logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVN Warner Bros. Discovery laureatem Nagrody Karty Różnorodności

  PR 02.12.2022, przeczytano 275 razy

TVN Warner Bros. Discovery został laureatem Nagrody Karty Różnorodności Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB). FOB z okazji 10-lecia Karty Różnorodności nagrodził firmy, organizacje i samorządy aktywne w zakresie upowszechniania wartości DEI (ang. diversity, equity & inclusion), w tym w szczególności w obszarze promocji i zarządzania różnorodnością w miejscu pracy. Lider rynku medialnego w Polsce otrzymał nagrodę główną w kategorii „DEI w biznesie” dla inicjatywy zespołu TVN24 „Diversity Tracker”, w podkategorii „Nowatorskie Podejście”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvn-warner-bros.-discovery-laureatem-nagrody-karty-roznorodnosci,398211,artykul.html

„Diversity Tracker” to zapoczątkowana w 2019 roku inicjatywa TVN Warner Bros. Discovery, której celem jest zwiększenie reprezentacji kobiet wśród gości programów stacji TVN24. Jest to projekt, który pozwala na analizę zapraszanych gości pod względem ich tożsamości płciowej.

Zgodnie z uzasadnieniem jury Nagrody Karty Różnorodności – „Diversity Tracker” został uhonorowany za „zwiększenie reprezentacji kobiet w przestrzeni publicznej poprzez wprowadzenie stałego monitoringu zapraszanych gości i gościń, w tym osób niebinarnych i transpłciowych, w celu upowszechniania i promocji poszanowania dla zasad różnorodności, równości i włączania”.

- Ideowe deklaracje zawsze są ważne, ale nie wystarczą, by zmiana była realna. Karta Różnorodności to kodeks zasad, które Sygnatariusze zobowiązują się wypełniać każdego dnia działaniami wewnątrz i na zewnątrz miejsca pracy/organizacji. Doceniony i wyróżniony projekt TVN Warner Bros. Discovery „Diversity Tracker” to przykład, jak w sposób bardzo konkretny pozytywnie wpływać na otaczającą nas rzeczywistość. Jury doceniło fakt tworzenia przestrzeni publicznej, w której słyszalne mogą być różnorodne głosy i rozwiązań stanowiących inspirację dla innych nadawców – podkreśla Marzena Strzelczak, przewodnicząca jury Nagrody Karty Różnorodności, prezeska i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Po niemal trzech latach funkcjonowania projektu nadawca obserwuje jednoznacznie pozytywny wpływ na zwiększenie obecności kobiet w programach TVN24 – z 20-25% w 2019 r. do 35-40% w 2022 r. To więcej niż średnia krajowa i światowa. Z globalnych danych wynika, że zaledwie 19-26% ekspertów goszczących w telewizyjnych studiach to kobiety. Jak pokazuje raport Global Media Monitoring Project z 2020 roku, średnia ogólnopolska dla telewizji wynosiła 25%.

- Bardzo dziękujemy za to wyróżnienie. Jest dla nas ważne, bo ważna jest dla nas różnorodność. To ona jest naszą siłą. W redakcji TVN24, na naszej antenie, w całej firmie TVN Warner Bros. Discovery i w życiu. Różnorodność jest częścią naszego DNA. Rozumiana szerzej niż parytety płci, o których dziś rozmawiamy – rozumiana jako bogactwo debaty publicznej i równość w życiu społecznym, jako protest wobec dyskryminacji, troska o ludzi wykluczanych, wreszcie o dobro wspólne. Dziennikarstwo mierzy się dziś z wieloma wyzwaniami. I także dlatego musimy konsekwentnie upominać się o wartości, które są dla nas najważniejsze – mówi Brygida Grysiak, zastępczyni redaktora naczelnego TVN24 oraz redaktorka do spraw standardów i dobrych praktyk dziennikarskich.

Nagrodzony projekt powstał przy udziale wszystkich członków zespołu redakcji – jego rozwój polega na stałej współpracy zespołu Standardów i Dobrych Praktyk Dziennikarskich z wydawczyniami i wydawcami, producentkami i producentami programów oraz pasm TVN24. Redakcja newsowa TVN Warner Bros. Discovery jako pierwsza w Polsce, wzorem największych redakcji na świecie, stworzyła stanowisko redaktorki ds. standardów i dobrych praktyk dziennikarskich. Program „Diversity Tracker” jest realizowany w stacji od 2019 roku i ma charakter stały.

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764