logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Trzech dziennikarzy z Europy Środkowej nominowanych do #Allforjan Award

  PR 18.02.2022, przeczytano 586 razy

Jury międzynarodowego konkursu #AllForJan Award wyłoniło trzech dziennikarzy, nominowanych do nagrody głównej. W tym gronie znaleźli się: Cristian A. Leonte i Andrei Popoviciu z Rumunii oraz Peter Sabo ze Słowacji. Ogłoszenie zwycięzcy tegorocznego konkursu i zdobywcy Nagrody #AllForJan odbędzie się 23 lutego podczas międzynarodowej konferencji Media For Freedom Summit.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trzech-dziennikarzy-z-europy-srodkowej-nominowanych-do-allforjan-award,394837,artykul.html

Nagroda #AllForJan Award jest przyznawana dziennikarzom w Europie Środkowo-Wschodniej za wyjątkowe i odważne materiały dziennikarskie o dużym wpływie na społeczeństwo oraz za innowacyjne sposoby przekazywania historii opinii publicznej. Nagroda upamiętnia globalny ruch #AllForJan, który powstał po śmierci Jána Kuciaka, młodego dziennikarza śledczego ze Słowacji, zamordowanego w 2018 roku.

Trójka nominowanych dziennikarzy w tegorocznej edycji #AllForJan Award:

  • Cristian A. Leonte – dziennikarz rumuński. Do nagrody #AllForJan nominowano jego artykuł dla rumuńskiego serwisu Info Sud Est o Delcie Dunaju. W wyniku dziennikarskiego śledztwa ujawnił, że niezgodnie z przeznaczeniem wykorzystano setki milionów euro z funduszy europejskich na inwestycje w Deltę Dunaju. W wyniku dochodzenia redakcji, w lipcu 2021, Komisja Europejska zamroziła fundusze na co najmniej 50 projektów, wchodzących w skład wartej 1,1 mld euro inwestycji.
  • Andrei Popoviciu – niezależny rumuński dziennikarz, piszący o prawach człowieka, konfliktach, migracji i sprawach zagranicznych. Jego artykuły ukazywały się m.in. w The Guardian, Al Jazeera English, Libération, Der Spiegel. Nominowany artykuł ukazał się po raz pierwszy w The Guardian i jest wynikiem śledztwa dziennikarskiego na temat traktowania uchodźców i azylantów na granicach UE.
  • Peter Sabo – dziennikarz ze Słowacji, który dołączył do redakcji Aktuality.sk kilka miesięcy po morderstwie Jana Kuciaka, chcąc kontynuować śledztwa rozpoczęte przez młodego dziennikarza. Na liście nominowanych do nagrody #AllForJan znalazł się za sprawą artykułu z międzynarodowego dziennikarskiego śledztwa o aferze z praniem brudnych pieniędzy. Jak wykazał po dwóch latach śledztwa, ze Słowacji do Chin popłynęło 160 milionów euro. Artykuł powstał przy współpracy Investigace.cz i Centrum Śledczego Jana Kuciaka, po raz pierwszy ukazał się na słowackim portaluAktuality.sk.

Ogłoszenie zwycięzcy tegorocznego konkursu i Nagrody #AllForJan w wysokości 10 tys. Euro, odbędzie się 23 lutego podczas międzynarodowej konferencji Media For Freedom Summit. Całodzienna konferencja, poświęcona współczesnym zagrożeniom dla wolnych i niezależnych mediów, odbędzie się w tym roku pod hasłem „Hakowanie mediów. Nowa granica w wojnie o demokrację”.  O roli ustawodawstwa i technologii w zapewnieniu niezależności mediów będą mówić światowe legendy dziennikarstwa śledczego: Carl Bernstein z The Washington Post, odkrywca afery Watergate i zdobywca Pulitzera, Carole Cadwalladr z The Guardian, odkrywczyni afery Facebook-Cambridge Analytica, Matthew Caruana Galizia i Roman Anin, zdobywcy Pulitzera za Panama Papers, Laurent Richard, zdobywca europejskiego Pulitzera za Pegasus Project.

Dodatkowo gośćmi Media For Freedom Summit będą m.in.: Mark Brzezinski, nowy ambasador USA w Polsce (pierwsze wystąpienie publiczne w nowej roli), Sophie Zhang, sygnalistka z Facebooka, Galina Timchenko, prezeska największego niezależnego portalu w Rosji Meduza, Szabolcs Panyi, węgierski dziennikarz śledczy z Direkt36, śledzony przez Pegasusa oraz Erich Kron, były szef bezpieczeństwa cyfrowego w amerykańskiej armii. W sumie w konferencji weźmie udział ponad 40 prelegentów z całego świata.

Zaproszenie na wydarzenie przyjęli również znani dziennikarze i wydawcy ze światowych mediów z USA, Europy i Azji: Guardian, New York Times, Financial Times, CNN, Politico, Welt, Bild oraz wysocy rangą przedstawiciele organizacji pozarządowych: Reuters Institute, Mass Media Defence Centre, Article 19, Coalition Against SLAPPs in Europe, Reporters Without Borders.

Organizatorami Media For Freedom Summit są: Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Czasopism i Mediów (European Magazine Media Association – EMMA) oraz Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Gazet (European Newspaper Publishers’ Association – ENPA). Partnerami wydarzenia są: Reuters Institute, POLITICO Europe, European Center for Press and Media Freedom, European Federation of Journalism, Association of German Magazine Publishers, Sektor 3.0, Digital Media Campus, Ringier Axel Springer Polska.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764