logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Trendy we wzornictwie sklepowym 2019

  PR 01.04.2019, przeczytano 709 razy

Magazyn Design&Build Review opisał 5 trendów we wzornictwie branży retail, które mają zyskiwać na znaczeniu w związku ze zmianami struktury sprzedaży spodziewanymi w 2019 roku. Rozwój części z nich można obserwować już dziś.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy-we-wzornictwie-sklepowym-2019,381899,artykul.html

Szacuje się, że wartość rynku detalicznej sprzedaży online w Polsce wynosi w ujęciu rocznym około 40 mld zł i rośnie w dwucyfrowym tempie. Jednocześnie zwiększa się ilość powierzchni handlowej w naszym kraju. W sytuacji, w której coraz więcej konsumentów przenosi się z zakupami do Internetu, przyciągający uwagę wystrój jest ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Brytyjski magazyn Design&Build Review opisał pięć trendów, które zyskają w związku z tym popularność.

Odważne zestawienia kolorystyczne

Wiele tegorocznych aranżacji przestrzeni sklepowych wykorzystywać będzie mocne barwy. Zestawienia intensywnych kolorów, mające na celu przyciągać wzrok, wizualnie wyodrębniać poszczególne strefy sklepu i zachęcać konsumentów do określonych zachowań, będą szczególnie popularne w sklepach marek adresowanych do młodzieży. W placówkach sektora premium idea wyrazistości barw realizowana będzie raczej z pomocą palet monochromatycznych, zestawiających w całej przestrzeni różne odcienie tego samego koloru.

– Manipulacja kolorem i kontrastem jest wykorzystywana w ekspozycji towarów od dawna. Jednak nowe technologie, z systemami zarządzania oświeteniem na czele, na niespotykaną dotąd skalę pozwalają dynamicznie dostosować parametry pracy opraw do produktów, pory dnia i realizacji konkretnych celów: jak zwracanie uwagi na dany POS czy wyznaczanie tras w sklepie – mówi Filip Gabryelczyk, Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska.

Dom z dala od domu

Budowanie poczucia przytulności ekspozycji obecne jest w sklepach branży wnętrzarskiej nie od dziś. Do domów upodabniać się będą jednak również sklepy odzieżowe czy punkty sprzedaży usług finansowych.

Zakupy „doświadczalne”

Kupno dowolnego towaru przez Internet jest znacznie wygodniejsze niż wyprawa do galerii. By konkurować z e-commerce, sklepy muszą oferować znacznie więcej niż tylko być miejscem dokonania transakcji handlowej. Atmosfera, wyszukana estetyka i możliwość doświadczenia na miejscu ducha marki stawać będą się nie tylko miłym dodatkiem, ale warunkiem zasadności utrzymywania fizycznych placówek.

Drewniany dobrostan

Relaks, natura oraz moda na fitness i dobre samopoczucie były obecne w trendach aranżacyjnych 2018 roku i nigdzie się nie wybierają. Do tworzenia przestrzeni, w której chce się zostać na dłużej, nadal wykorzystywane będą naturalne barwy i materiały: drewno, szarości i brązy. Znajdziemy je na okładzinach ścian, regałów, akcesoriów i POS-ów, na podłogach, sufitach i wszędzie indziej.

Stare spotyka nowe

Ze względu na wzrost znaczenia unikalnego doświadczenia jako wyróżnika marki w oczach konsumentów z pokoleń Y i Z umiejętność tworzenia wyjątkowych przestrzeni staje się wyjątkowo istotna. Do tematu można podejść na wiele sposobów, ale jednym z bardziej popularnych jest łączenie starego z nowym – czy to przez rewitalizację na potrzeby sklepów zabytkowych obiektów, czy też ukrywanie innowacyjnych technologii pod płaszczykiem designu retro.

Aktualne już dziś

O tym, że rekomendacje Design&Build Review nie wzięły się znikąd, łatwo przekonać się, uważnie przyglądając się powstającym ostatnio sklepom. Rozwiązania mające na celu przyciągnięcie i utrzymanie klientów na dłużej stosowane są na coraz szerszą skalę, a drewno, natura i nawiązania do przeszłości widoczne są niemal na każdym kroku. Dobrym przykładem placówki handlowej wpisującej się w wyróżnione trendy jest market Edeka Habig,

- Wejście główne oświetlono oprawami ze strumieniem świetlnym na poziomie 10 500 lm, dającymi widoczne z daleka mocne, ciepłe i zapraszające światło, a tablice powitalne podświetlono dodatkowo reflektorami do iluminacji płaszczyzn pionowych. Nad żywnością świeżą zawieszono natomiast nawiązujące kształtem do tradycyjnej stylistyki, ale na wskroś nowoczesne oprawy LIMBA – mówi Filip Gabryelczyk.

– W przestrzeni sklepowej silnie podkreślane są także naturalne akcenty. Regały i stanowiska ekspozycyjne są pokryte drewnem. Dominuje ono także w strefie bistro. Na całej długości dachu głównej hali sklepu umieszczono przeszklony świetlik, wpuszczający do wnętrza światło dzienne. Dzięki zastosowaniu systemu zarządzania oświetleniem, do jego natężenia dostosowuje się poziom pracy opraw – tłumaczy Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska. Gra światłem i kolorem, zapraszające i przyjemne światło, odwołania do przyrody oraz oprawy oświetleniowe w stylistyce vintage – 4/5 trendów zaliczonych.

Źródło: More&More Marketing

www.moreandmore.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764