logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Tutorial: Lodzik w Photoshopie - przygotowanie ilustracji na opakowanie

   15.07.2008, przeczytano 18646 razy
ilustracjastrzałka

Wiele produktów, które widzimy na co dzień w sklepach, hipermarketach i kioskach ma piękne i kolorowe opakowania. Zwróćcie jednak uwagę, że wiele z nich, nie korzysta ze zdjęć, tylko z rysunków produktów. Dlaczego? Są one bardziej kolorowe, bardziej dopracowane, cieplejsze, bardziej miękkie i przyjemniejsze dla oka. W tym tutorialu, pokażę Wam, jak zrobić taką ilustrację, aby dobrze wyglądała i można ją było wykorzystać do projektu opakowania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tutorial%3A-lodzik-w-photoshopie---przygotowanie-ilustracji-na-opakowanie,7590,artykul.html

1. Nowy dokument i pędzle

Tworzymy nową stronę o wymiarach 210 mm na 297 mm, 300 dpi CMYK. Wybieramy Pędzel (Brush) klawisz B. Klikamy prawym klawiszem na naszej stronie. Rozwija się okno z pędzlami. Klikamy na małą strzałkę w prawym, górnym rogu i wybieramy Zastąp pędzle (Replace brushers) . Wybierz plik „Pedzle_Tomka.abr”. Teraz mamy nowy zestaw pędzli, z którego będziemy korzystać. Ustawcie sobie widok, tak jak na załączonym podglądzie. Robi się to w miejscu, gdzie zastępowaliśmy pędzle.

2. Szkic

Na nowej warstwie, wybieramy z naszej palety, pierwszy pędzel od góry z lewej strony. Ustawiamy jego wartość na 20% Krycie (Opacity) i 100% Przepływu (flow) . Kolor pędzla ustawiamy na czarny (klawisz D). Rysujemy szkic, korzystając z naszego pędzla i gumki (klawisz E).

3. Podkład

Tworzymy nową warstwę. Korzystamy z tego samego pędzla. Krycie (Opacity) i Przepływ (Flow) ustawiamy na 100%. Wartości koloru loda ustawiamy na C:45 M:80 Y:80 K:35. Na kolejnych warstwach tworzymy nowe podkłady. Będzie nam łatwiej malować w późniejszym czasie. Orzechy o kolorze C:22 M:68 Y:100 K:9, malujemy na kolejnej warstwie. Liście C:80 M:0 Y:100 K:0, patyk C:0 M:40 Y:100 K:0 Tworzymy również tło, za pomocą narzędzia Gradient (G) i kolorach 1.C:0 M:60 Y:100 K:0 i 2. C:80 M:0 Y:100 K:0

4. Lód

Teraz zajmiemy się samym lodem. Robimy paletę kolorów, taką jak na obrazku. Używamy pędzla czwartego w kolejności. Krycie (Opacity) 100%, Przepływ (Flow) 20%. Malujemy loda, nakładając kolejne kolory. W miejscach gdzie odcienie są ciemniejsze, wybieramy ciemny kolor i przyciskamy mocniej nasze pióro. W miejscach jaśniejszych, postępujemy odwrotnie. Patyk rysujemy w podobny sposób, z tą różnicą, że na początku rysujemy kreski, które pokażą fakturę drewna.

5. Orzechy i liście

Przechodzimy na naszą warstwę „orzechy”. Klikamy w jej miniaturkę lewym klawiszem myszy trzymając lewy Ctrl. W ten sposób zaznaczmy warstwę i spokojnie malujemy, nie obawiając się, że wyjdziemy za linię. Robimy nowe palety kolorów dla orzechów i liści. Cały czas używamy tego samego pędzla z tymi samymi ustawieniami. Teraz, krok po kroku, nakładamy poszczególne kolory, coraz bardziej zagłębiając się w szczegóły. Ja zmieściłem się w trzech etapach. Możecie to zobaczyć na dołączonych obrazkach.

6. „Zawijasy”

Na nowych warstwach tworzymy „zawijasy”. Używamy do tego narzędzia Pióro (Pen Tool) (P) . W menu Ścieżki (Path) tworzymy Nowa ścieżka (New path) . Rysujemy nasze zawijasy, na poszczególnych warstwach i ścieżkach. Jeśli mamy ścieżkę, klikamy w jej okienku lewym klawiszem myszki z przyciśniętym lewym Ctrl. Tworzymy zaznaczenie ze ścieżki. Naciskamy klawisze Alt+Ctrl+D wtapiając zaznaczenie na 2 piksele. Za pomogą Gradientu (D) tworzymy przejście tonalne zbliżone do tego na obrazku. Postępujemy tak ze wszystkimi „zawijasami”.

7. Szczegóły „Zawijasów”

Przechodzimy na naszą warstwę z „zawijasem”. Klikamy w jej miniaturkę lewym klawiszem myszy trzymając lewy Ctrl. Teraz nakładamy kolejne warstwy „farby” naszym cyfrowym aerografem. Krycie (Opacity) 100%, Przepływ (Flow) 20-100 %. Używamy do tego kolorów jaśniejszych i ciemniejszych od naszego głównego „zawijasa”. Zmieściłem się w trzech krokach. Jak widzicie w ostatnim z nich, przesunąłem orzech do góry w lewo. W tym miejscu lepiej wygląda. Tam gdzie był, zlewał się z „zawijasem”.

8. Orzeszki w czekoladzie

Na nowej warstwie, tworzymy małe orzeszki wtopione w czekoladę. Używamy cały czas tego samego pędzla. Na początku malujemy kwadraciki (orzeszki) z dwóch kolorów. Próbki kolorów są widoczne na podglądzie. Następnie, nową warstwę przesuwamy pod tą, na której są orzechy. Tam malujemy ciemniejsze kolory, cień. W dalszej kolejności, pracujemy nad szczegółami orzeszków i czekolady w którą są wtopione. Krok po kroku nakładamy kolejne kolory, do momentu, aż będziemy zadowoleni w pełni. Białe odblaski, dodamy nieco później.

9. Podkręcenie tła

Teraz, na tle wprowadzimy nieco głębi i wyrazu. Będziemy to robili na nowej warstwie. Pierw używamy gradientu (G) . Zaciemniamy lewy, dolny róg. Następnie naszym aerografem, czwartym od lewej strony, malujemy cień pod lodem i orzechami. Potem, tym samym narzędziem zaciemniamy nieco górę. Zawijas który jest z tyłu na lodem, wymazujemy gumką (E) , ustawioną na aerograf. Następnie, dodajemy kolory na zawijasie dolnym i przyciemniamy jeszcze bardziej cały tył. Dodajemy również cienie na patyku i w miejscach gdzie światło nie dochodzi.

10. Nadzienie

Na nowej warstwie, tworzymy fakturę loda w środku. Wybieramy kolor ciemniejszy i jaśniejszy od głównego koloru nadzienia. To samo robimy w przypadku czerwonej marmolady. Jak widzicie, dodałem jeszcze ludzika z marmolady. Nakładamy kolejne warstwy farby, zaczynając od kresek poziomych nadzienia. Na ludziku dodajemy oczy, buźkę i inne szczegóły. Kolejno malujemy poszczególne etapy. Ja zmieściłem się w trzech. Ale jeśli potrzebujecie więcej, śmiało możecie to zrobić.

11. Napis

Na nowej warstwie, kolorem C:60 M:0 Y:100 K:0 tworzymy napis „Lodzik”. Robimy go pierwszym pędzlem z naszej listy. Następnie tworzymy nową warstwę pod spodem, i żółtym kolorem malujemy kontur pod spodem. Możemy też użyć opcji z menu Zaznacz>Zmień>Rozszerzanie (Select>Modify>Expand) i rozszerzyć o ilość pikseli, jaka nas interesuje. W tym przypadku 40 i 10 pikseli. Wypełniamy kolorem żółtym i czerwonym. Następnie, przy pomocy aerografu (czwarty pędzel na liście) nadajemy trójwymiarowość naszemu napisowi.

12. Szczegóły

Przesuwamy naszego całego loda do lekko góry. Teraz dodajemy ostatnie szczegóły, czyli białe refleksy i ciemne miejsca. Najwięcej musimy dodać na lodzie, aby powstało duże wrażenie trójwymiaru. Dodajemy także na orzeszkach. Rysujemy cień na patyczku. Aerografem malujemy gwiazdkę z zanikiem na końcach, duplikujemy ją i umieszczamy na obrazku. Z tyłu, dodajemy także kilka fioletowych smug. Robimy jeszcze blask pod lodem za pomocą Zaznacz>Zmień>Rozszerzanie (Select>Modify>Expand) i potem klawisze Alt+Crtl+D. Wtapiamy i wypełniamy żółtym kolorem.

13. Korekta tła

Jak widzimy, powstał obrazek fajnego, kolorowego loda. Zwróćcie jednak uwagę, że górna część tła jakby nie pasuje do całości. Poza tym lód, ginie w plątaninie tych zawijasów i kolorów. Całe szczęście, że pracujemy cyfrowo i wszystko w każdej chwili możemy zmienić. Tworzymy nową warstwę nad warstwami kolorowego tła. Wybieramy aerograf, numer czwarty na naszej liście pędzli i kolo żółty. Malujemy tło, przechodząc z doły do góry, z koloru żółtego C:0 M:26 Y:96 K:0 do coraz bardziej białego.

Tomasz Biniek
Artykuł pochodzi z magazynu.PSD 4/2008 (27)
www.psdmag.org


avatar użytkownika
+ + + + +

Tekst opublikował użytkownik: psd

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
Udany meetup to doskonały sposób na wymianę wiedzy i doświadczeń zawodowych. Dzięki swobodnej atmosferze, format spotkań jest szczególnie ceniony w branży IT. Firmy upatrują w nim szansę na budowę wizerunku „pracodawcy z wyboru”, a uczestnicy okazję do wzięcia udziału w inspirującej dyskusji. Co powinieneś zrobić, aby wydarzenie przyciągnęło jak...
Programy lojalnościowe w erze cyfrowej
Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Coraz częściej klienci oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań. W jaki sposób zwiększyć ich entuzjazm, który przełoży się na realizację celów sprzedażowych?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764