logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Triumf Ikea w konkursie marketingowym Golden Arrow

  PR 06.07.2021, przeczytano 628 razy
ilustracja

W tym roku IKEA zdobyła największą liczbę nagród, w tym Grand Prix przyznawany wyjątkowym projektom. Jest to efekt wytrwałej pracy marki nad optymalizacją działań oraz stałego testowania nowych rozwiązań i innowacyjnego podejścia do kampanii.   


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/triumf-ikea-w-konkursie-marketingowym-golden-arrow,392170,artykul.html

Konkurs Golden Arrow to inicjatywa dla agencji reklamowych full service, agencji marketingu zintegrowanego, eventowego, interaktywnego, domów mediów oraz wszystkich firm, realizujących pełną i spójną kampanię marketingową[1]. Jury ocenia wykorzystanie całego wachlarzu form i narzędzi, efektywność kampanii, a także ich innowacyjność.

Rok 2020 był czasem zmian i przystosowania się do nowej codzienności. IKEA wraz z Decathlonem postanowili stawić temu czoła, tworząc kampanię „Decathlon x IKEA – Lepszy dom sprawdza się w sporcie”. Współpraca pomiędzy markami zaczęła się od domu – miejsca, które podczas pandemii było jednocześnie biurem, najlepszą siłownią, studiem jogi, restauracją i przestrzenią pełną rodzinnego ciepła oraz miłości. Połączenie ich perspektyw – eksperta sportowego i eksperta od lepszego domu, dało kreatywną przestrzeń do rozmowy o treningu w domu i sporcie. Celem akcji było zachęcenie klientów obydwu marek do uprawiania sportu w mieszkaniach oraz przybliżenie im pomysłów na ćwiczenia i przechowywanie nieporęcznego sprzętu sportowego. Bardzo interesującym zabiegiem był dialog prowadzony przez marki – poprzez billboardy, zwracanie się do siebie w bezpośredni sposób w publikowanych treściach oraz wymienianie się hasłami. Ta rozmowa, wykorzystująca w zabawny sposób dwuznaczność słów, została dostrzeżona nie tylko przez jury konkursu. Już wcześniej zwróciła uwagę portali marketingowych, a przede wszystkim klientów – którzy nie ukrywali swojego zaciekawienia w komentarzach w mediach społecznościowych. Oprócz wyróżnień w kategorii „Marketing w czasie pandemii – projekty marketingowe marek” oraz „Digital marketing – social media”, inicjatywa zdobyła najcenniejszą nagrodę w konkursie – Grand Prix. Za realizację kampanii odpowiadały agencje Przestrzeń i VMLY&R.

Nagrodzona została również długoterminowa wzorcowa współpraca z agencją Loyalty Point w kategorii „Wyzwania marketera – Wzorowa wspólpraca marketer – agencja”, a także „Wyzwania marketera – Long term strategy”. Wspólne działania zaowocowały też wyróżnieniem za „Komunikację Data Driven”.

IKEA zdobyła aż pięć nagród i dwa wyróżnienia za efektywność kampanii i projektów reklamowych. Sukces marki w konkursie Golden Arrow to efekt wytrwałej, sumiennej i innowacyjnej pracy w trakcie pandemii. Działania, które zostały nagrodzone, nakierowane były na jak najlepsze rezultaty oraz wsparcie klientów w trudnej sytuacji. Jest to kolejna odsłona prestiżowej inicjatywy, a dla IKEA na pewno nie ostatnia. Marka rozwija trwające od lat partnerstwa, ale też nieustannie szuka innowacyjnych rozwiązań. Już pracuje nad następną, kreatywną komunikacją.

Źródło: IKEA

www.ikea.com

Dodatkowe informacje:

[1] https://goldenarrow.pl/o-konkursie/, dostęp: 29.06.2021 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764