospolita.

Druk atramentowy i większa automatyzacja

Czy biznes drukarski czekają zmiany? Rozpoczynając dyskusję, Michał Młynarczyk wyraził przekonanie, że najbliższe miesiące upłyną pod znakiem rosnącej popularności technologii druku atramentowego. Bez wątpienia, na wzmocnienie tego trendu będą korzystnie wpływały dotacje płynące z funduszy europejskich - pieniądze z pewnością pomogą klientom w decyzjach zakupowych. Ale dlaczego właśnie to ta technologia cieszy się coraz większym zainteresowaniem firm?

Popularność urządzeń atramentowych rośnie, bo są zdecydowanie tańsze w codziennej eksploatacji. Koszt wydruku pojedynczej strony, czy arkusza drukarskiego jest dużo niższy” – stwierdził Michał Młynarczyk.

Z kolei w druku wielkoformatowym, zjawiskiem wartym uwagi będzie postępująca automatyzacja produkcji. Jej znaczenie będzie rosło w związku z coraz silniejszą presją na obniżanie kosztów pracy, a także wynikać z chęci podnoszenia nakładów druku. Drukarnie wielkoformatowe będą więc systematycznie przyśpieszać procesy produkcyjne, po to, by zwiększyć własną efektywność.

Dążenie do automatyzacji przejawiać się będzie w inwestycjach w oprogramowanie zarządzające zamówieniami, towarami w magazynie, przygotowanie do wysyłkiczyli kluczowymi procesami, które zwiększają szanse na sukces firmy na rynku. To jest trend nieunikniony i widoczny także w branży druku” – stwierdził Tomasz Miękus.

Chmura musi być bezpieczna

Pragnienie usprawnienia procesów biznesowych przejawi się także implementacjach wygodnych i efektywnych technologii chmurowych. Co istotne jednak, decyzje o ich wdrożeniach będą integralnie związane z koniecznością wypracowania nowych, jeszcze wyższych standardów bezpieczeństwa.

Wizje ataków hakerskich i wycieku danych budzą nieustanny niepokój organizacji, i wszystko wskazuje na to, że ten rok, jeśli chodzi o tę kwestię nie będzie się różnił od poprzednich. Koszty, jakie ponoszą firmy wraz z utratą danych są ciągle wysokie – według danych platformy Chainalysis, – wartość utraconych danych w 2022 roku wynosiła 500 milionów dolarów, a w ubiegłym roku nawet wzrosła. Możemy spodziewać się więc silnej koncentracji firm na kwestiach związanych z zabezpieczeniami systemów IT. Problem jest aktualny jeszcze z jednego względu – chodzi właśnie o rosnącą wśród firm popularność rozwiązań chmurowych, które usprawniają proces przepływu danych w firmach, ale jednocześnie wymagają koniecznego wdrożenia rozwiązań realizujących najwyższe standardy bezpieczeństwa:

Z badania Canon Polska zrealizowanego w listopadzie ubiegłego roku wynika, że 43% przedstawicieli firm deklaruje, że ich firmy korzystają z usług w chmurze do przechowywanie dokumentów lub zarządzania drukiem i skanowaniem, częściej deklarują to przedstawiciele dużych firm (56 % v 40 % średnich firm). „Oznacza to konkretne wyzwania dla osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informatyczne organizacji. Każdy z elementów rozwiązania chmurowego musi oznaczać konieczność wdrażania rozbudowanych, wielopoziomowych mechanizmów kontrolnych, które będą zabezpieczać przepływ danych w firmie i jej bezpieczne funkcjonowanie” – mówi Dariusz Szwed

Jakość musi iść w parze z odpowiedzialnością

Coraz mocniejsze zainteresowanie ideami zrównoważonego rozwoju będzie mocno wpływać na strategie firm. Biznes, a w tym drukarnie, producenci urządzeń drukujących, wydawnictwa będą inwestować w działania na rzecz środowiska. Organizacje takie jak Canon coraz większą wagę przykładają do tego, by tworzyć kompleksowe rozwiązania – oferta produktowa, inwestycje, a nawet sposób zarządzania personelem muszą uwzględniać troskę o środowisko i ludzi. Ona zresztą stopniowo staje się normą w korporacyjnym biznesie.

Duża waga jaką przykładamy do odpowiedzialności za środowisko przejawia się m.in. w tym, że oferujemy klientom urządzenia refabrykowane, które z powodzeniem mogą rozpocząć nowy cykl ich używania. Ten proces w najmniejszym stopniu nie wpływa na obniżenie jakości końcowego produktu - druku. Oferując klientowi rozwiązania technologiczne, kierujemy się odpowiedzialnością wobec środowiska” – stwierdził Tomasz Miękus

Jaki będzie rok 2024 w branży druku? O tym przekonamy się w najbliższych dwunastu miesiącach, a już dziś zapraszamy do posłuchania najnowszego odcinka podcastu Rozmowy o druku z udziałem naszych ekspertów.

Źródło: Canon Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Krajobraz polskiego e-commerce po upadku wszystko.pl
W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie siedem miesięcy. Sprzedawcy stracili zatem jeden z kanałów dotarcia do klientów. O kolejne jest trudno, bo wielkie marketplace’y jak Allegro, Temu czy Amazon mają niemal nieograniczone budżety...
Tak hartował się polski internet. 25 lat IAB Polska
Kiedy na przełomie lat 90. i 2000. grupa pasjonatów e-marketingu tworzyła pierwszą strukturę jednoczącą firmy digitalowe, polski internet dopiero zaczynał się rozkręcać – penetracja rynku wynosiła zaledwie kilka procent, zasady gry były partyzanckie, a wydatki na działania reklamowe stanowiły ciekawostkę. Ludzie zmieniający oblicze branży...
Dla blisko 90% konsumentów atrakcyjne ceny mają duże znaczenie przy wyborze produktów. Dla co trzeciego z nas liczy się dbałość o środowisko naturalne. Czy dlatego firmy postawią w tym roku na AI, hiperpersonalizację marketingową i ofertową, ceny zmieniające się w zależności od klienta, proaktywne mapowanie ścieżek konsumentów w czasie rzeczywistym czy...
Billboardy trzymają się mocno. 2024 to rok wyborów i AI
Rynek reklamy zewnętrznej w Polsce ma się coraz lepiej. Tak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Według niego wartość sprzedaży reklamy outdoor w Polsce w trzech segmentach – klasyczne OOH, transport miejski i digital OOH – osiągnęła kwotę 648,29 mln zł., a to oznacza wzrost w stosunku do 2022 roku aż o 16,9 %.
Content marketing i SEO w erze AI. Rok 2024 wg Whitepress i SEM House
Sztuczna inteligencja kolejny rok z rzędu była tematem numer 1 w branży content marketingowej i SEO. Nic nie zapowiada, by w 2024 roku coś miało się zmienić – content managerowie i eksperci SEO odpowiedzialni za strategię marketingowe i pozycjonowanie stron powinni nadal uważnie przyglądać się rozwojowi AI. Zwłaszcza...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764