logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Trwa Łódź Design Festival 2019 – konkurs make me! rozstrzygnięty

   24.05.2019, przeczytano 428 razy
ilustracjastrzałka
fot. Aleksandra Pawłowska

Podczas gali otwarcia 13. edycji Łódź Design Festival zostały wręczone nagrody o wartości 65 tysięcy złotych w konkursie make me! W tym roku otrzymali je Patrick Henry Nagel i Nils Körner za projekt „One Dollar Glasses” oraz Mateusz Mioduszewski za projekt „ASHka - ceramika z popiołu”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trwa-lodz-design-festival-2019-%E2%80%93-konkurs-make-me%21-rozstrzygniety,382587,artykul.html

- Jak już pewnie zdążyliśmy Państwa przyzwyczaić, festiwal to nie tylko prezentowanie najnowszych, najlepiej zaprojektowanych przedmiotów, ale dla nas również szansa i misja, aby przez te przedmioty opowiadać o otaczającym nas świecie i zastanawiać się, w jaki sposób ten świat możemy uczynić lepszym - powiedział witając się z publicznością dyrektor Łódź Design Festival, Michał Piernikowski.

O tym, że dobre życie każdy rozumie inaczej, opowiedział Adam Tępiński, prezes zarządu Ceramiki Paradyż, wieloletniego mecenasa Łódź Design Festival: - Każdy z nas jest inny i na swój sposób po prostu wyjątkowy. To pokazuje, jak duże wyzwanie stoi dziś przed projektantami. To oni w swojej codziennej pracy muszą odpowiadać na pytania, czym jest dobre życie dla każdego z nas, w jaki sposób mogą polepszyć nasze zdrowie, wpłynąć na nasze samopoczucie, otoczenie czy środowisko. Bo chcą tworzyć produkty, z pomocą których będzie ono jeszcze lepsze. Dokładnie takie pytanie stawiają sobie dzisiaj projektanci w Ceramice Paradyż. To jest dla nas bardzo ważne i to się u nas bardzo mocno przez te trzynaście lat działalności zakorzeniło. Również dzięki wsparciu i uczestnictwu w takich wyjątkowych wydarzeniach jak Łódź Design Festival.

ilustracjastrzałka

Konkursy i nagrody

Najważniejszym momentem każdej gali otwarcia festiwalu jest wręczenie nagród w konkursie make me! To kluczowy element Łódź Design Festival. Realizowany od jego drugiej edycji, wyrósł na jeden z najważniejszych, międzynarodowych konkursów dla projektantów młodego pokolenia. Do udziału zgłosili się w tym roku projektanci z całego świata, m.in. z Egiptu, Korei Południowej, Hong Kongu, Rosji, Kanady czy Argentyny. Ze 148 nadesłanych propozycji jury wybrało 22 projekty, które zostały zaprezentowane na wystawie pokonkursowej. W drugim etapie konkursu wyróżnione zostały najlepsze z nich.

The One Dollar Glasses

Nagrodę główną, 50.000 zł PARADYŻ AWARD, ufundowaną przez Mecenasa Festiwalu – Ceramikę Paradyż, otrzymali w tym roku Patrick Henry Nagel i Nils Körner ze studia Haus Otto za projekt „The One Dollar Glasses”.

ilustracjastrzałka

- Jury było jednogłośne. Rzadko się zdarza, żeby wybieranie tej głównej nagrody było tak proste, oczywiste już po pierwszym głosowaniu. Nagrodziliśmy tutaj wrażliwość społeczną i wnikliwość procesu, który panowie przeprowadzili w bardzo dokładny i rzetelny sposób, jakość wykonania oraz walory estetyczne. Wszyscy ci, którzy w komisji mieli na nosie okulary pomyśleli, że właściwie chętnie zmieniliby je na te, które oceniali - uzasadniała wybór jury jego przedstawicielka, Agnieszka Jacobson - Cielecka, dyrektor programowa School Of Form. W skład tegorocznego jury weszli również: Czesława Frejlich, Agata Kulik-Pomorska i Paweł Pomorski, Mariusz Włodarczyk, Michał Piernikowski oraz Maurizio Burrato.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Do rąk duetu projektantów trafiła również nagroda specjalna w wysokości 5 tys. zł, ufundowana przez sponsora Łódź Design Festival, firmę Interprint. - W tym roku postanowiliśmy przyznać nagrodę cudownej idei, która według nas pomaga tym, którzy najwięcej pomocy potrzebują. Pomaga ludziom, którzy nie mieli takiego szczęścia jak my, bo urodzili się w innym miejscu na świecie, w zupełnie innych warunkach ekonomicznych - uzasadniała wybór Sylwia Lasota, kierownik do spraw sprzedaży i marketingu Interprint.

Nagrodzony projekt „One Dollar Glasses” w swobodny sposób bada możliwości wykorzystania drutu w produkcji okularów. Na całym świecie ponad 150 milionów ludzi potrzebuje okularów, ale nie ma do nich dostępu ani środków finansowych. Edukując ludzi w krajach rozwijających się i dostarczając im odpowiednich narzędzi do gięcia drutu, umożliwia się im samodzielną produkcję swoich własnych okularów. Celem projektu było zbadanie możliwości i ograniczeń systemu produkcji i materiałów takich jak stal sprężynowa, rury termokurczliwe i soczewki, dostępnych za mniej niż jednego dolara. Projekt, mający na celu stworzenie szerokiego spektrum rozwiązań, opiera się na współpracy z organizacją non profit EinDollarBrille.

ASHka - ceramika z popiołu

Nagrodę specjalną w wysokości 10 tys. zł, ufundowaną przez Łódź Design Festival, otrzymał Mateusz Mioduszewski za projekt „ASHka - ceramika z popiołu”.

- Mieszkając na Śląsku zdałem sobie sprawę, w jaki sposób i w jakich ilościach wykorzystywany jest węgiel. Zauważyłem, że za całą tą dziedziną gospodarki kryją się ogromne pokłady odpadów, a przeważającą część pozostałości około energetycznych stanowią popioły - wyjaśnia autor dodając, że liczne próby doprowadziły do stworzenia tworzywa zawierającego aż 70% odpadu popielnego. Tworzywo zbadane pod względem technicznym okazało się doskonałym materiałem do tworzenia płyt ceramicznych, naczyń czy donic z otwartą perspektywą na rozszerzenie asortymentu.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Plebiscyt, wystawy, wykłady

Jak co roku na Łódź Design Festival wyróżnienia zostaną wręczone także w plebiscycie must have, który powstał, by upowszechnić dobry polski design i dzięki temu promować rodzimy biznes oraz projektantów. To swego rodzaju rekomendacja konsumencka: wyróżniony przedmiot po prostu warto mieć. Wszystkie otrzymają nieodpłatny znak jakości must have, a festiwalowa publiczność może zobaczyć aż 59 z nich na imponującej wystawie zbiorowej.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Jeszcze do 26 maja publiczność Łódź Design Festival będzie próbowała znaleźć sposób na DOBRE ŻYCIE. - Przez cały tydzień na terenie Łódzkiego Centrum Wydarzeń można odwiedzać Punkt Porad Roślinnych. Wątek roślinny przewija się na festiwalu w różnych odsłonach, rodziny z dziećmi zapraszamy między innymi na warsztaty „Dzieciaki sadzeniaki” przygotowane przez Leroy Merlin, partnera ŁDF. Rodziców z dziećmi zainteresuje z pewnością rozbudowana strefa edukacyjna Ekoeksperymentarium. Wchodząc w przestrzeń tego przygotowanego specjalnie z okazji ŁDF ekomieszkania można nauczyć się, jak upraszczać życie, oszczędzać czas i pieniądze, a także eliminować to, co zbędne czy niezdrowe. W Centrum Festiwalowym na zwiedzających codziennie czeka ponad 30 wystaw. Bardzo interesująco zapowiada się niedzielny blok wykładów DOBRE ŻYCIE, w którym wezmą udział między innymi goście specjalni festiwalu, projektanci ze słynnego studia Form Us With Love - wymienia Aleksandra Kietla, rzecznik prasowa ŁDF, dodając, że warto zapoznać się z obszernym programem festiwalu, bo tak naprawdę nie sposób krótko wyliczyć wszystkiego, co czeka w tym roku na odwiedzających Centrum Festiwalowe przy ul. Tymienieckiego 3 w Łodzi.

Drugi z zaproszonych na ŁDF gości specjalnych to Jaime Hayon, którego z powodzeniem można nazwać światową gwiazdą designu. - Miałem szansę odwiedzić Łódź podczas festiwalu w ubiegłym roku. Miasto bardzo mi zaimponowało, jego piękno, kreatywność. Projekty, które miałem wtedy szansę zobaczyć pobudziły moją ciekawość. Ten nowy projekt to esencja mojej pracy, ponieważ pozwolił mi na wolność, kreatywność i swobodę wyrazu - powiedział hiszpański projektant podczas otwarcia swojej najnowszej, pierwszej w Polsce wystawy “MASQUEMASK INSTALLATION”, którą można zobaczyć w Centralnym Muzeum Włókiennictwa.

Źródło: Łódź Art Center

www.lodzdesign.com

Dodatkowe informacje:

Organizacja Łódź Design Festival jest możliwa dzięki wsparciu Mecenasa – Ceramiki Paradyż oraz Łódzkiego Centrum Wydarzeń i Miasta Łódź.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bluerank z dwiema nagrodami w European Search Awards 2019
Podczas gali w Budapeszcie rozdano najważniejsze, doroczne nagrody europejskie w obszarach SEO, PPC, Digital i Content Marketing. Dwie nagrody European Search Awards 2019 zdobyła firma Bluerank, będąc najlepszą w kategoriach  Best use of search – Retail oraz Pan European Campaign. To już dziewiąta i dziesiąta statuetka ESA na koncie agencji.
Glass: the Lions for Change oraz Titanium Lion dla „Ostatniego Twojego Weekendu”
"Ostatni Twój Weekend", zrealizowany przez VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films i Facebook dla Gazeta.pl i partnerów - Mastercard, BNP Paribas Bank Polska i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, zdobył Grand Prix w kategorii Glass: the Lions for Change oraz Titanium Lion. Dodatkowo, VMLY&R Poland została wybrana Agencją Roku 2019 Cannes Lions w kategoriach...
Uwaga specjaliści od namingu: Konkurs na nazwę planety!
Międzynarodowa Unia Astronomiczna (IAU) wraz z Polskim Towarzystwem Astronomicznym (PTA) ogłaszają ogólnonarodowy konkurs na nazwy dla planety pozasłonecznej i jej gwiazdy. To część globalnej inicjatywy podjętej w ramach obchodów stulecia IAU – każdy kraj otrzymuje prawo nadania nazwy jednej gwieździe oraz krążącej wokół niej planecie. Swoje...
Golden Arrow 2019: Znamy wyniki konkursu!
Ogoszono wyniki Golden Arrow 2019 - konkursu efektywności i innowacyjności narzędzi komunikacji marketingowej organizowanego przez VFP Communications oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.
ING wyróżniony w konkursie Golden Arrow za działania marketingowe
W tegorocznej edycji konkursu Golden Arrow ING Bank Śląski został doceniony za efektywność i innowacyjność działań marketingowych. Bank otrzymał nagrodę główną w kategorii digital marketing – SEM, wyróżnienie w kategorii wideo za cykl filmów – „Prosto o pieniądzach” oraz dodatkowe wyróżnienie w kategorii open za e-learning o prostym języku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764