logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVN Warner Bros. Discovery partnerem projektu Baza Ekspertek #nieczekam107 lat

  PR 02.02.2023, przeczytano 606 razy

TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska nawiązują współpracę partnerską przy projekcie Bazy Ekspertek #nieczekam107lat. Projekt wspiera wyrównywanie głosu kobiet i mężczyzn w mediach oferując bezpłatny dostęp do ekspertek w ponad 30 branżach. Połączenie sił TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska ma wzmocnić tempo zmian w zakresie wyrównywania głosu kobiet i mężczyzn w mediach w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvn-warner-bros.-discovery-partnerem-projektu-baza-ekspertek-nieczekam107-lat,398857,artykul.html

TVN Warner Bros. Discovery w 2019 r. zapoczątkował inicjatywę "Diversity Tracker", której celem jest zwiększanie reprezentacji kobiet wśród gości programów stacji TVN24. Projekt ten otrzymał niedawno nagrodę Karty Różnorodności Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) w kategorii "DEI w biznesie" w podkategorii "Nowatorskie Podejście".

Ringier Axel Springer Polska od 2 lat za pomocą algorytmu EqualVoice monitoruje obecność kobiet w treściach wszystkich swoich serwisów internetowych, m.in. Onetu, Business Insidera, Newsweeka, Forbesa. Zaawansowany algorytm automatycznie przetwarzający język naturalny wskazuje, czy dana treść oraz zdjęcie dotyczy kobiety czy mężczyzny, tym samym budując wskaźnik EqualVoice dla każdej marki.

Baza Ekspertek #nieczekam107lat to konkretne narzędzie wspierające równy głos kobiet i mężczyzn w polskich mediach. Akcja #nieczekam107lat, zainicjowana przez Ringier Axel Springer Polska w kwietniu 2021 r., to odzew na dane wynikające z raportu Global Gender Gap 2020, z którego wynika, że kobiety w Europie Środkowo - Wschodniej będą miały równy status ekonomiczny, prawny, społeczny i równe szanse w 2128 roku, czyli za 107 lat. Baza jest miejscem, w którym każda kobieta – ekspertka – może stworzyć własny profil i przedstawić swoje portfolio z oznaczeniem dziedzin tematycznych, w których się specjalizuje - od rolnictwa, ekonomii, finansów po budownictwo czy motoryzację. Może wskazać także możliwe do wykorzystania formy wystąpienia publicznego: wywiad ustny, online, wizyta w studiu, wystąpienie na konferencji, itp. Baza Ekspertek posiada wyszukiwarkę, z której mogą korzystać media lub inne podmioty, które szukają ekspertek w określonym obszarze. Baza jest narzędziem bezpłatnym i otwartym dla wszystkich – zarówno ekspertek, jak i mediów oraz innych firm organizujących różnorodne wydarzenia publiczne.

- Różnorodność jest częścią współczesnego świata, jednak nie oznacza to, że wszyscy mają dzisiaj równe szanse. Potrzebujemy specjalnych programów, które pomogą nam konkretnie działać na rzecz różnorodności i inkluzywności. Dlatego, niezależnie od inicjatyw, które w tym obszarze podejmujemy w TVN Warner Bros. Discovery, zdecydowaliśmy się przyłączyć do zainicjowanego przez Ringier Axel Springer Polska projektu Baza Ekspertek #nieczekam107lat. Jestem przekonana, że wspólnym wysiłkiem, wykorzystując nasze platformy i połączony zasięg, uda nam się doprowadzić do zrównania praw i szans kobiet i mężczyzn w Polsce znacznie szybciej niż w ciągu symbolicznych 107 lat – mówi Katarzyna Kieli, President & Managing Director Warner Bros. Discovery w Polsce oraz CEO TVN.

- W każdym działaniu z zakresu zrównoważonego rozwoju, D&I, równości, kluczowe jest dla nas partnerstwo. Wierzymy, że w tych tematach należy działać wspólnie. Mamy wtedy realną szansę na zmianę. Jako firmy mediowe, razem z TVN Warner Bros. Discovery, mamy większą skuteczność i siłę dotarcia. Im nas więcej, tym szybciej mamy szansę dokonać realnych zmian i zwiększyć udział głosu kobiet w przestrzeni publicznej oraz wyrównać szanse kobiet i mężczyzn. Zachęcamy do współpracy przy Bazie Ekspertek #nieczekam107lat inne firmy mediowe, organizacja pozarządowe i fundacje – mówi Aleksander Kutela, CEO Ringier Axel Springer Polska.

Baza Ekspertek #nieczekam107lat liczy już ponad 1500 ekspertek specjalizujących się w ponad 30 obszarach. Najwięcej ekspertek utworzyło swoje profile w kategoriach: gaming, marketing, media, HR, historia, polityka zagraniczna, polityka społeczna, moda, zrównoważony rozwój / ochrona środowiska, prawo, technologia, startupy. Spora liczba ekspertek jest również w kategoriach, które w świadomości społecznej nadal kojarzone są głównie z mężczyznami, tj.: motoryzacja, górnictwo, hutnictwo, budownictwo. Baza Ekspertek pokazuje, że Polska jest pełna mądrych i kompetentnych kobiet. Wystarczy z niej korzystać i w ten sposób aktywnie wspierać równy głos kobiet i mężczyzn w przestrzeni publicznej.

Ze strony TVN Warner Bros. Discovery nad rozwojem Bazy Ekspertek we współpracy z Ringier Axel Springer Polska będzie czuwać zespół TVN24 w pionie informacji grupy.

Partnerami Bazy Ekspertek są: UN Global Compact Network Polska (partner strategiczny), Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Kosmos dla dziewczynek, Sexed.pl, Sukces Pisany Szminką i Diversity Hub.

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764