logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVN Warner Bros. Discovery z najlepszymi wynikami w październiku

  PR 15.11.2023, przeczytano 222 razy

W październiku TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera rynku medialnego. W minionym miesiącu nadawca osiągnął udział na poziomie 25,1% w widowni komercyjnej. Stacje TVN Warner Bros. Discovery były najchętniej wybieranymi kanałami przez widzów w grupie 20-54. Skala dotarcia grupy TVN WBD w październiku – obejmująca telewizję, streaming oraz cały ekosystem stron internetowych– zapewniła jej wyjątkową przewagę rynkową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvn-warner-bros.-discovery-z-najlepszymi-wynikami-w-pazdzierniku,402077,artykul.html

 

  • TVN – najpopularniejszy kanał ogólnotematyczny TVN WBD – znalazł się na czele rankingu Big5 z SHR na poziomie 8,7% w grupie 20-54.
  • Kanał TVN7 zanotował wzrost widowni o 7% w grupie komercyjnej w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r.
  • Kanał informacyjny TVN24 w październiku znalazł się na trzecim miejscu zestawienia wszystkich najchętniej oglądanych kanałów w Polsce w grupie demograficznej 4+. Stacja osiągnęła najlepszy wynik oglądalności w swojej historii w grupie wszystkich widzów oraz drugi najlepszy w grupie 20-54.
  • Kanał lifestyle’owy TVN Style uplasował się na pierwszym miejscu zestawienia oglądalności w swojej kategorii z udziałem w widowni komercyjnej na poziomie 0,4%.
  • Grupa odnotowała rekordowy zasięg w polskim Internecie – jej platformy i strony internetowe odwiedziło niemal 56% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Portal tvn24.pl odnotował rekordową liczbę Realnych Użytkowników – tylko minionego miesiąca dotarł do 13,2 mln osób.
  • Platformy streamingowe TVN WBD - HBO Max, Player oraz VOD.pl - miały w październiku 6,4 mln Realnych Użytkowników. Tym samym grupa TVN WBD zajęła drugą pozycję na rynku w tej kategorii.

TVN Warner Bros. Discovery liderem oglądalności w październiku

TVN Warner Bros. Discovery utrzymał w minionym miesiącu pozycję lidera w grupie komercyjnej 20-54, osiągając w minionym miesiącu 25,1% udziału w rynku.

Udział największych grup medialnych w październiku 2023 r. w widowni komercyjnej 20-54

Stacja Październik 2023 r.
TVN Warner Bros. Discovery 25,14%
Grupa Polsat 21,54%
Grupa TVP 17,77%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

Stacja TVN z udziałem 8,5% w widowni komercyjnej uplasowała się w październiku na pierwszym miejscu wśród kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem w widowni 20-54 na poziomie 4,3%. “Siódemka” zanotowała 7% wzrostu udziału w widowni w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

Udział stacji Big5 w październiku 2023 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja Październik 2023 r.
TVN 8,53%
Polsat 7,28%
TVP2 5,29%
TVP1 4,89%
TVN7 4,30%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

 To kolejny świetny miesiąc dla naszej grupy i choć to jeszcze nie koniec jesieni, myślę, że możemy już mówić o udanym sezonie. Oczywiście najbardziej spektakularne wyniki w październiku osiągały programy informacyjne. Wyniki kanału TVN24 przez cały miesiąc były znakomite, a w dniach bezpośrednio po wyborach parlamentarnych był to kanał numer jeden na rynku – to niezwykłe osiągnięcie. Warto odnotować również wyniki głównego kanału, który po raz kolejny z dużą przewagą zajął pierwsze miejsce w komercyjnej grupie oraz “Siódemki”, która potwierdziła, że na stałe należy do pierwszej piątki kanałów na polskim rynku – mówi Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

Najchętniej oglądanym programem w październikowej ramówce stacji TVN były „Fakty”, których wydanie z 23 października przyciągnęło przed ekrany niemal 2,8 mln osób (SHR 4+: 22%). Drugie miejsce zajął magazyn interwencyjny „Uwaga!”, którego odcinek z 18 października obejrzało prawie 1,7 mln widzów (SHR 4+: 13%). Ponad 1,6 mln widzów obejrzało 19 października teleturniej “Milionerzy” (SHR 4+: 13,2%), zapewniając temu programowi trzecie miejsce w zestawieniu.

W minionym miesiącu program śniadaniowy stacji TVN cieszył się dużym zainteresowaniem. „Dzień Dobry TVN” był liderem swojej kategorii wśród widowni komercyjnej w dni robocze (SHR 20-54: 8,8%), a wydania weekendowe zdeklasowały konkurencję w obu grupach demograficznych, osiągając udziały na poziomie 7,7% wśród widowni 4+ oraz 9,8% wśród widzów w wieku 20-54.

Rekordowe wyniki stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

Wzmożone zapotrzebowanie na wiarygodne źródło informacji związane z wyborami parlamentarnymi przyczyniło się do bezprecedensowych wyników oglądalności kanałów informacyjnych grupy w październiku. TVN24 był w minionym miesiącu trzecim najchętniej oglądanym kanałem w grupie wszystkich widzów spośród wszystkich dostępnych w Polsce, a czwartym wśród widzów 20-54. Stacja zdominowała także zestawienie oglądalności kanałów informacyjnych w kraju.

Kanały z największym udziałem w październiku w grupie wszystkich widzów 4+

Stacja Październik
TVP1 7,75%
TVP2 7,36%
TVN24 7,29%
TVN 6,79%
Polsat 6,57%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

TVN24 osiągnął najwyższą oglądalność w grupie wszystkich widzów w swojej historii (SHR 4+: 7,3%) oraz drugi najwyższy wynik oglądalności – po marcu 2022 r. – od początku istnienia stacji w grupie komercyjnej (SHR 20-54: 5%). Dla TVN24 BiS był to najlepszy październik w historii zarówno w grupie wszystkich widzów (SHR: 0,6%) jak i w grupie komercyjnej (SHR: 0,5%). Całe newsowe portfolio nadawcy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęło 7,9% udziału w grupie wszystkich widzów. W październiku TVN24 w grupie 4+: 7,3%; TVN24 Bis 0,6%.

“Fakty” TVN kolejny miesiąc były liderem wśród programów informacyjnych. Na antenach TVN i TVN24 BiS program oglądało łącznie 22,3% wszystkich widzów i 23,3% widowni w grupie komercyjnej.

Tvn24.pl utrzymuje pozycję lidera portali stacji telewizyjnych już kolejny miesiąc – tylko w październiku stronę odwiedziło niemal 13,2 mln Realnych Użytkowników, prawie trzy razy więcej niż stronę Polsat News. Wyborczy październik był rekordowym miesiącem w historii portalu. Wśród domen w kategorii informacje i publicystyka tvn24.pl wyprzedziło: WP.pl, Interia.pl oraz Gazeta.pl. Także wśród grup mediowych w tej kategorii, newsowe strony TVN miały większą liczbę użytkowników od stron WP, Interia-Polsat czy Agory.

Duże zainteresowanie ofertą VOD Warner Bros. Discovery

W październiku portfolio VOD Warner Bros. Discovery – HBO Max, Player oraz VOD.pl – miało 6,4 mln Realnych Użytkowników. W minionym miesiącu szczególną popularnością na platformie HBO Max cieszyły się tytuły “Meg 2: Głębia”, “Rick i Morty” oraz “Egzorcysta papieża”. Wśród najpopularniejszych treści minionego miesiąca w Playerze znalazły się: “Hotel Paradise Extra”, “Top Model”, “Ślub od pierwszego wejrzenia”, “Kuchenne rewolucje” oraz “Lipowo”.

Sukces TVN Warner Bros. Discovery w digitalu

W październiku TVN Warner Bros. Discovery miał rekordowy zasięg w polskim Internecie – wszystkie platformy i strony internetowe należące do grupy zostały odwiedzone przez ponad 16,5 milionów Realnych Użytkowników, czyli niemal 56% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Portal TVN24.pl zdobył 44,5% udziału w rynku stron internetowych poświęconych informacjom, tym samym dominując w swojej kategorii. Pozostałe wiodące marki grupy mediowej również uzyskały imponujące wyniki pod względem zasięgu, w tym TVN.pl z 18,8%, dziendobry.tvn.pl z 13,2%, Player z 10%, HBO Max z 10% oraz VOD.pl z 4,7%. Grupa TVN WBD osiągnęła tym samym świetne wyniki w kategoriach tematycznych: strony grupy mediowej w kategorii “Informacje i publicystyka” zajęły pozycję trzecią w zestawieniu popularności, a w kategorii “Platformy streamingowe/VOD” grupa zajęła pozycję drugą.

Źródło: TVN S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Motowizja poszerza zasięgi
Na tę informację czekało wielu kibiców. Telewizja motoryzacyjna Motowizja dołączyła do oferty Polsat Box, Polsat Box Go oraz Netii. Od 1 grudnia br. wchodzi w skład pakietu L telewizji satelitarnej i kablowej IPTV oraz pakietu Bogatego telewizji internetowej z dekoderem Polsat Box, pakietu Polsat Box Go Sport w ofercie serwisu streamingowego Polsat Box Go, a także pakietu L...
Burza medialna wokół odejścia Stanowskiego z Kanału Sportowego
Decyzją o odejściu z Kanału Sportowego i utworzeniem nowego programu – Kanału Zero, Krzysztof Stanowski ściągnął na siebie uwagę mediów i internautów. Jak wynika z najnowszej analizy PSMM Monitoring & More decyzja i powody rezygnacji Stanowskiego były szeroko komentowane w przestrzeni medialnej. W niespełna dwa miesiące dyskusja wygenerowała blisko 300 tys....
Coraz więcej osób w Polsce płaci za dostęp do treści wideo w internecie. Przy stale powiększającej się ofercie serwisów, współdzielenie kont i opłat stało się siecią skomplikowanych zależności. Zdecydowana większość użytkowników płatnej telewizji nie rozważa rezygnacji z tej usługi. Telewizja pomimo spadków oglądalności to wciąż...
„Dating Naked – Nagi raj” – reality show w MTV Polska
MTV Polska zaprasza widzów w podróż do rozgrzanej do czerwoności rajskiej Tajlandii! Już w tym tygodniu na kanale stacji zadebiutuje „Dating Naked – Nagi raj”. To 11-odcinkowe randkowe reality show, w którym dwoje uczestników odkrywa dosłownie wszystkie karty, aby odnaleźć miłość. Premierowe dwa odcinki już w najbliższy czwartek 30 listopada o 23:00 w MTV Polska....
9. edycja Festiwalu Matematyki od „Wyborczej”
W sobotę 2 grudnia br. w siedzibie Agory i Wyborczej w Warszawie (przy ulicy Czerskiej 8/10) będzie miało miejsce wyjątkowe wydarzenie dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Odbędą się różnorodne warsztaty, które wprowadzą uczestników w fascynujący świat matematyki. 9. “Festiwal Matematyki” to święto logicznego myślenia, kreatywnego rozwiązywania łamigłówek, zabawy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764