logo
WIEDZA

Trendy w wideo marketingu na 2018

Mateusz Zawiślak  PR 13.11.2017, przeczytano 392 razy
Mariusz Maksymiuk

Według badania AdEx w pierwszym kwartale 2017 roku udział wideo w reklamach internetowych wzrósł do 20,1%. Chociaż rok 2017 niewątpliwie był rokiem wideo marketingu, eksperci prognozują, że w 2018 jego udział w rynku będzie jeszcze większy. Na co zatem warto postawić w nadchodzącym roku, planując działania marketingowe?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy-w-wideo-marketingu-na-2018,34458,artykul.html

Wideo jest jednym z najbardziej rozwijających się formatów reklamowych. Obecnie aż 35% wszystkich wydatków na reklamę w Internecie, stanowią wydatki na wideo. Generuje ono największą sprzedaż, dlatego też firmy i marketerzy muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i w swoich kampaniach postawić na ten trend. Jednak wraz z rozwojem wideo marketingu, wzrastają potrzeby odbiorców – stają się oni coraz bardziej wymagający, a co za tym idzie, przyciągnięcie ich uwagi jest nie lada wyzwaniem. Aby sprostać tym wymaganiom, należy tworzyć bardziej angażujące i innowacyjne treści, w coraz lepszej jakości. Jest to możliwe dzięki rozwijającej się technologii i ciągłemu badaniu potrzeb konsumentów. Szacuje się, że 20% osób wyłącza film po 10 sekundach, gdy nie jest on wystarczająco interesujący. Przygotowując strategie marketingową na 2018 rok, warto skupić się na poniższych trendach w wideo. Wykorzystanie ich w strategii marketingowej na pewno zwróci uwagę odbiorców.

Live video streaming

Mimo, że trend ten miał silną pozycję w 2017 roku, to w nadchodzącym należy się spodziewać, że jego wpływ wzrośnie jeszcze bardziej. Jest to świetny sposób na zbliżenie się do klienta, poprzez pokazanie bardziej ludzkiej strony marki. Odbiorcy mogą na żywo uczestniczyć w wydarzeniach, śledzić je zza kulis, a także zadawać pytania. Live video streaming generuje większe zaangażowanie odbiorców i pozwala im pełniej uczestniczyć w wydarzeniach związanych z danym firmą czy produktem.

Video 360

Popularność video 360 w nadchodzącym roku wzrośnie między innymi ze względu na większą dostępność technologii i niższe koszty tworzenia tego typu wideo. Na początku trend ten był wykorzystywany głównie w mediach społecznościowych przez podróżników, chcących przekazać swoim odbiorcom, w sposób bardziej realistyczny, wrażenia z podróży. Obecnie często jest stosowany w branży hotelarskiej i podróżniczej, gdyż pozwala odbiorcom na lepsze zapoznanie się z obiektem.

VR video

Wirtualna rzeczywistość to jeden z najmniej jeszcze rozwiniętych trendów w wideo marketingu. Aby znaleźć się w wirtualnej rzeczywistości, marketer musi nakłonić użytkownika do założenia specjalnych okularów, które projektują sztuczne otocznie. Ten sposób prezentacji wpływa na poprawę doświadczeń konsumentów i „przenosi” ich do określonego przez aplikację miejsca.

Mobile views

Ciągłe ulepszanie urządzeń mobilnych sprawia, że coraz więcej osób ogląda wideo właśnie na smartfonach oraz tabletach. W 2017 roku prawie 50% wyświetleń wideo, to wyświetlenia na urządzeniach mobilnych. Zakładając, że tendencja ta będzie wzrastała, ważne jest, aby marki optymalizowały swoje filmy do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Eksperci przewidują, że w następnych latach wykorzystanie urządzeń mobilnych do oglądania filmów wzrośnie o 25%.

Rola i znaczenie wideo marketingu w 2018 roku

Marketing z roku na rok staje się bardziej interaktywny, dlatego też w 2018 roku wideo zwiększy swoją wydajność i odegra znaczącą rolę w strategiach marketingowych wielu marek. Dlaczego firmy powinny jeszcze bardziej skupić się na wideo marketingu podczas planowania kampanii?

Odpowiedzią na potrzeby odbiorców jest wideo, które jest – unikatowe i oryginalne, ale także odpasowane do użytkownika i jego potrzeb. Treści wideo są bardziej przekonujące, w większym stopniu wpływają na emocje oraz lepiej skupiają uwagę odbiorców, do tego generują nieporównywalnie więcej zaangażowania niż obraz czy tekst. Warto zatem wziąć pod uwagę wspomniane wyżej trendy, które z pewnością pomogą firmom w osiągnięciu zamierzonego celu.

Źródło: Adexon

Dodatkowe informacje:

Autor:
Mariusz Maksymiuk – CEO agencji interaktywnej Adexon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Uruchomienie usługi AdWords i cieszenie się z jej efektów to jedynie jeden z kroków jakie musi wykonać przedsiębiorca. Równie kluczowe jest rozliczenie się z poniesionych wydatków z urzędem skarbowym. W tym poradniku podpowiemy jak tego dokonać.
Reklama natywna – najważniejsze aspekty prawne
Pod koniec 2016 roku Rada Etyki Public Relations przedstawiła swoje stanowisko dotyczące przeciwdziałania zjawiskom ukrytej reklamy w kontekście pojęcia reklamy natywnej. Zostały w nim zarekomendowane konkretne działania skierowane do branży public relations, komunikacji marketingowej oraz wydawców mediów, które mają na celu podniesienie standardów etycznych komunikacji. Jest to...
Sztuczna inteligencja a przyszłość reklamy online
Sztuczna inteligencja już od dłuższego czasu jest jednym z głównych tematów omawianych w obszarze nowych technologii. W branży reklamowej można zaobserwować stały postęp technologiczny, który marki wykorzystują, aby mieć przewagę nad konkurencją. Jak działa sztuczna inteligencja? Czy będzie przyszłością branży reklamowej? O tym w artykule Mariusza...
12 powodów, dla których warto stosować SMS w e-handlu
Rynek e-commerce z roku na rok rozwija się coraz szybciej, a zakaz handlu w niedzielę dodatkowo to dynamizuje. Gemius podaje, że branża ta rozrasta się o około 20% rocznie - 7 razy prężniej niż handel tradycyjny. Konkurencja w tym sektorze będzie tylko wzrastać, warto zatem przyjrzeć się dokładniej oczekiwaniom konsumentów oraz możliwościom zwiększającym efektywność...
Case study: Senuto i Pracuj.pl, czyli jak wygenerować 100 tys. odsłon miesięcznie
Dzięki wykorzystaniu koncepcji topical authority w praktyce oraz zastosowaniu algorytmów dostarczonych przez Senuto, w serwisie Pracuj.pl wygenerowano 100 tys. wizyt miesięcznie. Jak udało się osiągnąć tak dużą liczbę? Czym jest topical authority oraz jak wyglądał proces współpracy? O tym w artykule Damiana Sałkowskiego, CEO Senuto i Sebastiana Mioduszewskiego,...
 
poniedziałek 18.06.2018, 144 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone