logo
WIADOMOŚCI

Trwa akcja "150 cm dla rowerzysty"

  PR 15.05.2018, przeczytano 161 razy
ilustracjastrzałka

To inicjatywa Stowarzyszenia Zdrowy Rower, mająca na celu uświadomienie kierowcom jak ważne jest utrzymanie odstępu 150 cm podczas wyprzedzania rowerzysty. W wielu polskich miastach można za darmo zgłaszać się po naklejki na samochód, ubranie czy sakwy, promujące kampanię. Akcję gorąco wspierają dwukrotna wicemistrzyni olimpijska Maja Włoszczowska i Bartosz Huzarski razem z jego Huzar Bike Academy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trwa-akcja-_150-cm-dla-rowerzysty_,36504,artykul.html

Celem tej kampanii non-profit jest poprawa bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie komfortu rowerzystów. Co ważne, nie jest ona skierowana przeciwko kierowcom. Organizatorzy chcą tylko zwrócić ich uwagę na to, że trzymając odpowiedni dystans podczas wyprzedzania i zachowując ostrożność mogą wpłynąć na wyraźne polepszenie relacji pomiędzy obie grupami. Tak aby rowerzyści stali się pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego.

- Logo akcji jest dystrybuowane w formie naklejek na samochody, memów, nadruków na koszulki i reklam wielkoformatowych. Nalepki wykonane są na trwałej folii, którą można przykleić na auto, ubranie czy sakwy rowerowe lub gdziekolwiek indziej. Umieszczając ją na samochodzie kierowca może pokazać, że też jest rowerzystą i solidaryzuje się ze środowiskiem – wyjaśnia Piotr Łuczyński, prezes Stowarzyszenia Zdrowy Rower. – Po darmowy odbiór nalepek może zgłosić się każdy. Właśnie wysłaliśmy 100 pakietów z naklejkami do punktów dystrybucji w całej Polsce. Do ich rozprowadzania zachęcamy też stowarzyszenia, organizatorów wydarzeń sportowych, kluby czy kawiarnie – dodaje.

Kampanię „150 centymetrów” wspierają największa marka rowerowa w Polsce KROSS i Maja Włoszczowska z Kross Racing Team, która została jej ambasadorką. Jej zdaniem wzajemna kultura jazdy pomiędzy kierowcami oraz rowerzystami w Polsce znacząco się w ostatnich latach poprawiła. I jest duża szansa na dalsze postępy.

- Oczywiście daleko nam do Holandii czy Włoch. Tam jak na mnie trąbią, to z pozdrowieniami, a nie pretensjami w stylu, jak ja śmiem zajmować kawałek asfaltu. Na pewno im więcej ludzi będzie jeździć na rowerach, tym szybciej się ta kultura zmieni. Kierowca, przesiadając się bowiem do samochodu, w trakcie kolejnego spotkania z rowerzystą może wyobrazić sobie samego siebie na rowerze i jestem pewna, że natychmiast odpuści – mówi Maja Włoszczowska. - Na pewno potrzebujemy jednak solidnych kampanii informujących o prawach rowerzystów na drogach i potrzebie wzajemnego szacunku. Ale także uświadamiających rowerzystom, że ich też obowiązują przepisy ruchu drogowego, o czym wielu zdarza się zapominać – podkreśla.

Postulat „1,5 m” na swoich koszulkach umieścili też w tym sezonie wybitny były zawodowy kolarz szosowy Bartosz Huzarski i jego podopieczni ze szkoły kolarskiej Huzar Bike Academy.

- W Polsce prawo jasno określa, że pojazd wyprzedający rowerzystę musi zachować odstęp co najmniej metra. Każda mniejsza odległość jest niebezpieczna, szczególnie dla niedoświadczonego rowerzysty. Zawirowania powietrza i sama bliskość auta mogą spowodować u niego odruchy paniki i efekcie katastrofę. W akademii sygnalizujemy na naszych strojach 1,5 metra. Walcząc o to jest spora szansa, że dostaniemy przynajmniej metr - tłumaczy Huzarski.

Źródło: Stowarzyszenie Zdrowy Rower

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Magazyn „My Fashion Connection” od Hand Made
Krakowska agencja reklamowa Hand Made odpowiada za koncepcję kreatywną oraz stworzenie treści do e-magazynu „My Fashion Connection”, który stanowił nieodłączny element kampanii marki Orsay z Jessiką Mercedes.
„2foru Stories” – nowa aktywacja w aplikacji Mcdonald’s
Zupełnie nowa odsłona oferty 2forU czeka w aplikacji McDonald’s. Codziennie, aż do 18 listopada, będzie można w niej znaleźć inną i nieznaną wcześniej ofertę rabatową. Trzeba się śpieszyć, bo każda promocja dostępna jest tylko przez jeden dzień! Do menu dołącza też zupełnie nowy burger – Fresh Tasty. Promocja jest wspierana kampanią w TV oraz w Internecie,...
Ricoh Pro L5130/L5160 – nowa seria ploterów lateksowych
Firma Ricoh zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowej generacji lateksowych ploterów Pro L5130/L5160. Urządzenia z nowej serii będą dostępne w sprzedaży w Europie w pierwszej połowie 2019 roku. Przed planowaną oficjalną premierą zostaną zaprezentowane m.in. podczas targów VISCOM w Mediolanie.
Wspólna kampania platformy Mam i Multikina
Platforma do obniżania i opłacania rachunków MAM rozpoczęła wspólną kampanię z siecią kin Multikino. W ramach współpracy każdy bilet, przekąski oraz napoje zakupione w barach czterech Multikin w Warszawie, a w kolejnych tygodniach również w innych miastach w Polsce, gwarantują klientom kina możliwość obniżenia rachunków za media: prąd, gaz, telefon, internet i...
Gimbal ręczny Feiyutech AK4000 do aparatów VDSLR i kamer
AK4000 to najpotężniejszy i najbardziej uniwersalny gimbal w ofercie marki FeiyuTech, stanowiący kompletne narzędzie dla zaawansowanych filmowców. Najwyższej jakości silniki oraz zaawansowane algorytmy zapewniają płynne, pozbawione drgań ujęcia. Dopracowana ergonomia oraz możliwość komunikacji gimbala z aparatem pozwalają użytkownikowi wykorzystać pełny potencjał...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone