logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVN Grupa Discovery liderem rynku

  PR 30.04.2021, przeczytano 502 razy

TVN Grupa Discovery przez cały czas utrzymuje pozycję najsilniejszego nadawcy na rynku, zarówno jeśli chodzi o kanały tradycyjne, jak i VOD. W kwietniu TVN był najchętniej oglądaną przez widzów stacją w Polsce, TVN24 pozostał liderem wśród wszystkich telewizji informacyjnych, a „Fakty” - najlepszą audycją informacyjną. Niezmiennie w swoich kategoriach zwyciężają również takie kanały, jak TVN Style oraz TVN Turbo i Discovery Channel. Dodatkowo należący do TVN Grupy Discovery Player, z liczbą 5,2 mln użytkowników, nieprzerwanie pozostaje najpopularniejszym lokalnym serwisem VOD w kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvn-grupa-discovery-liderem-rynku,391289,artykul.html

W dniach 1-28 kwietnia średni udział TVN w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,5%, co pozwoliło kanałowi znowu osiągnąć pozycję rynkowego lidera. 15 kwietnia kanał osiągnął udział na poziomie aż 12%, co było rekordem w skali miesiąca wśród BIG5 – czołówki największych stacji telewizyjnych w Polsce.

Sukcesami mogą pochwalić się niezmiennie także inne stacje naziemne TVN Grupa Discovery. Stacja TVN7, która w lipcu zeszłego roku jako jedyna stacja spoza dotychczasowej Wielkiej Czwórki osiągnęła oglądalność przekraczającą 5% udziału w rynku, co spowodowało poszerzenie czołówki kanałów ogólnopolskich w Polsce z BIG4 do BIG5, przez większość dni kwietnia przewyższała popularnością główne anteny telewizji publicznej. W trakcie emisji „Ślubu od pierwszego wejrzenia” była drugą najchętniej oglądaną stacją na rynku. Natomiast stacja TTV odnotowała ponad 7%-owy wzrost rok do roku w paśmie premierowym (22:00-23:00), będąc w tych godzinach trzecim najpopularniejszym kanałem w kraju. W trakcje emisji „Gogglebox” była regularnie najchętniej oglądaną telewizją w Polsce (SHR: 10,4%, 16-49).

Stacje tematyczne TVN Grupa Discovery przez cały czas należą do ścisłej czołówki również w swoich szczegółowych kategoriach. W kwietniu TVN24 po raz kolejny była najchętniej oglądaną stacją informacyjną w kraju (SHR: 3,2%, 16-49), a TVN Style zajmowała pozycję lidera wśród kanałów lifestylowych. TVN Turbo i Discovery Channel niezmiennie utrzymują się na podium w kategorii factual. Oba kanały odnotowały także znaczne wzrosty udziałów w porównaniu z rokiem 2020 – TVN Turbo o 6,8%, a Discovery Channel aż o 30,5%.

- W kwietniu na pierwszy plan wybijają się osiągnięcia naszych kanałów otwartych: Siódemki i TTV. Siódemka gości w gronie pięciu najważniejszych stacji w Polsce, a do TTV w prime timie oglądać premiery przychodzi coraz więcej widzów, więcej niż w poprzednich sezonach. Przychodzą, bo w obu tych stacjach gotuje się od emocji i nowego, dobrego, angażującego kontentu. Ale nie można na tym tle zapomnieć o naszej głównej stacji, której siłą są przede wszystkim duże, sprawdzone lokomotywy programowe: „Dzień Dobry TVN”, „Na Wspólnej”, programy rozrywkowe czy newsy – powiedział Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.

Kolejny miesiąc z najlepszymi wynikami dowodzi, że siłą TVN Grupa Discovery jest kontent. Najchętniej oglądanym programem porannym w Polsce pozostałe „Dzień dobry TVN”, które regularnie dystansuje konkurencję (SHR: 10,7%, 16-49). „Fakty” ogląda średnio ponad 2,6 mln widzów, co sprawia że są numerem jeden wśród telewizyjnych audycji informacyjnych (SHR: 22,7%, 16-49). „Totalne remonty Szelągowskiej” przyciągają blisko 12% widowni komercyjnej (16-49), a tegoroczna edycja „MasterChef Junior” przebija swoją popularnością poprzedni sezon (SHR: 12,3%, 16-49).

Widzowie oglądają i doceniają kontent TVN Grupa Discovery nie tylko w telewizji – Player z blisko 5,2 mln realnych użytkowników, utrzymuje pozycję najpopularniejszej lokalnej platformy VOD w Polsce. Dzieje się tak m.in. dzięki nowościom programowym i wyjątkowym produkcjom Player Original. Seria „Chyłka” jest bezapelacyjnym numerem jeden wśród użytkowników platformy. Tuż za nią na podium uplasowała się „BrzydUla”, a następnie serial „Tajemnica zawodowa”. Średni czas spędzany na platformie wynosi blisko 4 godziny.

- Player jest dzisiaj jednym z najchętniej wybieranych serwisów w Polsce, bo z nami nie można się nudzić. W 2020 roku stworzyliśmy 6 oryginalnych produkcji, w tym roku planujemy kolejnych kilkanaście.  Do ukochanej przez widzów „Chyłki”, dołączyły już seriale „Mamy to” i „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, a niedługo zadebiutuje drugi sezon „Szadzi”. W przygotowaniu kolejne tytuły serialowe, jak i rozrywkowe. Co tydzień dodajemy nowe formaty discovery+ Originals, a także filmy i seriale z największymi polskimi oraz zagranicznymi gwiazdami. Konsekwentnie tworzymy bibliotekę, która sprawia, że trudno się od nas oderwać – mówi Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl.

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764