logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w styczniu

  PR 13.02.2024, przeczytano 553 razy

W styczniu TVN Warner Bros. Discovery zdominował polski rynek mediów. W minionym miesiącu grupa TVN WBD utrzymała swoją przewagę rynkową w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. Udział wszystkich stacji telewizyjnych spółki w widowni komercyjnej sięgnął 24,4%, co oznacza wzrost o 4% rok do roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvn-warner-bros.-discovery-liderem-rynku-medialnego-w-styczniu,403095,artykul.html

  • TVN – najpopularniejszy kanał ogólnotematyczny TVN WBD – zajął pierwsze miejsce w zestawieniu Big5 z SHR na poziomie 7,6% w grupie 20-54.
  • Widownia kanału TVN7 wzrosła o 21% rok do roku.
  • TVN24 był w styczniu najchętniej oglądanym kanałem spośród wszystkich w Polsce. W kategorii kanałów informacyjnych dominował w Polsce w obu grupach demograficznych, z SHR na poziomie 7,7% w widowni 4+ i 4,8% w grupie 20-54. Kanał odnotował wzrost udziału w widowni o 61,3% w grupie komercyjnej i 62,4% w grupie wszystkich widzów rok do roku.
  • Portale internetowe TVN WBD dotarły w minionym miesiącu do 47,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Największą popularnością cieszyła się strona tvn24.pl – została odwiedzona przez ponad 10,1 mln Realnych Użytkowników.
  • Platformy streamingowe TVN WBD miały w styczniu 5,9 mln Realnych Użytkowników. Ten wynik zapewnił TVN WBD drugą pozycję na rynku w tej kategorii.

TVN Warner Bros. Discovery na czele zestawienia oglądalności w styczniu 

TVN Warner Bros. Discovery utrzymał dominującą pozycję w grupie komercyjnej 20-54, osiągając w minionym miesiącu 24,4% udziału w rynku oraz 4% wzrostu rok do roku.

Udział największych grup medialnych w styczniu 2024 r. w widowni komercyjnej 20-54 

 Stacja Styczeń 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery 24,42%
 Grupa Polsat 22,00%
Grupa TVP  14,93%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL 
Źródło: Nielsen Audience Measurement

Stacja TVN z udziałem 7,6% wśród widzów w wieku od 20 do 54 lat znalazła się na podium zestawienia tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5. Stacja TVN7 zamknęła ranking z udziałem w widowni komercyjnej na poziomie 4%. “Siódemka” zwiększyła swój udział w rynku o 21% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

Udział stacji Big5 w styczniu 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54 

 Stacja Styczeń 2024 r.
 TVN 7,61%
 Polsat 7,21%
 TVP2 4,83%
 TVP1 4,34%
 TVN7 3,95%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL 
Źródło: Nielsen Audience Measurement

– Styczeń to specyficzny miesiąc, w którym zwykle stacje telewizyjne nie oferują premier w swoich ramówkach, ale i tak TVN utrzymał pierwsze miejsce w zestawieniu największych kanałów w Polsce. O sukcesach stacji i programów informacyjnych w naszym portfolio mówimy już od kilku miesięcy, ale warto to powtórzyć – wyniki TVN24 są wprost niewiarygodne. Popularność tej stacji stanowi dużą część naszego sukcesu jako lidera rynku – mówi Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery. 

Programem, który cieszył się największą popularnością wśród widzów stacji TVN w minionym miesiącu były „Fakty”, których wydanie z dnia 7 stycznia obejrzało niemal 2,8 mln osób (SHR 4+: 20,2%). Drugą i trzecią najchętniej wybieraną propozycją w styczniowej ramówce były konkursy Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Bischofshofen (1,9 mln widzów, SHR 4+: 16,6%) oraz Garmisch-Partenkirchen (1,9 mln widzów, SHR 4+: 16,5%).

W styczniu program śniadaniowy stacji TVN był liderem swojej kategorii. “Dzień Dobry TVN” wyprzedził konkurencję zarówno w zestawieniu popularności wydań weekendowych w obu grupach demograficznych (SHR 20-54: 9,8%; SHR 4+: 7,8%), jak i w dni robocze wśród widowni komercyjnej (SHR 20-54: 8,1%).  

Rekordy oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery 

W styczniu "Fakty" TVN były najchętniej oglądanym programem informacyjnym w Polsce. Średni dzienny udział rynkowy "Faktów" TVN wyniósł 23,2% w grupie wszystkich widzów. W grupie komercyjnej wieczorny program newsowy osiągnął 23,8% udziału w rynku.

W minionym miesiącu całe portfolio newsowe grupy TVN Warner Bros. Discovery – TVN24 i TVN24 BiS – był to historycznie najlepszy wynik wyniki oglądalności w styczniu. Obie stacje zanotowały sumaryczny udział na poziomie 8,4% w grupie wszystkich widzów i 5,3% wśród widowni komercyjnej. W styczniu stacja TVN24 nie miała sobie równych w kategorii kanałów informacyjnych w kraju. Ponadto TVN24 była najchętniej oglądanym kanałem ze wszystkich oglądanych w Polsce przez widzów 4+ (SHR: 7,7%). Stacja uplasowała się także na trzecim miejscu w zestawieniu oglądalności wszystkich kanałów w kraju w widowni komercyjnej z udziałem na poziomie 4,8%.

Kanały z największym udziałem w styczniu w grupie wszystkich widzów 4+

Stacja  Styczeń 2024 r.
 TVN24 7,73%
 TVP2 6,65%
 TVP1 6,60%
 TVN 6,22%
 Polsat 6,20%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL 
Źródło: Nielsen Audience Measuremen

Oglądalność TVN24 w grupie komercyjnej i wszystkich widzów wzrosła o odpowiednio 61,3% i 62,4% rok do roku. Z kolei stacja TVN24 BiS w styczniu zanotowała udział w grupie wszystkich widzów na poziomie 0,7%, a w grupie komercyjnej 0,5%. Drugi kanał informacyjny TVN Warner Bros. Discovery zwiększył swoją oglądalność o 31,4% wśród widzów 4+ i 40% w grupie komercyjnej w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

Portal tvn24.pl był w styczniu najchętniej odwiedzanym portalem newsowym stacji telewizyjnych wg danych Gemius PBI/Mediapanel (internauci 7+). Stronę odwiedziło ponad 10,1 milionów użytkowników – na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z prawie 5,3 mln, a na trzecim tvp.info z ponad 0,7 mln. W kategorii informacje i publicystyka, która uwzględnia także prasę i radio, tvn24.pl zajął pierwsze miejsce i wyprzedził m.in. wyborcza.pl oraz rmf24.pl.  

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W minionym miesiącu portfolio VOD Warner Bros. Discovery miało 5,9 mln Realnych Użytkowników. W minionym miesiącu szczególną popularnością na platformie HBO Max cieszyły się tytuły „Detektyw: Kraina nocy”, „Barbie” oraz „Bez urazy”. Na Playerze szczególnym zainteresowaniem cieszyły się: “Królowa przetrwania”, kanały TVN i TVN24 oraz “Skazana”.

Świetne wyniki oglądalności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach 

W 2023 roku cały biznes filmowy Warner Bros. Discovery w Polsce odnotował rekordowe sumaryczne wyniki oglądalności – filmy grupy obejrzało ponad 8,1 miliona widzów w kinach. Styczeń przyniósł kontynuację dobrej passy – film “Wonka” dołączył do grona “milionerów” i aktualnie ma na koncie już niemal 1,2 milionów widzów. “Aquaman” także odnotował doskonały wynik oglądalności – tytuł obejrzało niemal 500 tys. widzów. “Akademia Pana Kleksa” – koprodukcja TVN Warner Bros. Discovery – w styczniu przekroczyła pułap 2 milionów widzów i pozostaje królem weekendowych wyników Box Office. 

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Styczeń był dla TVN Warner Bros. Discovery udany także w zakresie zasięgu grupy w polskim Internecie – wszystkie platformy i strony internetowe w portfolio spółki zostały odwiedzone przez ponad 14,1 milionów Realnych Użytkowników, czyli niemal 47,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Portal TVN24.pl zdobył 34,1% udziału w rynku stron internetowych poświęconych informacjom. Pozostałe wiodące marki grupy mediowej również uzyskały wysokie wyniki pod względem zasięgu, w tym TVN.pl 15,9%, HBO Max 10,2%, Player 9,4%. Platformy VOD TVN Warner Bros. Discovery zajęły drugą pozycję w zestawieniu popularności w kategorii “Platformy streamingowe/VOD” w styczniu.

Źródło: TVN Warner Bros. Discovery

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Interia i Polsat partnerami PKOl i Olimpijskiej Reprezentacji Polski
Wspólne wartości i jedna pasja. Interia i Polsat dołączają do Rodziny Olimpijskiej jako partnerzy medialni Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Media z Grupy Polsat Plus wspierają polskie nadzieje medalowe razem z milionami telewidzów oraz internautów odliczających dni do tegorocznych Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Umowa zawarta...
Kampania reklamowa Polsat Box Go 140 kanałów
Ruszyła nowa kampania reklamowa promująca bogatą ofertę 140 kanałów telewizyjnych, dostępną w serwisie streamingowym Polsat Box Go. Cały wachlarz popularnych stacji: sportowych, informacyjnych, filmowych, serialowych, rozrywkowych, edukacyjnych, dla dzieci czy ogólnotematycznych można oglądać na wielu różnych urządzeniach. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują...
TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej poł. 2024 r.
W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich...
Komunikat TVP w sprawie wszczęcia śledztwa przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie
Telewizja Polska Spółka Akcyjna w likwidacji informuje, że na skutek złożonego w dniu 8 lipca 2024 roku przez TVP S.A. w likwidacji zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie dotyczącej wyrządzenia TVP S.A. w likwidacji szkody majątkowej w wielkich rozmiarach w latach 2018 – 2024 przez osoby zajmujące się...
Większa widownia przychody – TVP podsumowuje Euro 2024
Podczas zakończonych właśnie mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zgromadziła przed telewizorami 2,6 miliona widzów oraz 800 tys. e-widzów więcej niż podczas poprzedniego turnieju – Euro 2020. W mediach społecznościowych TVP pokonało wszystkie inne serwisy sportowe. Wyniki widowni przełożyły się na wzrost przychodów komercyjnych o 12%.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764