logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

TUTORIAL: Lodzik w Photoshopie - przygotowanie ilustracji na opakowanie

   15.07.2008, przeczytano 21094 razy
ilustracjastrzałka

Wiele produktów, które widzimy na co dzień w sklepach, hipermarketach i kioskach ma piękne i kolorowe opakowania. Zwróćcie jednak uwagę, że wiele z nich, nie korzysta ze zdjęć, tylko z rysunków produktów. Dlaczego? Są one bardziej kolorowe, bardziej dopracowane, cieplejsze, bardziej miękkie i przyjemniejsze dla oka. W tym tutorialu, pokażę Wam, jak zrobić taką ilustrację, aby dobrze wyglądała i można ją było wykorzystać do projektu opakowania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lodzik-w-photoshopie---przygotowanie-ilustracji-na-opakowanie,7590,artykul.html

1. Nowy dokument i pędzle

Tworzymy nową stronę o wymiarach 210 mm na 297 mm, 300 dpi CMYK. Wybieramy Pędzel (Brush) klawisz B. Klikamy prawym klawiszem na naszej stronie. Rozwija się okno z pędzlami. Klikamy na małą strzałkę w prawym, górnym rogu i wybieramy Zastąp pędzle (Replace brushers) . Wybierz plik „Pedzle_Tomka.abr”. Teraz mamy nowy zestaw pędzli, z którego będziemy korzystać. Ustawcie sobie widok, tak jak na załączonym podglądzie. Robi się to w miejscu, gdzie zastępowaliśmy pędzle.

2. Szkic

Na nowej warstwie, wybieramy z naszej palety, pierwszy pędzel od góry z lewej strony. Ustawiamy jego wartość na 20% Krycie (Opacity) i 100% Przepływu (flow) . Kolor pędzla ustawiamy na czarny (klawisz D). Rysujemy szkic, korzystając z naszego pędzla i gumki (klawisz E).

3. Podkład

Tworzymy nową warstwę. Korzystamy z tego samego pędzla. Krycie (Opacity) i Przepływ (Flow) ustawiamy na 100%. Wartości koloru loda ustawiamy na C:45 M:80 Y:80 K:35. Na kolejnych warstwach tworzymy nowe podkłady. Będzie nam łatwiej malować w późniejszym czasie. Orzechy o kolorze C:22 M:68 Y:100 K:9, malujemy na kolejnej warstwie. Liście C:80 M:0 Y:100 K:0, patyk C:0 M:40 Y:100 K:0 Tworzymy również tło, za pomocą narzędzia Gradient (G) i kolorach 1.C:0 M:60 Y:100 K:0 i 2. C:80 M:0 Y:100 K:0

4. Lód

Teraz zajmiemy się samym lodem. Robimy paletę kolorów, taką jak na obrazku. Używamy pędzla czwartego w kolejności. Krycie (Opacity) 100%, Przepływ (Flow) 20%. Malujemy loda, nakładając kolejne kolory. W miejscach gdzie odcienie są ciemniejsze, wybieramy ciemny kolor i przyciskamy mocniej nasze pióro. W miejscach jaśniejszych, postępujemy odwrotnie. Patyk rysujemy w podobny sposób, z tą różnicą, że na początku rysujemy kreski, które pokażą fakturę drewna.

5. Orzechy i liście

Przechodzimy na naszą warstwę „orzechy”. Klikamy w jej miniaturkę lewym klawiszem myszy trzymając lewy Ctrl. W ten sposób zaznaczmy warstwę i spokojnie malujemy, nie obawiając się, że wyjdziemy za linię. Robimy nowe palety kolorów dla orzechów i liści. Cały czas używamy tego samego pędzla z tymi samymi ustawieniami. Teraz, krok po kroku, nakładamy poszczególne kolory, coraz bardziej zagłębiając się w szczegóły. Ja zmieściłem się w trzech etapach. Możecie to zobaczyć na dołączonych obrazkach.

6. „Zawijasy”

Na nowych warstwach tworzymy „zawijasy”. Używamy do tego narzędzia Pióro (Pen Tool) (P) . W menu Ścieżki (Path) tworzymy Nowa ścieżka (New path) . Rysujemy nasze zawijasy, na poszczególnych warstwach i ścieżkach. Jeśli mamy ścieżkę, klikamy w jej okienku lewym klawiszem myszki z przyciśniętym lewym Ctrl. Tworzymy zaznaczenie ze ścieżki. Naciskamy klawisze Alt+Ctrl+D wtapiając zaznaczenie na 2 piksele. Za pomogą Gradientu (D) tworzymy przejście tonalne zbliżone do tego na obrazku. Postępujemy tak ze wszystkimi „zawijasami”.

7. Szczegóły „Zawijasów”

Przechodzimy na naszą warstwę z „zawijasem”. Klikamy w jej miniaturkę lewym klawiszem myszy trzymając lewy Ctrl. Teraz nakładamy kolejne warstwy „farby” naszym cyfrowym aerografem. Krycie (Opacity) 100%, Przepływ (Flow) 20-100 %. Używamy do tego kolorów jaśniejszych i ciemniejszych od naszego głównego „zawijasa”. Zmieściłem się w trzech krokach. Jak widzicie w ostatnim z nich, przesunąłem orzech do góry w lewo. W tym miejscu lepiej wygląda. Tam gdzie był, zlewał się z „zawijasem”.

8. Orzeszki w czekoladzie

Na nowej warstwie, tworzymy małe orzeszki wtopione w czekoladę. Używamy cały czas tego samego pędzla. Na początku malujemy kwadraciki (orzeszki) z dwóch kolorów. Próbki kolorów są widoczne na podglądzie. Następnie, nową warstwę przesuwamy pod tą, na której są orzechy. Tam malujemy ciemniejsze kolory, cień. W dalszej kolejności, pracujemy nad szczegółami orzeszków i czekolady w którą są wtopione. Krok po kroku nakładamy kolejne kolory, do momentu, aż będziemy zadowoleni w pełni. Białe odblaski, dodamy nieco później.

9. Podkręcenie tła

Teraz, na tle wprowadzimy nieco głębi i wyrazu. Będziemy to robili na nowej warstwie. Pierw używamy gradientu (G) . Zaciemniamy lewy, dolny róg. Następnie naszym aerografem, czwartym od lewej strony, malujemy cień pod lodem i orzechami. Potem, tym samym narzędziem zaciemniamy nieco górę. Zawijas który jest z tyłu na lodem, wymazujemy gumką (E) , ustawioną na aerograf. Następnie, dodajemy kolory na zawijasie dolnym i przyciemniamy jeszcze bardziej cały tył. Dodajemy również cienie na patyku i w miejscach gdzie światło nie dochodzi.

10. Nadzienie

Na nowej warstwie, tworzymy fakturę loda w środku. Wybieramy kolor ciemniejszy i jaśniejszy od głównego koloru nadzienia. To samo robimy w przypadku czerwonej marmolady. Jak widzicie, dodałem jeszcze ludzika z marmolady. Nakładamy kolejne warstwy farby, zaczynając od kresek poziomych nadzienia. Na ludziku dodajemy oczy, buźkę i inne szczegóły. Kolejno malujemy poszczególne etapy. Ja zmieściłem się w trzech. Ale jeśli potrzebujecie więcej, śmiało możecie to zrobić.

11. Napis

Na nowej warstwie, kolorem C:60 M:0 Y:100 K:0 tworzymy napis „Lodzik”. Robimy go pierwszym pędzlem z naszej listy. Następnie tworzymy nową warstwę pod spodem, i żółtym kolorem malujemy kontur pod spodem. Możemy też użyć opcji z menu Zaznacz>Zmień>Rozszerzanie (Select>Modify>Expand) i rozszerzyć o ilość pikseli, jaka nas interesuje. W tym przypadku 40 i 10 pikseli. Wypełniamy kolorem żółtym i czerwonym. Następnie, przy pomocy aerografu (czwarty pędzel na liście) nadajemy trójwymiarowość naszemu napisowi.

12. Szczegóły

Przesuwamy naszego całego loda do lekko góry. Teraz dodajemy ostatnie szczegóły, czyli białe refleksy i ciemne miejsca. Najwięcej musimy dodać na lodzie, aby powstało duże wrażenie trójwymiaru. Dodajemy także na orzeszkach. Rysujemy cień na patyczku. Aerografem malujemy gwiazdkę z zanikiem na końcach, duplikujemy ją i umieszczamy na obrazku. Z tyłu, dodajemy także kilka fioletowych smug. Robimy jeszcze blask pod lodem za pomocą Zaznacz>Zmień>Rozszerzanie (Select>Modify>Expand) i potem klawisze Alt+Crtl+D. Wtapiamy i wypełniamy żółtym kolorem.

13. Korekta tła

Jak widzimy, powstał obrazek fajnego, kolorowego loda. Zwróćcie jednak uwagę, że górna część tła jakby nie pasuje do całości. Poza tym lód, ginie w plątaninie tych zawijasów i kolorów. Całe szczęście, że pracujemy cyfrowo i wszystko w każdej chwili możemy zmienić. Tworzymy nową warstwę nad warstwami kolorowego tła. Wybieramy aerograf, numer czwarty na naszej liście pędzli i kolo żółty. Malujemy tło, przechodząc z doły do góry, z koloru żółtego C:0 M:26 Y:96 K:0 do coraz bardziej białego.

Tomasz Biniek
Artykuł pochodzi z magazynu.PSD 4/2008 (27)
www.psdmag.org


avatar użytkownika
+ + + + +

Tekst opublikował użytkownik: psd

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764