logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tusk: ulga dla twórców utrzymana, ale ograniczona

   18.11.2011, przeczytano 5191 razy
ilustracja
fot. KPRM

W piątkowym expose premier Donald Tusk rozwiał wątpliwości co do zniesienia przywileju 50-procentowych kosztów uzyskania przychodu dla umów autorskich. Ulga zostanie utrzymana, ale ograniczona wysokością rocznych zarobków. Decyzja stanowi pewne zaskoczenie – większość obserwatorów spodziewała się całkowitego zniesienia ulgi dla twórców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tusk%3A-ulga-dla-tworcow-utrzymana%2C-ale-ograniczona,13957,artykul.html

Jak wyjaśnił szef rządu, odpisanie 50 proc. kosztów uzyskania przychodu będzie możliwe wtedy, kiedy ten przychód, z tytułu tej działalności, nie przekracza 85 tysięcy złotych rocznie. Powyżej tego progu, od kwoty powyżej tego progu, korzystający z tych uprawnień będą płacili normalny, tak jak każdy inny obywatel, podatek. Dotyczy to także tej grupy zamożniejszej - zaznaczył Tusk.

Postulat likwidacji ulgi dla umów o dzieło pojawiał się już parokrotnie, stając się przedmiotem gry politycznej, jak choćby w wypadku nie tak dawnych wystąpień prof. Staniszkis, która pisała w zeszłym roku w Wirtualnej Polsce: - Koniec z przywilejami podatkowymi. Tymi, które (...) pozwalają tzw. "twórcom" (dziennikarze, artyści, naukowcy) przerzucać dużą część dochodu do "kosztów", które w ogóle nie są opodatkowane.

Wcześniej, w 2006 r. temat eksploatowany był przez Zytę Gilowską, ówczesną minister finansów w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. Wówczas jednak prezydent Lech Kaczyński zdecydowanie zaprotestował przeciw temu pomysłowi grożąc, że nie zawaha się użyć „środków konstytucyjnych” gdyby trzeba było zablokować odpowiednią ustawę.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764