logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tusk: umowy o dzieło (na razie) bez ZUS-u

   12.10.2012, przeczytano 1490 razy
ilustracja
fot. KPRM

Podczas dzisiejszego wystąpienia w Sejmie premier Donald Tusk zdystansował się od pomysłu "ozusowienia" tzw. "umów śmieciowych", w tym umów o dzieło. Wg Tuska "czas, w którym Polska skutecznie walczy z kryzysem to nie jest czas żeby zwiększać koszty pracy".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tusk%3A-umowy-o-dzielo-%28na-razie%29-bez-zus-u,16920,artykul.html

- Mój rząd, jeśli otrzymamy wotum zaufania, będzie robił wszystko, żeby żadna decyzja nie doprowadziła do likwidacji jakiegokolwiek miejsca pracy. Wynika to z mojego przekonania i mojej wiedzy o tym, jak wygląda sprawa zatrudnienia osób korzystających m.in. z umów o dzieło i umów zlecenia - stwierdził Tusk. Premier przekonywał, że nie podda się w tej sprawie presji związków zawodowych. Sytuacja osób zarabiających na podstawie "umów śmieciowych" ma się wg niego nie zmienić ani w 2013 ani w 2014 roku.

Motywując decyzję ciężką sytuacją większości osób korzystających z umów tego typu, Tusk  zapowiedział jednocześnie, że jest gotów do debaty na temat nadużyć i wykorzystywania niedoskonałości prawa przez osoby dobrze sytuowane. - Nie mogą się bezpiecznie czuć ci, którzy nadużywają naszego niedoskonałego prawa. Służby państwowe będą sprawdzały i redukowały nadużywanie prawa przez najzamożniejszych - mówił premier.

Tusk nie wyjaśnił wprawdzie kogo konkretnie ma na myśli, warto jednak pamiętać zeszłoroczne ograniczenie przywileju 50-procentowych kosztów uzyskania przychodu dla umów autorskich. Wówczas premier wskazywał, że ci "najzamożniejsi" i "nadużywający" przywilejów to m.in. twórcy i osoby wykonujące wolne zawody.

Źródło: Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Dziękujemy Ci Słońce Peru ! Taki jesteś dobry dla nas.

Najnowsze w tym dziale

Plakaty laureatów III edycji konkursu Design by Śliwka Nałęczowska podbijają polskie miasta. Prezentacja zwycięskich prac, zainspirowanych hasłem „Śliwka Nałęczowska jest kobietą”, stanowi część jesiennej kampanii reklamowej marki Śliwka Nałęczowska.
Remadays Warsaw 2021 – „Kreatywni. Otwarci na nowe
Zbliżająca się edycja targów z pewnością będzie wyjątkowa. Pierwsza połowa roku była trudna dla każdego z nas i zweryfikowała wiele planów. Ten czas pokazał, że trzeba być przygotowanym na wyzwania. Dlatego warto otworzyć się na nowe, na to co przyniesie przyszłość. Zgodnie z kilkuletnią tradycją międzynarodowe targi reklamy i druku odbędą się w Ptak Warsaw Expo w...
Znanylekarz.pl w kampanii społecznej „Ty czujesz, my dbamy”
Kampania "Ty czujesz, my dbamy" skierowana jest do pacjentów z problemami skórnymi i ma na celu uświadomienie, że takie problemy, jak wysuszenie, zaczerwienienie, podrażnienie czy swędzenie to sygnały, których nie należy bagatelizować. Ważne, aby szybko znaleźć ich przyczyny i podjąć odpowiednie leczenie, a do tego potrzebna jest konsultacja specjalisty, w tym przypadku...
X-Rite i Reprograf-Grafikus zapraszają na kolejne webinarium nt kontroli barwy
Firmy X-Rite i Reprograf-Grafikus zapraszają na kolejne webinarium przy „Kolorowej filiżance herbaty…”. Już 20 października br odbędzie się drugie webinarium z serii „Kolorowa filiżanka herbaty z X-Rite i Reprograf-Grafikus”. Teraz tematem głównym będzie „Aplikacja eXact manager” i jest skierowane głównie do drukarni i...
Niestandardowa realizacja Valentino na nośnikach Warexpo
Reklama OOH może być świetnie zaprojektowana, budzić sensację, a do tego może być elegancka, ekskluzywna i elektryzująca. Spółka Warexpo po raz kolejny połączyła rozwiązania wystawiennicze z elementami reklamy ulicznej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764