logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Trendy we wzornictwie sklepowym 2019

  PR 01.04.2019, przeczytano 338 razy

Magazyn Design&Build Review opisał 5 trendów we wzornictwie branży retail, które mają zyskiwać na znaczeniu w związku ze zmianami struktury sprzedaży spodziewanymi w 2019 roku. Rozwój części z nich można obserwować już dziś.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy-we-wzornictwie-sklepowym-2019,381899,artykul.html

Szacuje się, że wartość rynku detalicznej sprzedaży online w Polsce wynosi w ujęciu rocznym około 40 mld zł i rośnie w dwucyfrowym tempie. Jednocześnie zwiększa się ilość powierzchni handlowej w naszym kraju. W sytuacji, w której coraz więcej konsumentów przenosi się z zakupami do Internetu, przyciągający uwagę wystrój jest ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Brytyjski magazyn Design&Build Review opisał pięć trendów, które zyskają w związku z tym popularność.

Odważne zestawienia kolorystyczne

Wiele tegorocznych aranżacji przestrzeni sklepowych wykorzystywać będzie mocne barwy. Zestawienia intensywnych kolorów, mające na celu przyciągać wzrok, wizualnie wyodrębniać poszczególne strefy sklepu i zachęcać konsumentów do określonych zachowań, będą szczególnie popularne w sklepach marek adresowanych do młodzieży. W placówkach sektora premium idea wyrazistości barw realizowana będzie raczej z pomocą palet monochromatycznych, zestawiających w całej przestrzeni różne odcienie tego samego koloru.

– Manipulacja kolorem i kontrastem jest wykorzystywana w ekspozycji towarów od dawna. Jednak nowe technologie, z systemami zarządzania oświeteniem na czele, na niespotykaną dotąd skalę pozwalają dynamicznie dostosować parametry pracy opraw do produktów, pory dnia i realizacji konkretnych celów: jak zwracanie uwagi na dany POS czy wyznaczanie tras w sklepie – mówi Filip Gabryelczyk, Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska.

Dom z dala od domu

Budowanie poczucia przytulności ekspozycji obecne jest w sklepach branży wnętrzarskiej nie od dziś. Do domów upodabniać się będą jednak również sklepy odzieżowe czy punkty sprzedaży usług finansowych.

Zakupy „doświadczalne”

Kupno dowolnego towaru przez Internet jest znacznie wygodniejsze niż wyprawa do galerii. By konkurować z e-commerce, sklepy muszą oferować znacznie więcej niż tylko być miejscem dokonania transakcji handlowej. Atmosfera, wyszukana estetyka i możliwość doświadczenia na miejscu ducha marki stawać będą się nie tylko miłym dodatkiem, ale warunkiem zasadności utrzymywania fizycznych placówek.

Drewniany dobrostan

Relaks, natura oraz moda na fitness i dobre samopoczucie były obecne w trendach aranżacyjnych 2018 roku i nigdzie się nie wybierają. Do tworzenia przestrzeni, w której chce się zostać na dłużej, nadal wykorzystywane będą naturalne barwy i materiały: drewno, szarości i brązy. Znajdziemy je na okładzinach ścian, regałów, akcesoriów i POS-ów, na podłogach, sufitach i wszędzie indziej.

Stare spotyka nowe

Ze względu na wzrost znaczenia unikalnego doświadczenia jako wyróżnika marki w oczach konsumentów z pokoleń Y i Z umiejętność tworzenia wyjątkowych przestrzeni staje się wyjątkowo istotna. Do tematu można podejść na wiele sposobów, ale jednym z bardziej popularnych jest łączenie starego z nowym – czy to przez rewitalizację na potrzeby sklepów zabytkowych obiektów, czy też ukrywanie innowacyjnych technologii pod płaszczykiem designu retro.

Aktualne już dziś

O tym, że rekomendacje Design&Build Review nie wzięły się znikąd, łatwo przekonać się, uważnie przyglądając się powstającym ostatnio sklepom. Rozwiązania mające na celu przyciągnięcie i utrzymanie klientów na dłużej stosowane są na coraz szerszą skalę, a drewno, natura i nawiązania do przeszłości widoczne są niemal na każdym kroku. Dobrym przykładem placówki handlowej wpisującej się w wyróżnione trendy jest market Edeka Habig,

- Wejście główne oświetlono oprawami ze strumieniem świetlnym na poziomie 10 500 lm, dającymi widoczne z daleka mocne, ciepłe i zapraszające światło, a tablice powitalne podświetlono dodatkowo reflektorami do iluminacji płaszczyzn pionowych. Nad żywnością świeżą zawieszono natomiast nawiązujące kształtem do tradycyjnej stylistyki, ale na wskroś nowoczesne oprawy LIMBA – mówi Filip Gabryelczyk.

– W przestrzeni sklepowej silnie podkreślane są także naturalne akcenty. Regały i stanowiska ekspozycyjne są pokryte drewnem. Dominuje ono także w strefie bistro. Na całej długości dachu głównej hali sklepu umieszczono przeszklony świetlik, wpuszczający do wnętrza światło dzienne. Dzięki zastosowaniu systemu zarządzania oświetleniem, do jego natężenia dostosowuje się poziom pracy opraw – tłumaczy Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska. Gra światłem i kolorem, zapraszające i przyjemne światło, odwołania do przyrody oraz oprawy oświetleniowe w stylistyce vintage – 4/5 trendów zaliczonych.

Źródło: More&More Marketing

www.moreandmore.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy memy podlegają prawu autorskiemu?
Autorem pojęcia „mem” jest najprawdopodobniej Richard Dawkins – brytyjski teoretyk ewolucji biologicznej, związany z Uniwersytetem Oxfordzkim. W morzu definicji, najbardziej intrygująca jest ta, mówiąca że „mem” to „podstawowa jednostka informacji kulturowej, która, podobnie do genów, powiela się, mutuje i podlega działaniu doboru naturalnego”1. Kto by...
Content marketing w social mediach – o czym warto pamiętać?
Jednym z największych mitów na temat content marketingu jest przekonanie, że metoda ta ogranicza się jedynie do tworzenia artykułów blogowych. Tymczasem, popularnym miejscem rozpowszechniania wartościowych treści są m.in. social media. Od dłuższego czasu cieszą się one niesłabnącą popularnością ze strony marketerów, którzy włączają je do systemu...
Gen Z - być offline w świecie, w którym króluje online
O pokoleniu Z mówi się, że telefon w dłoni trzymają nieustająco. Ale czy nie jest tak, że opinię wyrabiamy sobie na podstawie jednostkowych zaobserwowanych przypadków? Z badań przeprowadzonych przez Dentsu Aegis Network Polska oraz infuture hatalska foresight institute na potrzebę raportu Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra wynika, że większość ankietowanych...
Aż 70% marketerów nie wie jak zmierzyć efektywność swoich kampanii content marketingowych. Czy oznacza to, że 70% budżetów jest zmarnowanych? Co gorsza, więcej niż połowa z nich przyznaje, że nie dostrzega tego, by ich działania miały wpływ na przychody firmy - wynika z raportu “Content Fitness Report” przygotowanego przez PAN Communications. Jednak nie wszystko stracone, z...
Ponad 3 razy więcej leadów przy 5-krotnie mniejszych wydatkach – taki wynik biznesowy osiągnęła kampania Facebook Ads prowadzona przez Bluerank dla Promedica24. Facebook właśnie opublikował studium przypadku tej kampanii jako ciekawy przykład sukcesu biznesowego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764