logo
WIEDZA

Trendy w wideo marketingu na 2018

  PR 13.11.2017, przeczytano 516 razy
Mariusz Maksymiuk

Według badania AdEx w pierwszym kwartale 2017 roku udział wideo w reklamach internetowych wzrósł do 20,1%. Chociaż rok 2017 niewątpliwie był rokiem wideo marketingu, eksperci prognozują, że w 2018 jego udział w rynku będzie jeszcze większy. Na co zatem warto postawić w nadchodzącym roku, planując działania marketingowe?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy-w-wideo-marketingu-na-2018,34458,artykul.html

Wideo jest jednym z najbardziej rozwijających się formatów reklamowych. Obecnie aż 35% wszystkich wydatków na reklamę w Internecie, stanowią wydatki na wideo. Generuje ono największą sprzedaż, dlatego też firmy i marketerzy muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i w swoich kampaniach postawić na ten trend. Jednak wraz z rozwojem wideo marketingu, wzrastają potrzeby odbiorców – stają się oni coraz bardziej wymagający, a co za tym idzie, przyciągnięcie ich uwagi jest nie lada wyzwaniem. Aby sprostać tym wymaganiom, należy tworzyć bardziej angażujące i innowacyjne treści, w coraz lepszej jakości. Jest to możliwe dzięki rozwijającej się technologii i ciągłemu badaniu potrzeb konsumentów. Szacuje się, że 20% osób wyłącza film po 10 sekundach, gdy nie jest on wystarczająco interesujący. Przygotowując strategie marketingową na 2018 rok, warto skupić się na poniższych trendach w wideo. Wykorzystanie ich w strategii marketingowej na pewno zwróci uwagę odbiorców.

Live video streaming

Mimo, że trend ten miał silną pozycję w 2017 roku, to w nadchodzącym należy się spodziewać, że jego wpływ wzrośnie jeszcze bardziej. Jest to świetny sposób na zbliżenie się do klienta, poprzez pokazanie bardziej ludzkiej strony marki. Odbiorcy mogą na żywo uczestniczyć w wydarzeniach, śledzić je zza kulis, a także zadawać pytania. Live video streaming generuje większe zaangażowanie odbiorców i pozwala im pełniej uczestniczyć w wydarzeniach związanych z danym firmą czy produktem.

Video 360

Popularność video 360 w nadchodzącym roku wzrośnie między innymi ze względu na większą dostępność technologii i niższe koszty tworzenia tego typu wideo. Na początku trend ten był wykorzystywany głównie w mediach społecznościowych przez podróżników, chcących przekazać swoim odbiorcom, w sposób bardziej realistyczny, wrażenia z podróży. Obecnie często jest stosowany w branży hotelarskiej i podróżniczej, gdyż pozwala odbiorcom na lepsze zapoznanie się z obiektem.

VR video

Wirtualna rzeczywistość to jeden z najmniej jeszcze rozwiniętych trendów w wideo marketingu. Aby znaleźć się w wirtualnej rzeczywistości, marketer musi nakłonić użytkownika do założenia specjalnych okularów, które projektują sztuczne otocznie. Ten sposób prezentacji wpływa na poprawę doświadczeń konsumentów i „przenosi” ich do określonego przez aplikację miejsca.

Mobile views

Ciągłe ulepszanie urządzeń mobilnych sprawia, że coraz więcej osób ogląda wideo właśnie na smartfonach oraz tabletach. W 2017 roku prawie 50% wyświetleń wideo, to wyświetlenia na urządzeniach mobilnych. Zakładając, że tendencja ta będzie wzrastała, ważne jest, aby marki optymalizowały swoje filmy do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Eksperci przewidują, że w następnych latach wykorzystanie urządzeń mobilnych do oglądania filmów wzrośnie o 25%.

Rola i znaczenie wideo marketingu w 2018 roku

Marketing z roku na rok staje się bardziej interaktywny, dlatego też w 2018 roku wideo zwiększy swoją wydajność i odegra znaczącą rolę w strategiach marketingowych wielu marek. Dlaczego firmy powinny jeszcze bardziej skupić się na wideo marketingu podczas planowania kampanii?

Odpowiedzią na potrzeby odbiorców jest wideo, które jest – unikatowe i oryginalne, ale także odpasowane do użytkownika i jego potrzeb. Treści wideo są bardziej przekonujące, w większym stopniu wpływają na emocje oraz lepiej skupiają uwagę odbiorców, do tego generują nieporównywalnie więcej zaangażowania niż obraz czy tekst. Warto zatem wziąć pod uwagę wspomniane wyżej trendy, które z pewnością pomogą firmom w osiągnięciu zamierzonego celu.

Źródło: Adexon

Dodatkowe informacje:

Autor:
Mariusz Maksymiuk – CEO agencji interaktywnej Adexon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Komunikacja mobilna w okresie świątecznym
Wydawać by się mogło, że przedświąteczna gorączka panuje głównie w centrach handlowych, branży e-commerce i firmach kurierskich, jednak tak naprawdę koniec roku mocno daje o sobie znać niemal w każdym, małym czy dużym przedsiębiorstwie. Czy i jak można w tym czasie usprawnić wewnętrzne procesy komunikacyjne, a także kontakt z klientami?
Skuteczne kampanie retargetingowe - wskazówki przed sezonem świątecznych zakupów
Przed sezonem świątecznych zakupów Criteo, reklamowa platforma w otwartym Internecie, opublikowała zestaw wskazówek dotyczących retargetingu. Mają one pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki przed dokonaniem zakupu. W Black Friday  sprzedaż internetowa w Polsce jest prawie...
7 grzechów głównych w zarządzaniu cyfrowym produktem
Zarządzanie produktem nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza w tak szybko zmieniającym się świecie. Szczególnie jeżeli chodzi o branże cyfrową, która z każdym rokiem zaskakuje nas czymś nowym. W zarządzaniu produktem potrzeba intuicji, która wyjdzie naprzeciw potrzebom oraz dostarczy uniwersalne rozwiązanie. Na co należy uważać chcąc osiągnąć sukces w...
Ikea po sąsiedzku

Złote Effie 2018: Ikea po sąsiedzku

Prezentujemy kolejną kampanię nagrodzoną podczas XIX edycji Effie Awards. Tym razem mowa o kampanii IKEA Po Sąsiedzku, która została laureatem złotej nagrody Effie w kategorii Brand Experience.  
Twórz content w oparciu o dane. Tylko jakie?
Jesteś odpowiedzialny za planowanie i tworzenie contentu w swojej firmie? Bazuj na danych, a osiągane przez Ciebie wyniki będą współmierne do nakładu pracy! O czym pisać? Kiedy publikować? Jaki tytuł nadać treściom? Które z nich przynoszą najwięcej ruchu, a które zupełnie nie wzbudzają zainteresowania? Sprawdź dane, na których powinieneś oprzeć...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone