W tym roku IKEA zdobyła największą liczbę nagród, w tym Grand Prix przyznawany wyjątkowym projektom. Jest to efekt wytrwałej pracy marki nad optymalizacją działań oraz stałego testowania nowych rozwiązań i innowacyjnego podejścia do kampanii.
Konkurs Golden Arrow to inicjatywa dla agencji reklamowych full service, agencji marketingu zintegrowanego, eventowego, interaktywnego, domów mediów oraz wszystkich firm, realizujących pełną i spójną kampanię marketingową[1]. Jury ocenia wykorzystanie całego wachlarzu form i narzędzi, efektywność kampanii, a także ich innowacyjność.
Rok 2020 był czasem zmian i przystosowania się do nowej codzienności. IKEA wraz z Decathlonem postanowili stawić temu czoła, tworząc kampanię „Decathlon x IKEA – Lepszy dom sprawdza się w sporcie”. Współpraca pomiędzy markami zaczęła się od domu – miejsca, które podczas pandemii było jednocześnie biurem, najlepszą siłownią, studiem jogi, restauracją i przestrzenią pełną rodzinnego ciepła oraz miłości. Połączenie ich perspektyw – eksperta sportowego i eksperta od lepszego domu, dało kreatywną przestrzeń do rozmowy o treningu w domu i sporcie. Celem akcji było zachęcenie klientów obydwu marek do uprawiania sportu w mieszkaniach oraz przybliżenie im pomysłów na ćwiczenia i przechowywanie nieporęcznego sprzętu sportowego. Bardzo interesującym zabiegiem był dialog prowadzony przez marki – poprzez billboardy, zwracanie się do siebie w bezpośredni sposób w publikowanych treściach oraz wymienianie się hasłami. Ta rozmowa, wykorzystująca w zabawny sposób dwuznaczność słów, została dostrzeżona nie tylko przez jury konkursu. Już wcześniej zwróciła uwagę portali marketingowych, a przede wszystkim klientów – którzy nie ukrywali swojego zaciekawienia w komentarzach w mediach społecznościowych. Oprócz wyróżnień w kategorii „Marketing w czasie pandemii – projekty marketingowe marek” oraz „Digital marketing – social media”, inicjatywa zdobyła najcenniejszą nagrodę w konkursie – Grand Prix. Za realizację kampanii odpowiadały agencje Przestrzeń i VMLY&R.
Nagrodzona została również długoterminowa wzorcowa współpraca z agencją Loyalty Point w kategorii „Wyzwania marketera – Wzorowa wspólpraca marketer – agencja”, a także „Wyzwania marketera – Long term strategy”. Wspólne działania zaowocowały też wyróżnieniem za „Komunikację Data Driven”.
IKEA zdobyła aż pięć nagród i dwa wyróżnienia za efektywność kampanii i projektów reklamowych. Sukces marki w konkursie Golden Arrow to efekt wytrwałej, sumiennej i innowacyjnej pracy w trakcie pandemii. Działania, które zostały nagrodzone, nakierowane były na jak najlepsze rezultaty oraz wsparcie klientów w trudnej sytuacji. Jest to kolejna odsłona prestiżowej inicjatywy, a dla IKEA na pewno nie ostatnia. Marka rozwija trwające od lat partnerstwa, ale też nieustannie szuka innowacyjnych rozwiązań. Już pracuje nad następną, kreatywną komunikacją.
Źródło: IKEA