logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Trzech artystów i trzy nowe murale na łódzkich Bałutach

  PR 12.08.2021, przeczytano 1531 razy
ilustracja

Zmiana codziennych przyzwyczajeń, nadawanie drugiego życia zużytym przedmiotom i sztuka w przestrzeni publicznej – to wszystko sprawia, że w mieście można żyć lepiej, bardziej ekologicznie – przekonuje Carne, włoski artysta, działający w przestrzeni Bałut w ramach programu rezydencji artystycznych Prezydent Miasta Łodzi. Do Łodzi przyjechał na zaproszenie Fundacji Urban Forms i Bałuckiego Ośrodka Kultury, w ramach miejskiego programu rezydencji artystycznych. W wyniku tej współpracy powstaną trzy nowe murale, inspirowane ekologicznymi wyzwaniami współczesnego świata, a mieszkańcy Bałut wezmą udział w ekowarsztatach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trzech-artystow-i-trzy-nowe-murale-na-lodzkich-balutach,392610,artykul.html

Pochodzący z Włoch Carne jest nie tylko artystą wizualnym, ale też ekoaktywistą, od dekady prowadzącym we współpracy z europejskimi uniwersytetami badania nad łańcuchami dostaw i rolnictwem ekologicznym. Jak sam deklaruje ekopodejście jest częścią jego życia, ale też twórczości. W projektach takich jak „Nation of Ruins” czy „Minimal Vandalism” odnosi się do tematyki porażki systemu ekonomicznego czy zniszczenia bioróżnorodności.

Bardzo zależy nam na tworzeniu wokół Bałuckiego Ośrodka Kultury społeczności mieszkańców świadomych ich wpływu na otoczenie, stąd wątki ekologiczne w programie naszych codziennych działań – podkreśla Monika Kamieńska, dyrektor Bałuckiego Ośrodka Kultury. – Propozycja Urban Forms, by w ramach miejskiej rezydencji artystycznej zaprosić Carne do Łodzi, wpisała się znakomicie w nasz sposób myślenia o miejskiej ekologii – dodaje.

Carne stworzy mural inspirowany tematyką ekologiczną na ścianie Centrum Twórczości „Lutnia” Bałuckiego Ośrodka Kultury. Ale to niejedyne działanie artystyczne w ramach projektu.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Do współpracy zaprosiliśmy też łódzkich twórców: Barbarę Olejarczyk i Adama Szczęsnego. Ich prace już wkrótce będzie można zobaczyć na budynku „Wyspy Kultury” – dopowiada Teresa Latuszewska-Syrda, prezes Urban Forms.

ilustracjastrzałka

Barbara Olejarczyk to artystka malarka, projektantka graficzna i aktywistka miejska, w swoich działaniach skupiająca się na naturze, człowieku i miejscu. Maluje murale społecznie zaangażowane, angażując do ich tworzenia lokalną społeczność. Z kolei Adam Szczęsny to artysta wizualny, który w pracy twórczej w przestrzeni publicznej nie ogranicza się do jednego stylu czy tematyki.

ilustracjastrzałka

Wszystkie murale będą gotowe do końca sierpnia. Już teraz natomiast organizatorzy ekorezydencji zapraszają mieszkańców Bałut na ekowarsztaty artystyczne w Ośrodku Terenowym „Wyspa Kultury", mieszczącym się przy ul. Stawowej 28, w siedzibie XLII Liceum Ogólnokształcącego. W najbliższy piątek o g. 12.00 dowiedzieć się będzie można więcej na temat domowej ekologii i poćwiczyć twórcze przekształcanie niepotrzebnych już przedmiotów.

Projekt zakończymy piknikiem artystycznym, który odbędzie się na początku września w Patio Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej. Planujemy też debatę, dotyczącą związków sztuki miejskiej i ekologii, na którą zapraszamy już dziś – zapowiada Teresa Latuszewska-Syrda.

Źródło: Fundacja Urban Forms

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764