logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Trwa kampania informacyjno-edukacyjna TVP w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej

  PR 21.01.2022, przeczytano 559 razy
ilustracja

Telewizja Polska przypomina, nowy standard się zaczyna” pod tym hasłem wystartowała ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna TVP dla widzów naziemnej telewizji cyfrowej, których już od marca 2022 roku czeka zmiana standardu nadawania. Twarzami kampanii są: Elżbieta Jaworowicz, Rafał Patyra i Rafał Brzozowski, a spoty z ich udziałem emitowane są na antenach Telewizji Polskiej oraz w internecie. W spotach radiowych występują Przemysław Babiarz i Małgorzata Ostrowska-Królikowska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trwa-kampania-informacyjno-edukacyjna-tvp-w-zwiazku-ze-zmiana-standardu-nadawania-naziemnej-telewizji-cyfrowej,394465,artykul.html

Kampania ma przygotować widzów do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie nadawania DVB-T2/HEVC. Nowy standard niesie ze sobą wiele korzyści, więcej programów w wyższej jakości obrazu i dźwięku, a także usługi dodatkowe np. telewizję hybrydową. Dzięki  kampanii TVP dowiedzą się, jak w prosty sposób sprawdzić parametry użytkowanego telewizora. Aby odbierać NTC w nowym standardzie, należy posiadać telewizor wyposażony w zintegrowany tuner DVB-T2 i obsługujący kodek HEVC lub tuner zewnętrzny DVB-T2/HEVC. Widzowie, których odbiorniki nie spełniają tych wymagań technicznych, muszą zaplanować wymianę telewizora na nowy lub dokupienie odpowiedniego dekodera zewnętrznego.

Telewizja Polska, ze względu na dużą liczbę modeli telewizorów, przygotowała kilka narzędzi pomocnych widzom. Pierwszym z nich  jest uruchomiony w grudniu na multipleksie trzecim (MUX-3) specjalny kanał „Sprawdzam TV”, który pozwala zweryfikować, czy dany telewizor jest dostosowany do odbioru sygnału w nowym standardzie DVB-T2/HEVC. Sprzęt spełniający wymagania nowego standardu posiadają tylko ci widzowie, którzy po wyszukaniu kanału widzą obraz i słyszą dźwięk. Kolejnym sposobem jest wyszukanie w NTC kanałów TVP Dokument HEVC i TVP Rozrywka HEVC, nadawanych naziemnie tylko w standardzie DVB-T2/HEVC. Jeżeli telewizor odbiera te kanały, użytkownik ma pewność, że nie musi wymieniać odbiornika ani kupować tunera DVB-T2/HEVC. Szybkiej weryfikacji posiadanego urządzenia można dokonać też za pomocą wyszukiwarki telewizorów na stronie internetowej telewizjanaziemna.pl. Wystarczy wpisać model posiadanego odbiornika, by otrzymać informację dotyczącą jego parametrów.

Telewizja Polska chce wesprzeć widzów w przygotowaniach do nadchodzącej zmiany. W ramach kampanii informacyjnej wymienione narzędzia będą omawiane w programach publicystycznych i popularnych serialach. W styczniu, lutym i marcu, raz w miesiącu w piątkowych wydaniach „Alarmu!” TVP1  w felietonach wystąpią gwiazdy Telewizji Polskiej. Krok po kroku opowiedzą, na czym będą polegały zmiany i co trzeba zrobić, by łatwo zweryfikować, czy dany telewizor jest dostosowany do nowego standardu. Czekające widzów NTC zmiany pojawią się również jako jeden z wątków odcinka serialu „Klan”, który zostanie wyemitowany 31 stycznia.

W wydaniach „Magazynu Expressu Reporterów” i „Sprawy dla reportera” pojawiają się informacje o zmianie standardu nadawania i odesłania do strony telewizjanaziemna.pl i kanału Sprawdzam TV. Kampania prowadzona jest także w mediach społecznościowych Telewizji Polskiej na Facebooku Bądźmy Razem TVP oraz TVP Włącz się https://fb.watch/aCnb0lkwcm/. Wszystkie informacje dotyczące nowego standardu nadawania oraz harmonogram przełączeń znajdują się na stronie www.telewizjanaziemna.pl.. Ponadto w ramach kampanii informacyjno – edukacyjnej zostanie wykorzystany outdoor i reklama w prasie ogólnopolskiej.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764