logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Trendy w wyszukiwarce Google: Moda i uroda w karnawale

  PR 09.02.2017, przeczytano 1377 razy
ilustracjastrzałka

Początek roku to czas zabaw karnawałowych i studniówek. W tym okresie wielu internautów poszukuje inspiracji strojów czy porad dotyczących makijażu lub pielęgnacji cery, włosów oraz modnych ostatnio bród. To również dobry moment, aby szerzej przyjrzeć się trendom z wyszukiwarki i lepiej poznać aktualne zainteresowania Polaków w kontekście odzieży i kosmetyków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy-w-wyszukiwarce-google%3A-moda-i-uroda-w-karnawale,31390,artykul.html

Zapytania, które internauci wpisują w Google, pozwoliły na zobrazowanie tego, które produkty są cały czas na topie lub aktualnie zyskują popularność, a które ją tracą. Analiza trendów wyszukiwania jest również nieocenionym źródłem informacji na temat bieżących potrzeb potencjalnych klientów dla firm z branży odzieżowej i kosmetycznej.

Uroda w sieci

Porównanie zapytań dotyczących urody wpisywanych w wyszukiwarkę Google między 2016 a 2015 rokiem wykazało, że popularność ciągle zyskuje sombre blond (+352%), szare włosy (+208%), microblading (+192%), tatuaże damskie (+144%) czy konturowanie twarzy (+99%). W ostatnich miesiącach można było zaobserwować dynamiczny wzrost zainteresowania kolagenem NCN (+11246%), sprayem na odrosty (+2758%), zestawami do hybryd (+698%), lustrzanymi paznokciami (+622%) czy szablonami do przedłużania paznokci (+297%). Niektóre produkty zyskują popularność sezonowo, co wydaje się naturalne w przypadku paznokci na lato (+246%), paznokci świątecznych (+234%) czy halloween makeup (+80%). Niemniej zaskakiwać mogą okresowe powroty warkoczy dobieranych (+138%), pastelowych paznokci (+81%), pędzli do makijażu (+66%) czy podkładu (+59%).

Warto też zwrócić uwagę czym internauci przestają się interesować. Stale popularność tracą grzywki (-25%), olejek arganowy (-24%), nafta kosmetyczna (-22%), trwała ondulacja (-21%) i czerwone włosy (-17%). Sezonowo odchodzą tatuaże na stopie (-25%), peeling kawowy (-16%) oraz kolczyk w pępku (-14%). W ciągu ostatnich miesięcy nagle zaczęła spadać popularność long bob, mezoterapii, truskawkowego blondu, bronde czy ombre na krótkich włosach.

Sukcesywnie zwiększa się zainteresowanie internautek paznokciami (+43%). Najczęściej poszukują inspiracji na konkretne okazje, jak święta, karnawał i studniówki. W obrębie tej kategorii można także wyróżnić kilka trendów, jak kolory paznokci: bordowe (+104%), szare (+92%) czy nude (+73%), zapytań DYI: lampa (+114%), akryl (+112%) lub żel (+82%) oraz efekty specjalne: kameleon (+1892), lustrzane (+622%) i sweterek (+108%). Stale wzrasta również popularność zestawów kosmetycznych (+112%), co jest szczególnie widoczne przed świętami. Są to już nie tylko palety cieni do powiek (+147%), ale także palety do konturowania twarzy (+240%), zestawy do manicure japońskiego (+202%) czy zestawy do pielęgnacji brody (+112%).

Dotychczas mogło wydawać się, że to rzęsy (+26%) są kluczowym elementem makijażu oczu. Jednak obecnie brwi (+46%) przyciągają zdecydowanie więcej uwagi internautek. Najczęściej wyszukiwane są feathered brows (+40800%), pomada do brwi (+742%) oraz brwi metodą cienia (+415%). Innym trendem zyskującym na popularności są kosmetyki dla mężczyzn (+33%). Poszukiwani są: fryzjerzy męscy (+213%) lub barber shop (+72%), olejki do brody (+74%) czy kosmetyczki męskie (+57%).

Moda na wyszukiwarkę

Analiza trendów z wyszukiwarki Google obejmująca okres od października 2013 r. do września 2016 r. pozwoliła ustalić, jakie ubrania zaczynają oraz przestają interesować Polaków. Okazało się, że modowym hitem od początku 2016 r. jest kurtka bomberka (+3967% r/r), która jest popularna zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Internauci od końca 2015 r. coraz bardziej interesują się również wzorem moro (+138% r/r). Liczba zapytań związana z ubraniami niegdyś kojarzącymi się tylko z wojskiem wręcz podwoiła się w ciągu roku. Ciekawie prezentują się również zestawienia trendów, które w popularności niejako zamieniły się miejscami. Sneakersy już na dobre wyprzedziły conversy, Vintage po chwilowym wyparciu przez boho powróciło do szaf, stanik z paskami prześcignął balkonetkę, celebrytki stały się bardziej modne niż sutasz, a spodnie z wysokim stanem zdeklasowały biodrówki.

Wyraźne trendy są również zauważalne w obrębie aktualnie popularnych stylów. Do pierwszego z nich - Military Chic, zaliczyć można już wspomnianą bomberkę czy spodnie moro (+125%), a także boonie (+378%), timberlandy damskie (+254%), parkę damską (+85%), kurtkę moro (+82%), glany damskie (+240%) czy sukienkę khaki (+202%). Drugi analizowany styl, Ultra Feminine zawiera wszelkie ubrania i dodatki podkreślające kobiecość. Produkty z nim związane i zyskujące popularność to m.in. body (+40%), naszyjnik typu choker (+107%), sukienki koronkowe (+73%), pudrowy róż (+120%), bluzka hiszpanka (+2123%) czy legginsy push-up (+154%). Trzeci styl, Comfort, jak sama nazwa wskazuje stawia na wygodę, czyli buty sneakersy, spodnie jogger czy bluzy typu oversize. Najbardziej trendujące produkty w tym zakresie to przede wszystkim superstary damskie (+3267%), joggery damskie (+641%) i męskie (+252%) czy eleganckie kombinezony (+259%). Czwartym stylem jest Boho, w którym spotkamy frędzle, długie sukienki, falbanki czy espadryle. Odzież i dodatki, które najszybciej zyskiwały na popularności w ostatnim sezonie to sukienka hiszpanka (+1500%), sandały z pomponami (+1000%), bluzka z odkrytymi ramionami (+437%), sukienka boho (+251%) oraz plecak worek (150%).

Ciekawym trendem związanym z odzieżą są wyszukiwania, które można zaliczyć do kategorii - więcej niż tylko ubrania. Są to zapytania wykraczające poza samą modę i dotyczące różnych innych obszarów życia lub specjalnych okazji. Mogą o tym świadczyć następujące frazy, jakie Polacy wpisują w wyszukiwarkę: bluzy (+205%), koszulki (+147%) i bransoletki dla par (+98%), butorolki (+156%), sweter świąteczny (+259%) czy buty na kółkach (+161%). Produkty dla par zyskują największą popularność w okolicach Walentynek, ale także przed Świętami Bożego Narodzenia czy zaraz po wakacjach.

- W SHOWROOM.pl często korzystamy ze wskazówek wynikających z analizy trendów wyszukiwań Google. Z jednej strony na bieżąco przygotowujemy lub modyfikujemy treści na naszej stronie z uwzględnieniem aktualnych wyników – w okresie Walentynek na przykład może to być „romantyczny prezent” albo „sukienka na randkę”. Z drugiej zaś strony wyciągamy wnioski z obserwacji długofalowych trendów – dzięki temu pojawiły się u nas kategorie takie jak kosmetyki naturalne oraz moda ślubna. Naszymi wnioskami dzielimy się też ze współpracującymi z nami markami, a nawet pozyskujemy nowe pod kątem rosnących trendów wyszukiwań - mówi Julia Turewicz, Country Manager w Showroom.

Zabawy w karnawale

Analiza trendów z wyszukiwarki Google od lipca 2015 do stycznia 2017 roku pozwoliła ustalić, że zapytania związane ze studniówką zaczynają się już we wrześniu, aby osiągnąć swoje maksimum w styczniu, a te dotyczące karnawału zaczynają się dopiero na początku roku i trwają do końca lutego. Warto zwrócić uwagę, że spośród wyszukiwań karnawałowych ze stycznia 2017 r. aż 77% dotyczy strojów, a jedynie 2% makijażu. W przypadku studniówki makijaż (28%), jest prawie tak ważny, jak ubranie (56%). W zapytaniach związanych z tymi okazjami stale rośnie również rola kanału mobilnego. W styczniu br. 46% wyszukiwań dotyczących karnawału pochodziło ze smartfonów (+55% r/r), a w przypadku studniówki było to 58% (+44% r/r).

Po porównaniu danych z początku br. w stosunku do stycznia 2016 r. widać, że wyszukiwania związane z karnawałem i studniówkami stale zyskują na popularności. Internauci coraz częściej pytają o stroje karnawałowe dla dziewczynek (+433%), zwyczaje karnawałowe (+403%), pomysł na strój karnawałowy zrób to sam (+278%), paznokcie karnawałowe (+118%), stroje karnawałowe dla chłopców (+76%) czy kostiumy karnawałowe dla dorosłych (+75%). Zwiększa się zainteresowanie fryzurami na studniówkę z rozpuszczonymi włosami (+1325%), czarnymi sukienkami na studniówkę (+508%), fryzurami studniówkowymi (+486%), sklepami z podwiązkami na studniówkę (+255%), kotylionami na studniówkę (+201%).

Analiza trendów wyszukiwania dostarcza wielu ciekawych informacji przede wszystkim na temat popularności poszczególnych produktów, sposobu, w jaki użytkownicy poruszają się w internecie oraz tego, kiedy konkretne artykuły cieszą się największym zainteresowaniem. Te dane z pewnością mogą potwierdzić niektóre przewidywania, jak to, że sukienki na studniówkę są najintensywniej poszukiwane na początku roku. Jednak czasami mogą również uzmysłowić pewne trendy. Dobrym przykładem może być największa popularność odzieży ślubnej przypadająca na styczeń i luty. W dobie internetu takie informacje stają się kluczowe dla dalszego rozwoju firm z branży odzieżowej i kosmetycznej.

Źródło: Alphabet Inc.

www.abc.xyz

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764