logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVN Warner Bros. Discovery w lutym zdominował branżę medialną

  PR 12.03.2024, przeczytano 368 razy

W lutym TVN Warner Bros. Discovery odniósł sukcesy w całym swoim portfolio i pozostał liderem rynku medialnego. W widowni komercyjnej cała grupa osiągnęła udział na poziomie 24,5%, a kanał TVN niezmiennie prowadzi w zestawieniu BIG5. Stacja TVN24 pozostaje najchętniej oglądanym kanałem w Polsce z udziałem na poziomie 6,96% w grupie wszystkich widzów. Portale internetowe grupy TVN WBD dotarły aż do 43,3% wszystkich aktywnych internautów w Polsce, a platformy HBO Max i Player odwiedziło niemal 5,4 mln Realnych Użytkowników. Polska premiera filmu „Diuna: Część druga” już w pierwszy weekend zgromadziła 446 tys. widzów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvn-warner-bros.-discovery-w-lutym-zdominowal-branze-medialna,403432,artykul.html

  • Najpopularniejszy kanał grupy - TVN - utrzymał pozycję lidera w zestawieniu Big5 z udziałem na poziomie 8,7% w widowni komercyjnej;
  • W lutym stacja TVN24 zanotowała kolejny rekord oglądalności, osiągając w grupie wszystkich widzów udział na poziomie 6,96% co stanowi najlepszy wynik w historii stacji dla tego miesiąca;
  • W minionym miesiącu grupa TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna w branży zanotowała wzrost w udziale widowni rok do roku;
  • Portale internetowe TVN WBD dotarły w minionym miesiącu do 43,3% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Największą popularnością cieszyła się strona TVN24.pl – została odwiedzona przez ponad 12,3 mln Realnych Użytkowników;
  • Ogromny sukces odniosła polska premiera filmu „Diuna: Część druga”. W trakcie pierwszego weekendu koprodukcja Warner Bros. Discovery i Legendary Pictures przyciągnęła do kin aż 446 tys. widzów, czyli prawie dwa razy więcej niż w przypadku pierwszej części.

TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w lutym 

W lutym TVN Warner Bros. Discovery zdominował branżę i jako jedyny zanotował wzrost oglądalności w obu grupach docelowych. Łączny udział lidera w grupie komercyjnej osiągnął poziom 24,5%, co oznacza wzrost o 3,3% rok do roku.

Udział największych grup medialnych w lutym 2024 r. w widowni komercyjnej 20-54

Stacja  Luty 2024 r. 
TVN Warner Bros. Discovery  24,49%
Grupa Polsat  21,46%
Grupa TVP  14,76%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W lutym kanał TVN utrzymał swoją dominację wśród tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce i zajął pierwsze miejsce w zestawieniu Big5 z udziałem na poziomie 8,7% w grupie komercyjnej. Stacja TVN7 zamyka stawkę z wynikiem na poziomie 3,9% w widowni komercyjnej.

Udział stacji Big5 w lutym 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja   Luty 2024 r.
 TVN  8,66%
 Polsat  7,17%
 TVP2  5,02%
 TVP1  4,01%
 TVN7 3,82%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

– Wyniki oglądalności naszych stacji w lutym pokazują naszą silną dominację na rynku mediów. Nasze wejście w 2024 rok było mocne pod każdym względem, dzięki czemu zanotowaliśmy wzrosty w obu grupach demograficznych. W lutym wyemitowaliśmy pierwsze odcinki nowych formatów z naszej wiosennej ramówki, takie jak trzecia odsłona programu „Autentyczni” oraz emocjonujące show „The Traitors. Zdrajcy”, którego premiera osiągnęła imponujący udział w widowni komercyjnej na poziomie niemal 14%. Przed nami wyjątkowy marzec i kolejne nowości z wiosennej ramówki, które będziemy wprowadzać na nasze anteny w kolejnych tygodniach – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

W poprzednim miesiącu najchętniej oglądanym programem z portfolio TVN było wydanie „Faktów” z 21 lutego 2024 r. - serwis informacyjny osiągnął tego dnia udział w widowni komercyjnej na poziomie 22,9%. Drugie i trzecie miejsce w zestawieniu popularności zajęły transmisje zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich w Willingen (SHR 20-54: 12,5%) oraz Lake Placid (SHR 20-54: 11,9%).

„Dzień dobry TVN” niezmiennie utrzymał pozycje lidera w swojej kategorii. W lutym program był najpopularniejszym wyborem widzów w grupie komercyjnej w dni robocze, a w wydaniach weekendowych zajął pierwsze miejsce w obu grupach demograficznych.

Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

W lutym najpopularniejszym serwisem informacyjnym w Polsce były „Fakty”. Łączny wynik udziału w widowni na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24BiS – wyniósł aż 23,5% w grupie demograficznej 20-54.

Luty przyniósł nowe rekordy oglądalności dla kanału TVN24, który kolejny miesiąc z rzędu dominował w swojej kategorii. Stacja TVN24 była najchętniej oglądaną w grupie wszystkich widzów i osiągnęła udział w rynku na poziomie niemal 7%. W widowni komercyjnej udział kanału wyniósł 4,4%, co stanowi najwyższy wynik wśród wszystkich stacji informacyjnych w Polsce.

Udział wszystkich stacji w Polsce w lutym 2024 r. w grupie wszystkich widzów

Stacja   Luty 2024 r.
 TVN24  6,96%
 TVP2  6,95%
 TVN  6,91%
 TVP1  6,43%
 Polsat 6,20%

Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement

W minionym miesiącu większą oglądalność zanotowała także stacja TVN24 BiS, której widownia rok do roku wzrosła o 7,4% w grupie wszystkich widzów. W widowni komercyjnej stacja odnotowała udział na poziomie 0,4%, a w grupie wszystkich widzów 0,6%.

Najchętniej odwiedzanym w minionym miesiącu portalem informacyjnym był tvn24.pl – ponad 7,8 mln Realnych Użytkowników odwiedziło stronę w poszukiwaniu rzetelnych informacji. W swojej kategorii TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził takie strony jak: wyborcza.pl, rmf24.pl, a także portal polsatnews.pl.

TVN Warner Bros. Discovery wygrywa w sporcie

Kanał Eurosport 1 osiągnął w lutym najlepszy wynik oglądalności w grupie wszystkich widzów w kategorii stacji sportowych z udziałem na poziomie 0,7%. Sukces zapewniły stacji zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich, a najpopularniejsza transmisja z dnia 4 lutego zanotowała 9,7% udziału w widowni w grupie 4+.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W lutym portfolio VOD Warner Bros. Discovery – HBO Max oraz Player – miało niemal 5,4 mln Realnych Użytkowników. W minionym miesiącu największą popularnością na platformie HBO Max cieszyły się tytuły: „Diuna”, której zainteresowanie wzrosło w związku z premierą kinową drugiej części sagi, a także „Detektyw” oraz „Bez litości 3: Ostatni rozdział”. W lutym w Playerze użytkownicy najchętniej wybierali program „Królowa przetrwania” oraz transmisje TVN i TVN24.

Rekordy popularności produkcji Warner Bros. Discovery w kinach

W lutym odbyła się polska premiera długo wyczekiwanego filmu „Diuna: Część druga”. W weekend otwarcia ekranizacja powieści Franka Herberta przyciągnęła do kin w całej Polsce aż 446 tys. widzów, czyli prawie dwa razy więcej niż jej pierwsza część. Tym samym jest to największe otwarcie filmu w Polsce w 2024 r. Z wynikiem ponad 2,7 mln dolarów Box Office Polska znalazła się na 9. miejscu na świecie. W lutym miała miejsce także premiera prequelu kultowej komedii - „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego. Koprodukcję TVN Warner Bros. Discovery w 2 tygodnie obejrzało ponad 500 tys. widzów. Niezmiennie rosła oglądalność króla styczniowego Box Office – w lutym widownia kolejnej koprodukcji lidera rynku medialnego, „Akademia Pana Kleksa”, dobiła do ponad 2,8 mln widzów.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

W lutym wszystkie platformy i strony internetowe z portfolio TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez niemal 12,3 milionów Realnych Użytkowników, co stanowi 43,3% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Portal TVN24.pl osiągnął udział na poziomie 30%. Pozostałe portale TVN Warner Bros. Discovery również uzyskały wysokie wyniki pod względem zasięgu. Udział w rynku portalu TVN.pl sięgnął poziomu 13%, HBO MAX 8,7%, a Player 8,9%. Łącznie w lutym platformy VOD należące do portfolio spółki zajęły drugą pozycję w zestawieniu platform streamingowych/VOD.

Źródło: Warner Bros. Discovery

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Interia i Polsat partnerami PKOl i Olimpijskiej Reprezentacji Polski
Wspólne wartości i jedna pasja. Interia i Polsat dołączają do Rodziny Olimpijskiej jako partnerzy medialni Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Media z Grupy Polsat Plus wspierają polskie nadzieje medalowe razem z milionami telewidzów oraz internautów odliczających dni do tegorocznych Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Umowa zawarta...
Kampania reklamowa Polsat Box Go 140 kanałów
Ruszyła nowa kampania reklamowa promująca bogatą ofertę 140 kanałów telewizyjnych, dostępną w serwisie streamingowym Polsat Box Go. Cały wachlarz popularnych stacji: sportowych, informacyjnych, filmowych, serialowych, rozrywkowych, edukacyjnych, dla dzieci czy ogólnotematycznych można oglądać na wielu różnych urządzeniach. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują...
TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej poł. 2024 r.
W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich...
Komunikat TVP w sprawie wszczęcia śledztwa przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie
Telewizja Polska Spółka Akcyjna w likwidacji informuje, że na skutek złożonego w dniu 8 lipca 2024 roku przez TVP S.A. w likwidacji zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie dotyczącej wyrządzenia TVP S.A. w likwidacji szkody majątkowej w wielkich rozmiarach w latach 2018 – 2024 przez osoby zajmujące się...
Większa widownia przychody – TVP podsumowuje Euro 2024
Podczas zakończonych właśnie mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zgromadziła przed telewizorami 2,6 miliona widzów oraz 800 tys. e-widzów więcej niż podczas poprzedniego turnieju – Euro 2020. W mediach społecznościowych TVP pokonało wszystkie inne serwisy sportowe. Wyniki widowni przełożyły się na wzrost przychodów komercyjnych o 12%.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764