Pod koniec lutego w Polsce gościli przedstawiciele europejskiej centrali Avery Dennison Graphics & Reflective Products – Ed Nolle z działu technicznego i Hans van den Berg, specjalista w dziedzinie oklejania foliami samoprzylepnymi. Ich wizyta była związana z kolejnymi warsztatami w zakresie aplikacji folii samoprzylepnych na samochodach, zorganizowanymi wspólnie przez Avery Dennison Polska i gliwicki oddział firmy Tuplex, oraz ze szkoleniem przeprowadzonym w Warszawie z myślą o pracownikach jej działu handlowego.
Pierwsi szkolenie pod okiem doświadczonych przedstawicieli Avery Dennison przeszli 24 lutego pracownicy działu handlowego firmy Tuplex, jednego z autoryzowanych dystrybutorów marki Avery Graphics w Polsce. Spotkanie, w którym wzięło udział 25 osób ze wszystkich, rozsianych po całym kraju oddziałów Tupleksu, rozpoczęło się od prezentacji aktualnej oferty Avery Dennison w zakresie produkowanych przez tę firmę folii samoprzylepnych, przeznaczonych do zadrukowywania w cyfrowych maszynach wielkoformatowych. Ed Nolle, reprezentujący dział techniczny europejskiej centrali Avery Dennison Graphics & Reflective Division, przedstawił też najnowsze trendy rynkowe w dziedzinie zadrukowywania i aplikacji podłoży samoprzylepnych; odpowiadał również na liczne pytania z zakresu technik drukowania, stosowanych przy nich atramentów i mediów.
W drugiej części spotkania odbyło się praktyczne szkolenie z zakresu oklejania pojazdów, które poprowadził Hans van den Berg, wspierany przez autoryzowanych specjalistów Avery Graphics na obszarze Polski – Zdzisława Wiącka i Pawła Wasyliszyna. Szczególną uwagę zwrócono na produkowane przez Avery Dennison folie z serii Avery MPI 1005 i Avery MPI 1900, folie wylewane przeznaczone do zadrukowywania w ploterach wielkoformatowych oraz bogatą ofertę firmy w zakresie folii specjalnych, przeznaczonych do dekoracji i tuningu samochodów, wśród których znajdują się m.in. Avery Shade Shifter (folie opalizujące, oferujące zmianę wyglądu w zależności od kąta patrzenia), Avery Tattoo Films (folie tatuażowe, pozwalające na tworzenie ciemnych cieni na jasnych podłożach i jasnych cieni na ciemnych powierzchniach) i Avery Confetti. Szkolenie zakończyło się testem, podczas którego sprawdzano wiedzę uczestników na temat zagadnień związanych z rynkiem druku cyfrowego.
Z kolei 25 lutego w gliwickim oddziale firmy Tuplex odbyły się warsztaty szkoleniowe zorganizowane przez nią wspólnie z Avery Dennison Polska, przeznaczone dla osób zajmujących się profesjonalnie aplikacjami z zakresu folii samoprzylepnych. W szkoleniu wzięło udział około 15 osób, co – jak zapewniają przedstawiciele jego organizatorów – jest liczbą optymalną. Spotkanie, zarówno w części teoretycznej jak i praktycznej, poprowadził Hans van den Berg z Avery Dennison Graphics & Reflective Products.
Podczas warsztatów zostały zaprezentowane nowe folie Avery Graphics dedykowane m.in. na rynek grafiki pojazdowej, który przeżywa bardzo duży boom, także w naszym kraju. Znalazły się wśród nich produkowane przez Avery Dennison folie wylewane oraz folie: Avery Shade Shifter, Avery Tattoo Films i Avery Confetti. W części praktycznej każdy z uczestników spotkania mógł samodzielnie wykonać aplikację pod czujnym okiem Hansa van den Berga.
Mówi Katarzyna Kozińska, menedżer Avery Dennison Graphics & Reflective Products na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej: Gliwickie spotkanie było pierwszą w tym roku imprezą o charakterze warsztatowym, przygotowaną przez nas wspólnie z firmą Tuplex i skierowaną do profesjonalistów z dziedziny wyklejania. Podobnie jak wcześniejsze szkolenia, organizowane także z innymi autoryzowanymi dystrybutorami Avery Graphics w Polsce, spotkało się ono z dużym zainteresowaniem i zostało bardzo dobrze ocenione. Możemy już dziś zapowiedzieć, że rok 2009, podobnie jak wcześniejsze lata, będzie obfitował w tego rodzaju spotkania, które – mamy nadzieję – wzbogacają w znacznym stopniu wiedzę polskich specjalistów z dziedziny grafiki samochodowej na temat oferty i zastosowań folii samoprzylepnych z rodziny Avery Graphics.
Źródło: Avery Dennison Polska