logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Trwa kampania „Alkohol traktuje kobiety gorzej”

  PR 04.09.2018, przeczytano 1360 razy
ilustracjastrzałka

Trwa kampania Samorządu Województwa  Wielkopolskiego  - ALKOHOL KOBIETY TRAKTUJE GORZEJ*, znana również jako kampania „10 dowodów”. Jak zapowiadali twórcy, jest to przedsięwzięcie kilkuetapowe. Pierwsza część realizowana w formie zagadkowego teasera (zwiastuna) z udziałem Jacka Braciaka jest już za nami. W fazie revealu, czyli odkrycia tematu przewodniego kampanii, pojawiła się z kolei Anna Dereszowska, wygłaszając główne hasło akcji. Co dalej?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trwa-kampania-_alkohol-traktuje-kobiety-gorzej_,37777,artykul.html

Wraz z początkiem września rozpoczął się wyczekiwany przez wielu edukacyjny wymiar kampanii. To przede wszystkim mocny akcent informacyjny - przekaz jest wielokanałowy, funkcjonuje w telewizji, radiu i internecie. Pojawiają się kolejne znane głosy i twarze, a całość opiera się na trzech mocnych punktach. Komunikaty stają się znacznie bardziej przystępne.

Nowe ambasadorki?

Podczas etapu edukacji głos przejmują kobiety. Ujawnione zostały kolejne ambasadorki kampanii. Są nimi Sylwia Gruchała i Olga Kalicka. Wraz z Anną Dereszowską pojawiły się w nowych spotach wideo, wyjaśniając dlaczego alkohol traktuje kobiety gorzej. Poruszają one podstawowe aspekty biologiczne związane z nadużywaniem alkoholu przez kobiety oraz kwestie dotyczące picia ryzykownego i szkodliwego. Ich sylwetki znaleźć można m.in. na kanale YouTube kampanii.  Czego dowiadujemy się od ambasadorek akcji?

  • Anna Dereszowska przekonuje, że nie trzeba być dobrym w naukach ścisłych, by pić bezpiecznie alkohol - wystarczy znać własną chemię.
  • Sylwia Gruchała ostrzega, że alkohol zawsze będzie próbował nas złamać.
  • Olga Kalicka tłumaczy, że choć alkohol może i jest skrajnie demokratyczny, to także i skrajnie niesprawiedliwy.

Charakter kobiecego uzależnienia.

Poprzez sylwetkę Jacka Braciaka przybliżona zostaje specyfika kobiecego uzależnienia od alkoholu. Kreacje, w ramach których aktor bawił się kobiecymi akcesoriami wyciąganymi z torebki, w etapie edukacyjnym zostają wytłumaczone, a odbiorcy poznają prawdziwe powody pojawienia się konkretnych atrybutów. Przymierzanie przez Braciaka okularów, malowanie ust i przeglądanie zawartości torby nie jest już jedynie prześmiewczym gestem - czynności te nawiązują do prawdziwych historii, jakimi z twórcami kampanii dzielili się terapeuci i pacjenci terapii leczenia uzależnień.

  • Scena 1 - OKULARY: “Miałam kilka peruk i par okularów, by w lokalnym sklepie nie skojarzyli ze mną moich alkoholowych zakupów. Wydawało mi się, że uda się mi ukryć.”
  • Scena 2 - SZMINKA: “Podczas terapii stosuję zabieg: proszę pacjentki, by mi pokazały swoje zdjęcia sprzed dwóch lat, roku, kilku miesięcy. Żaden makijaż nie ukryje szkód, które alkohol wyrządził twarzy.”
  • Scena 3 - TOREBKA: “Złapałam się na tym, że kupując nową torebkę sprawdzałam, czy zmieszczą się tam trzy puszki piwa i czy jest kieszonka - nie na telefon, taka szersza, na małpkę.”

Wyznania te pokazują, jak bardzo wstydliwy dla kobiet jest problem nadużywania alkoholu oraz jak krytycznie społeczeństwo postrzega pijącą kobietę. Przedstawiają dobitnie stopień napiętnowania uzależnionej kobiety oraz jej stosunek do samej siebie i swojego nałogu.

Policz się z nim!

Ostatni element edukacyjnej układanki stanowi dedykowana kampanii aplikacja mobilna. Umieszczone w niej funkcjonalności wspierają bezpieczne spożywanie alkoholu przez kobiety. Alkulator (bo tak nazywa się aplikacja) stanowi narzędzie, którego zadaniem jest pomóc kobietom utrzymać kontrolę nad spożywanymi porcjami alkoholu. Główne funkcjonalności aplikacji służą do łatwego sprawdzania, ile porcji alkoholu jest w konkretnym drinku,  kontroli nad dzienną ilością wypijanego alkoholu oraz prowadzenie dzienniczka spożycia, który jest najlepszym narzędziem do autodiagnostyki swojego profilu picia.

Wkrótce na terenie wybranych miast Wielkopolski zrealizowana zostanie także akcja ambientowa, polegająca na edukowaniu osób spożywających alkohol w popularnych klubach lub barach o tym, ile to jest jedna porcja standardowa alkoholu, jakie są bezpieczne limity spożywanego alkoholu oraz jak sprawdzić, ile porcji standardowych jest w jednym drinku.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Wszystkie materiały edukacyjne dystrybuowane są na terenie województwa wielkopolskiego w formie ulotek i plakatów. Można je znaleźć także na Facebooku i Instagramie kampanii oraz na stronach internetowych w postaci banerów. Aplikacja dostępna jest bezpłatnie w sklepach Google Play i AppStore.

Więcej informacji na temat kampanii dostępnych jest na stronie www.10dowodow.pl oraz na fanpage akcji.

Źródło: Samorząd Województwa Wielkopolskiego

Dodatkowe informacje:

* Kampania społeczna ALKOHOL KOBIETY TRAKTUJE GORZEJ realizowana jest na zlecenie Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Swym zasięgiem obejmuje przede wszystkim województwo wielkopolskie, a dotyczy ryzyka i szkodliwości picia alkoholu przez kobiety. Kampania trwa od początku sierpnia do końca września br. Finansowana jest z „kapslowego”, czyli ze środków pochodzących z opłat za wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy napojami alkoholowymi o zawartości do 18% alkoholu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oranżada Hellena sponsorem XV edycji The Voice of Poland
Oranżada Hellena, marka należąca do polskiego producenta Colian, jesienią pojawi się na szklanym ekranie w jednym z najbardziej popularnych talent show w kraju – The Voice of Poland. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany 7 września na antenie TVP2 o godzinie 20:05. To kolejny, po Sopot Festiwal Top of the Top, muzyczny projekt zaplanowany w działaniach marketingowych...
Marka Profi w nowej odsłonie
Marka Profi odpowiadając na rosnące oczekiwania konsumentów i najnowsze trendy, odświeża swój wizerunek.
Design na fali. Miami Wars Party by Domoteka
W sercu Warszawy, nad lewym brzegiem Wisły, Miami Wars przekształciło się w designerską oazę, gdzie natura płynnie połączyła się z nowoczesnym wystrojem dzięki kreatywnej aranżacji Centrum Designu Domoteka. 22 sierpnia miejsce to przyciągnęło architektów, dziennikarzy i miłośników dobrego designu na wyjątkowe Miami Wars Party, zorganizowane przez...
Światowa premiera Oshee Sparkling na Times Square
W ślad za pojawieniem się nowości OSHEE Sparkling na rynku polskim, marka zorganizowała premierę tego produktu w najbardziej rozpoznawalnym miejscu reklamowym na świecie – na Times Square w Nowym Jorku. Moment premiery nie jest przypadkowy, bo w tym samym czasie Ambasadorka marki Iga Świątek, rozpoczyna grę w wielkoszlemowym US OPEN.
Santander Bank wybrał McCANN Poland do obsługi segmentów MŚP i Young
Santander Bank Polska powierzył agencji McCANN Poland obsługę strategiczną i kreatywną segmentów MŚP i YOUNG - McCANN będzie wiodącą agencją banku w tych obszarach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764