logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Trwa kampania „DOZkonała LEKCJA ZDROWIA”

  PR 06.06.2025, przeczytano 309 razy
ilustracjastrzałka

Ruszyła nowa kampania społeczno-edukacyjna „DOZkonała LEKCJA ZDROWIA”, którą organizuje portal DOZ.pl. Cel kampanii? Pokazać Polakom, jak ważne jest odpowiedzialne i świadome podejście do przyjmowania leków i suplementów, a przy tym - ucząc się - bawić!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trwa-kampania-_dozkonala-lekcja-zdrowia_,409144,artykul.html

Jak podkreśliła Marta Markiewicz-Melon, prezes Fundacji Rzecznicy Zdrowia, ta inicjatywa ma szansę, aby całkowicie odmienić oblicze polskiej farmacji oraz scenę ochrony zdrowia w naszym kraju. 

W erze informacji, które bombardują nas każdego dnia - często niezweryfikowanych i pełnych fake newsów medycznych - farmaceuci stają się najbardziej dostępnymi i wiarygodnymi osobami w systemie. To oni powinni pełnić rolę solidnej bazy wiedzy dla całego społeczeństwa” - zaznaczyła Marta Markiewicz.

ilustracjastrzałka

Henryk Sawka

Dlaczego właściwe stosowanie leków jest takie ważne?

Niestety, aż 30% pacjentów nie stosuje się do zaleceń lekarza czy farmaceuty, co często skutkuje brakiem oczekiwanych efektów terapii, powikłaniami lub nawet poważnymi zagrożeniami dla życia. Mgr farm. Bożena Szymańska przypomina, że nieprzestrzeganie schematów dawkowania i niewłaściwa samowolna modyfikacja terapii mogą bardzo kosztować nasze zdrowie i portfel.

Nowoczesny, pełen humoru przekaz

Aby lepiej wyjaśniać, jak prawidłowo stosować leki, do współpracy zaproszony został znany satyryk Henryk Sawka. Jego humorystyczne ilustracje pokazują najczęstsze błędy i zagrożenia związane z przyjmowaniem leków - dzięki temu przekaz staje się łatwiejszy do przyswojenia i bardziej angażujący.

Jestem wychowany na haśle >>Uczyć bawiąc<< i wierzę w to, że poprzez humor można dotrzeć i praktycznie pokazać jak stosować lekarstwa - mówi Henryk Sawka - nie tylko ważny jest lek i jego działanie, ale również jak ten lek przyjmujemy”.

Włączyłem się w kampanię DOZkonała Lekcja Zdrowia, bo myślę, że dzięki temu będę mógł trafić do Waszych serc, umysłów i poczucia humoru, a przez to łatwiej będzie można zapamiętać to co ważne” - dodaje artysta.

Co jeszcze oferuje kampania?

Na stronie DOZ.pl dostępne są:

  • bezpłatne konsultacje telefoniczne z farmaceutami pod numerem 800 110 110 (od poniedziałku do piątku, godz. 7:00-22:00),
  • praktyczne i nowoczesne materiały edukacyjne - krok po kroku wyjaśniają, jak poprawnie odczytywać ulotki i schematy dawkowania,
  • humorystyczne ilustracje Henryka Sawki, które w przystępny sposób pokazują, dlaczego warto przestrzegać zaleceń.

Praca zespołowa w trosce o zdrowie

Współpraca lekarza i farmaceuty to nie tylko schemat, lecz konieczność. To od naszej wspólnej pracy zależy, czy pacjent wróci do zdrowia” - podkreśla prof. Maciej Rabijewski, lekarz z 30-letnim doświadczeniem, prywatnie mąż farmaceutki prowadzącej aptekę.

Prof. Rabijewski dodaje: „Od lat prowadzę praktykę lekarską, a moja żona, farmaceutka, pracuje w aptece. Często Lekarz nie ma czasu, by szczegółowo wyjaśnić pacjentowi, kiedy i jak przyjmować leki. Właśnie dlatego tak istotną rolę odgrywa farmaceuta - to on informuje pacjenta, na co choruje, dlaczego dostał takie a nie inne leki i jak je prawidłowo stosować”.

Nie lekceważ zasady adherencji

Nieprzestrzeganie schematów dawkowania może obniżyć skuteczność leczenia nawet o połowę i prowadzić do poważnych powikłań, czasem wymagających hospitalizacji. Szacuje się, że systematyczność i właściwe przyjmowanie leków to klucz do skutecznej terapii.

O interakcjach i samoleczeniu

Dr farm. Adrian Bryła ostrzega, że przeciętny pacjent stosuje zwykle kilka leków i suplementów jednocześnie, co niesie ryzyko niepożądanych interakcji. Samoleczenie i zaniedbanie wiedzy to najczęstsze powody powikłań zdrowotnych. Dlatego tak ważna jest edukacja, zaufanie do fachowców i zrozumienie zaleceń.

Chcemy, żeby nauka o zdrowiu była przyjemna i dostępna dla każdego. Z humorem, ale też z odpowiedzialnością. Bo tylko wspólnie, z wiedzą i zaufaniem, możemy zadbać o siebie i bliskich - bo zdrowie to najcenniejszy skarb!” - zaznacza mgr farm. Bożena Szymańska.

Źródło: Media dla Zdrowia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Carlsberg partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025
Marka Carlsberg została oficjalnym partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025, jednego z najpopularniejszych wydarzeń muzycznych tego lata w Polsce. Przez całe wakacje piwo Carlsberg będzie obecne na festiwalowej trasie ze swoją strefą, która stanie się przestrzenią spotkań, relaksu i dobrej zabawy w duchu hasła „Wszystko co najlepsze zaczyna się od ciekawości?...
Biedronka i marka Polaris wspierają młodych piłkarzy ręcznych
Biedronka, która już od ubiegłego roku wspiera polską piłkę ręczną, rozszerza współpracę ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce. Woda Polaris, dostępna wyłącznie w sklepach sieci, została Oficjalną Wodą Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn do lat 21, a sieć Biedronka - „Narodowym Dostawcą” mistrzostw. Inauguracja rozgrywek najlepszych młodych piłkarzy...
Krzysztof Ibisz i Awantura o kasę w kampanii Plusha
Rozpoczyna się najnowsza kampania Plusha, który wjechał na plan teleturnieju „Awantura o kasę”. Drużyna Miśtrzów przebiła uczestników… milionem gigabajtów.
CAMINO A ESPANA - warszawska opowieść o hiszpańskim wzornictwie
11 czerwca 2025 roku Warszawa na kilka godzin przeniosła się na Półwysep Iberyjski. Wszystko za sprawą wydarzenia „SPAIN IS IN - CAMINO A ESPAÑA", które po raz drugi odbyło się w stolicy Polski. Inicjatywa ICEX España Exportación e Inversiones, Ambasady Hiszpanii i agencji OKK! PR ponownie przyciągnęła architektów,...
Kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”
16 czerwca wystartowała kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”, organizowana przez All About Parenting. Jej celem jest zwrócenie uwagi rodziców na to, jak codzienne słowa wpływają na emocje i rozwój dzieci oraz zachęcenie ich do refleksji nad tym, co sami słyszeli w dzieciństwie i jak dziś komunikują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764