Blisko 2,8 tys. osób odwiedziło III Targi Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów Event 2011, które w dniach 5 i 6 października odbyły się w Centrum MT Polska w Warszawie. Szeroką ofertę produktów i usług dla organizatorów eventów z agencji, firm oraz dla przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej zaprezentowało 116 wystawców. W programie targów znalazło się wiele interesujących konferencji i seminariów, a także warsztatów, w których w sumie wzięło udział kilkuset słuchaczy.
Wystawcy Targów Event 2011 zaprezentowali swoją ofertę w czterech głównych sektorach: rozrywka, bezpieczeństwo i porządek, techniki oraz obiekty eventowe.
Na targach zaprezentowano wiele nowości z rynku reklamowego, np. świecące balony z oferty firmy CONFETTIART. Odwiedzający Event 2011 mogli zobaczyć także m.in. największą i najdłuższą imprezową limuzynę w Polsce, mobilne kino 5D, automat do robienia zdjęć – Flashbox, piknik piłkarski i wiele urządzeń rozrywkowych. Nie zabrakło również prezentacji obiektów odpowiednich do organizacji konferencji, koncertów i innych eventów. Przykładowo, po raz pierwszy na Targach Event zaprezentowały się Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia.
Na stoiskach prezentowane były różnorodne nośniki reklamowe, obecne były firmy zajmujące się marketingiem zintegrowanym, organizujące akcje eventowe, konferencje i wyjazdy. W ofercie znalazły się również m.in. oświetlenia estradowe, teatralne, dyskotekowe, ekrany LED, usługi satelitarnych przekazów wideo, wideokonferencji, telemostów, realizacji obrazu czy multimediów. Można było również zapoznać się z propozycjami kompleksowych usług medycznych, bezpieczeństwa i ochrony. Nie zabrakło pokazów barmańskich w stylu flair, występów akrobatycznych i iluzjonistycznych. Ponadto w tym roku zwiedzający mogli zapoznać się również z ofertą wystawców IV Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2011, które jako niezależna impreza targowa odbyły się równolegle do Targów Event, w tym samym miejscu i czasie.
Jak informują organizatorzy, dużym zainteresowaniem cieszyły się konferencje i warsztaty. Pierwszego dnia odbyło się I Event Forum – konferencja „CSR i nowe technologie w służbie eventom” przygotowane przez Event Managers Club oraz warsztaty biznesowe „MP Fast Date” organizowane przez MeetingPlanner.pl. Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty „Praktyczne zastosowanie menadżerskich technik motywacyjnych w pracy Event Managera” przygotowane przez Dom Szkoleniowy JS. Tego dnia odbyła się również prezentacja przygotowana przez firmę Infrared Group „Event spersonalizowany - preferencje uczestnika: jak poznać, gdzie przechowywać, jak zarządzać?” podpowiadająca, jak dopasować event do potrzeb odbiorcy. Drugiego dnia targów miała miejsce konferencja „Event Manager – człowiek renesansu” przygotowana przez Stowarzyszenie Branży Eventowej, poruszająca zagadnienia psychologii, prawa i zarządzania w pracy Event Managera. Ponadto, specjalnie z myślą o przedstawicielach samorządów odpowiedzialnych za organizację eventów w miastach, gminach i powiatach została zorganizowana przez Związek Firm Public Relations konferencja „Biznes i samorząd – skuteczna PRomocja regionu”, nad którą Patronat Honorowy objął Marszałek Województwa Mazowieckiego, Adam Struzik.
Po raz pierwszy targom towarzyszył konkurs na najlepsza ofertę wystawców zorganizowany wspólnie z MT Targi oraz Stowarzyszeniem Branży Eventowej. W kategorii „Produkty, usługi i technologie eventowe” zwyciężyła firma Guest-One Sp. z o.o., za bezprzewodowe czytniki komórkowe do kart zbliżeniowych. Jury przyznało dwa wyróżnienia: firmie TTcomm S.A. za satelitarną transmisję audio-wideo oraz firmie CONFETTIART Rafał Aniołkowski za świecące balony Magic Ball. W kategorii „Atrakcje eventowe” główną nagrodę zdobyła firma 5-D Co za kino W. Misztal, A. Walkiewicz Sp.j. za mobilne kino 5D, natomiast wyróżnienia otrzymali: Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego ZKWK GUIDO za event „Turbogolf” oraz firma A-J-M Sp. z o.o. za BarBus – autobus przystosowany do organizowania różnego rodzaju imprez. W kategorii „Obiekty eventowe” najlepszy okazał się Hotel Remes Sport & SPA****, a wyróżnienia wręczono firmie Podgaje sp. z o.o. za Country Park „Pod Gajem” oraz Hali Sportowo-Widowiskowej GDYNIA. W kategorii „Bezpieczeństwo i porządek” zwycięstwo przypadło firmie Infrared Group s.c. za SpotMe – system elektronicznych terminali, natomiast wyróżnienia otrzymali: firma Newco Sp. z o.o. za system płatności i fakturowania – szczególną funkcjonalność portalu www.COGITORS.pl oraz WC Serwis Sp. z o.o. za przyczepy sanitarne LUX. Zwycięzcy zostali nagrodzeni logotypem „Najlepszy produkt Targów Event 2011” w danej kategorii oraz pakietami promocyjnymi przygotowanymi przez: serwis marketingowiec.pl, Grupę IT Tourism oraz serwis e-konferencje.pl wraz z firmą grupa24h.pl.
Źródło: MT targi