logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Trwa kampania „Alkohol traktuje kobiety gorzej”

  PR 04.09.2018, przeczytano 1310 razy
ilustracjastrzałka

Trwa kampania Samorządu Województwa  Wielkopolskiego  - ALKOHOL KOBIETY TRAKTUJE GORZEJ*, znana również jako kampania „10 dowodów”. Jak zapowiadali twórcy, jest to przedsięwzięcie kilkuetapowe. Pierwsza część realizowana w formie zagadkowego teasera (zwiastuna) z udziałem Jacka Braciaka jest już za nami. W fazie revealu, czyli odkrycia tematu przewodniego kampanii, pojawiła się z kolei Anna Dereszowska, wygłaszając główne hasło akcji. Co dalej?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trwa-kampania-_alkohol-traktuje-kobiety-gorzej_,37777,artykul.html

Wraz z początkiem września rozpoczął się wyczekiwany przez wielu edukacyjny wymiar kampanii. To przede wszystkim mocny akcent informacyjny - przekaz jest wielokanałowy, funkcjonuje w telewizji, radiu i internecie. Pojawiają się kolejne znane głosy i twarze, a całość opiera się na trzech mocnych punktach. Komunikaty stają się znacznie bardziej przystępne.

Nowe ambasadorki?

Podczas etapu edukacji głos przejmują kobiety. Ujawnione zostały kolejne ambasadorki kampanii. Są nimi Sylwia Gruchała i Olga Kalicka. Wraz z Anną Dereszowską pojawiły się w nowych spotach wideo, wyjaśniając dlaczego alkohol traktuje kobiety gorzej. Poruszają one podstawowe aspekty biologiczne związane z nadużywaniem alkoholu przez kobiety oraz kwestie dotyczące picia ryzykownego i szkodliwego. Ich sylwetki znaleźć można m.in. na kanale YouTube kampanii.  Czego dowiadujemy się od ambasadorek akcji?

  • Anna Dereszowska przekonuje, że nie trzeba być dobrym w naukach ścisłych, by pić bezpiecznie alkohol - wystarczy znać własną chemię.
  • Sylwia Gruchała ostrzega, że alkohol zawsze będzie próbował nas złamać.
  • Olga Kalicka tłumaczy, że choć alkohol może i jest skrajnie demokratyczny, to także i skrajnie niesprawiedliwy.

Charakter kobiecego uzależnienia.

Poprzez sylwetkę Jacka Braciaka przybliżona zostaje specyfika kobiecego uzależnienia od alkoholu. Kreacje, w ramach których aktor bawił się kobiecymi akcesoriami wyciąganymi z torebki, w etapie edukacyjnym zostają wytłumaczone, a odbiorcy poznają prawdziwe powody pojawienia się konkretnych atrybutów. Przymierzanie przez Braciaka okularów, malowanie ust i przeglądanie zawartości torby nie jest już jedynie prześmiewczym gestem - czynności te nawiązują do prawdziwych historii, jakimi z twórcami kampanii dzielili się terapeuci i pacjenci terapii leczenia uzależnień.

  • Scena 1 - OKULARY: “Miałam kilka peruk i par okularów, by w lokalnym sklepie nie skojarzyli ze mną moich alkoholowych zakupów. Wydawało mi się, że uda się mi ukryć.”
  • Scena 2 - SZMINKA: “Podczas terapii stosuję zabieg: proszę pacjentki, by mi pokazały swoje zdjęcia sprzed dwóch lat, roku, kilku miesięcy. Żaden makijaż nie ukryje szkód, które alkohol wyrządził twarzy.”
  • Scena 3 - TOREBKA: “Złapałam się na tym, że kupując nową torebkę sprawdzałam, czy zmieszczą się tam trzy puszki piwa i czy jest kieszonka - nie na telefon, taka szersza, na małpkę.”

Wyznania te pokazują, jak bardzo wstydliwy dla kobiet jest problem nadużywania alkoholu oraz jak krytycznie społeczeństwo postrzega pijącą kobietę. Przedstawiają dobitnie stopień napiętnowania uzależnionej kobiety oraz jej stosunek do samej siebie i swojego nałogu.

Policz się z nim!

Ostatni element edukacyjnej układanki stanowi dedykowana kampanii aplikacja mobilna. Umieszczone w niej funkcjonalności wspierają bezpieczne spożywanie alkoholu przez kobiety. Alkulator (bo tak nazywa się aplikacja) stanowi narzędzie, którego zadaniem jest pomóc kobietom utrzymać kontrolę nad spożywanymi porcjami alkoholu. Główne funkcjonalności aplikacji służą do łatwego sprawdzania, ile porcji alkoholu jest w konkretnym drinku,  kontroli nad dzienną ilością wypijanego alkoholu oraz prowadzenie dzienniczka spożycia, który jest najlepszym narzędziem do autodiagnostyki swojego profilu picia.

Wkrótce na terenie wybranych miast Wielkopolski zrealizowana zostanie także akcja ambientowa, polegająca na edukowaniu osób spożywających alkohol w popularnych klubach lub barach o tym, ile to jest jedna porcja standardowa alkoholu, jakie są bezpieczne limity spożywanego alkoholu oraz jak sprawdzić, ile porcji standardowych jest w jednym drinku.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Wszystkie materiały edukacyjne dystrybuowane są na terenie województwa wielkopolskiego w formie ulotek i plakatów. Można je znaleźć także na Facebooku i Instagramie kampanii oraz na stronach internetowych w postaci banerów. Aplikacja dostępna jest bezpłatnie w sklepach Google Play i AppStore.

Więcej informacji na temat kampanii dostępnych jest na stronie www.10dowodow.pl oraz na fanpage akcji.

Źródło: Samorząd Województwa Wielkopolskiego

Dodatkowe informacje:

* Kampania społeczna ALKOHOL KOBIETY TRAKTUJE GORZEJ realizowana jest na zlecenie Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Swym zasięgiem obejmuje przede wszystkim województwo wielkopolskie, a dotyczy ryzyka i szkodliwości picia alkoholu przez kobiety. Kampania trwa od początku sierpnia do końca września br. Finansowana jest z „kapslowego”, czyli ze środków pochodzących z opłat za wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy napojami alkoholowymi o zawartości do 18% alkoholu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
Tchibo Eduscho Family: nowe opakowanie, podwójny logotyp
Tchibo Family, jedna z ulubionych marek kawowych Polaków, przechodzi przełomową zmianę, łącząc siły z renomowaną rodziną Eduscho. Nowe opakowanie i podwójny logotyp nie oznaczają jednak modyfikacji receptury. Tchibo Eduscho Family to ten sam dobrze znany smak i aromat, który od lat zachwyca miłośników kawy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764