logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tusk: umowy o dzieło (na razie) bez ZUS-u

   12.10.2012, przeczytano 1874 razy
ilustracja
fot. KPRM

Podczas dzisiejszego wystąpienia w Sejmie premier Donald Tusk zdystansował się od pomysłu "ozusowienia" tzw. "umów śmieciowych", w tym umów o dzieło. Wg Tuska "czas, w którym Polska skutecznie walczy z kryzysem to nie jest czas żeby zwiększać koszty pracy".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tusk%3A-umowy-o-dzielo-%28na-razie%29-bez-zus-u,16920,artykul.html

- Mój rząd, jeśli otrzymamy wotum zaufania, będzie robił wszystko, żeby żadna decyzja nie doprowadziła do likwidacji jakiegokolwiek miejsca pracy. Wynika to z mojego przekonania i mojej wiedzy o tym, jak wygląda sprawa zatrudnienia osób korzystających m.in. z umów o dzieło i umów zlecenia - stwierdził Tusk. Premier przekonywał, że nie podda się w tej sprawie presji związków zawodowych. Sytuacja osób zarabiających na podstawie "umów śmieciowych" ma się wg niego nie zmienić ani w 2013 ani w 2014 roku.

Motywując decyzję ciężką sytuacją większości osób korzystających z umów tego typu, Tusk  zapowiedział jednocześnie, że jest gotów do debaty na temat nadużyć i wykorzystywania niedoskonałości prawa przez osoby dobrze sytuowane. - Nie mogą się bezpiecznie czuć ci, którzy nadużywają naszego niedoskonałego prawa. Służby państwowe będą sprawdzały i redukowały nadużywanie prawa przez najzamożniejszych - mówił premier.

Tusk nie wyjaśnił wprawdzie kogo konkretnie ma na myśli, warto jednak pamiętać zeszłoroczne ograniczenie przywileju 50-procentowych kosztów uzyskania przychodu dla umów autorskich. Wówczas premier wskazywał, że ci "najzamożniejsi" i "nadużywający" przywilejów to m.in. twórcy i osoby wykonujące wolne zawody.

Źródło: Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Dziękujemy Ci Słońce Peru ! Taki jesteś dobry dla nas.

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764