W październiku TVN Warner Bros. Discovery osiągnął udział na poziomie 24,7% w grupie komercyjnej – został tym samym liderem zestawienia koncernów medialnych na polskim rynku. Stacja TVN (SHR: 9,7%) uplasowała się na pierwszym miejscu w grupie Big5. Był to także udany miesiąc dla kanałów tematycznych z portfolio nadawcy – stacja TVN24 dominowała nad innymi stacjami newsowymi w grupie 4+ oraz 16-49 z udziałem na poziomie odpowiednio 5,7% oraz 3%. Stacja TVN24 BiS (SHR: 0,6%) osiągnęła najwyższy w swojej historii wynik oglądalności w październiku w grupie wszystkich widzów i zanotowała 33,3% wzrost widowni rok do roku. TVN Style potwierdziło swoją pozycję lidera kanałów o tematyce lifestyle z 0,5% udziału w rynku w widowni komercyjnej. Grupa mediowa odniosła sukces również w digitalu. W październiku niezwykłą popularnością cieszyły się jesienne nowości w ofercie HBO Max oraz Playera. Portal tvn24.pl był liderem wśród witryn telewizji informacyjnych.
TVN WARNER BROS. DISCOVERY NAJWIĘKSZYM NADAWCĄ NA RYNKU
W minionym miesiącu sumaryczny udział kanałów portfolio TVN Warner Bros. Discovery w widowni komercyjnej wyniósł 24,7%, co sprawiło, że nadawca był w październiku liderem rynku. Stacja TVN uplasowała się na najwyższym miejscu podium w kategorii Big5 z wynikiem 9,7% SHR. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych minionego miesiąca w Polsce zamknął TVN7 z udziałem 4,2%.
Udział największych grup medialnych w październiku 2022 r. w widowni komercyjnej 16-49
Stacja | Październik 2022 r. |
TVN Warner Bros. Discovery | 24,71% |
Grupa Polsat | 21,68% |
Grupa TVP | 18,73% |
Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL Źródło: Nielsen Audience Measurement
Udział stacji Big5 w październiku 2022 r. w grupie komercyjnej 16-49
Stacja | Październik 2022 r. |
TVN | 9,67% |
Polsat | 7,64% |
TVP1 | 5,17% |
TVP2 | 5,87% |
TVN7 | 4,15% |
Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL Źródło: Nielsen Audience Measurement
Spośród wszystkich pozycji programowych kanału TVN w październiku największą widownię w grupie komercyjnej przyciągnęły Fakty (SHR: 24,4%, dnia 5.10). Drugim najchętniej oglądanym programem minionego miesiąca był teleturniej Milionerzy (SHR: 13,7%, dnia 20.10). Na trzecim miejscu w rankingu popularności wśród widowni uplasował się Mam Talent! (SHR 13,1%, dnia 22.10).
- Widzowie chwytają tej jesieni za piloty i – jak wskazuje zestawienie oglądalności za miniony miesiąc – najczęściej wybierają właśnie naszą ofertę. Poza tradycyjnie najsilniejszymi stacjami w naszym portfolio – TVN, TVN7, TVN24 – w październiku na pierwszy plan wybiły się osiągnięcia dwóch mniejszych kanałów – Metro oraz TVN24 BiS. Obie stacje zanotowały rekordowe wyniki oglądalności za październik i dynamiczny wzrost udziału w rynku. Stacja Metro przyciągnęła prawie 60% więcej widzów w grupie komercyjnej w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, a TVN24 BiS zanotowała ponad 30% wzrost rok do roku w grupie 4+. Udowadnia to, że widza wciąż przyciągają jakościowa rozrywka i rzetelne newsy – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.
TVN WARNER BROS. DISCOVERY LIDEREM WŚRÓD KANAŁÓW INFORMACYJNYCH
TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce w październiku 2022 roku, a także trzecią najchętniej oglądaną stacją w portfolio nadawcy. W minionym miesiącu kanał osiągnął udział w widowni na poziomie 5,7% w grupie wszystkich widzów. Stacja TVN24 BiS (SHR: 0,6%) zanotowała najwyższy w swojej historii październikowy wynik oglądalności w grupie wszystkich widzów i +33,3% wzrost widowni rok do roku. Dwa kanały newsowe nadawcy osiągnęły wspólnie 6,3% udziału w grupie 4+. Do najchętniej oglądanych programów stacji TVN24 należały w minionym miesiącu Kawa na ławę, Fakty po Faktach oraz Kropka na i. Portal tvn24.pl był liderem wśród witryn telewizji informacyjnych z ponad 9 mln realnych użytkowników serwisu tylko w październiku.
Ranking portali newsowych telewizyjnych w październiku 2022 r.
Portal | Realni użytkownicy | Dotarcie |
tvn24.pl | 9 082 854 | 30,44% |
polsatnews.pl | 5 709 366 | 19,14% |
tvp.info | 2 981 772 | 9,99% |
Źródło: Badanie Gemius Mediapanel, październik 2022 r.
ŚWIETNE WYNIKI TELEWIZJI ŚNIADANIOWEJ I PROGRAMÓW LIFESTYLE
Dzień Dobry TVN został w minionym miesiącu liderem programów śniadaniowych w obu grupach demograficznych podczas wydań weekendowych (SHR 4+: 8,4%; SHR 16-49: 11%). Morning show” TVN zdobył także większy niż konkurencja udział w widowni komercyjnej podczas programów transmitowanych w dni robocze (SHR: 9,4%). Strona dziendobry.tvn.pl znalazła się w top 10 zestawienia wielotematycznych serwisów kobiecych, gdzie zajęła 8 miejsce.
Ranking serwisów w kategorii "Wielotematyczne serwisy kobiece" w październiku 2022 r.
Serwis | Realni użytkownicy | Dotarcie |
WP kobieta | 10 951 038 | 36,70% |
Gazeta.pl kobieta | 10 406 232 | 34,88% |
Onet kobieta | 6 751 026 | 22,63% |
Interia kobieta | 6 603 768 | 22,13% |
O2.pl kobiece | 6 540 264 | 21,92% |
Ofeminin.pl | 6 303 582 | 21,13% |
Gazeta.pl Buzz | 5 168 934 | 17,32% |
Dziendobry.tvn.pl | 4 991 544 | 16,73% |
Polki.pl | 4 695 732 | 15,74% |
Viva.pl | 3 920 076 | 13,14% |
Źródło: Badanie Gemius Mediapanel, październik 2022 r.
Stacja TVN Style była w październiku najchętniej wybieraną stacją lifestylową w kraju – osiągnęła udział w rynku na poziomie 0,5% w grupie komercyjnej. Widzom w minionym miesiącu z szerokiej oferty kanału najbardziej przypadły do gustu: program Jestem z Polski, film dokumentalny Elżbieta II Niezwykła Królowa oraz Miasto Kobiet.
REWELACYJNE WYNIKI JESIENNEJ OFERTY HBO MAX I PLAYERA
HBO Max i Player potwierdziły swoją silną pozycję wśród serwisów streamingowych w Polsce. Platformy miały w październiku w sumie ponad 8 mln realnych użytkowników. Świetne wyniki osiągnęły jesienne premiery. Minionego miesiąca największą widownię na Playerze zebrały Szadź, Hotel Paradise oraz Top Model, a średni czas spędzony na platformie przez jednego użytkownika wyniósł niemal 17 godzin. W top 3 pod względem popularności na HBO Max znalazły się Ród Smoka, Uncharted oraz Zaginione miasto.
Źródło: TVN S.A.