logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVN Warner Bros. Discovery ze świetnymi wynikami w telewizji tradycyjnej i digitalu

  PR 11.11.2022, przeczytano 151 razy

W październiku TVN Warner Bros. Discovery osiągnął udział na poziomie 24,7% w grupie komercyjnej – został tym samym liderem zestawienia koncernów medialnych na polskim rynku. Stacja TVN (SHR: 9,7%) uplasowała się na pierwszym miejscu w grupie Big5. Był to także udany miesiąc dla kanałów tematycznych z portfolio nadawcy – stacja TVN24 dominowała nad innymi stacjami newsowymi w grupie 4+ oraz 16-49 z udziałem na poziomie odpowiednio 5,7% oraz 3%. Stacja TVN24 BiS (SHR: 0,6%) osiągnęła najwyższy w swojej historii wynik oglądalności w październiku w grupie wszystkich widzów i zanotowała 33,3% wzrost widowni rok do roku. TVN Style potwierdziło swoją pozycję lidera kanałów o tematyce lifestyle z 0,5% udziału w rynku w widowni komercyjnej. Grupa mediowa odniosła sukces również w digitalu. W październiku niezwykłą popularnością cieszyły się jesienne nowości w ofercie HBO Max oraz Playera. Portal tvn24.pl był liderem wśród witryn telewizji informacyjnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvn-warner-bros.-discovery-ze-swietnymi-wynikami-w-telewizji-tradycyjnej-i-digitalu,397938,artykul.html

TVN WARNER BROS. DISCOVERY NAJWIĘKSZYM NADAWCĄ NA RYNKU

W minionym miesiącu sumaryczny udział kanałów portfolio TVN Warner Bros. Discovery w widowni komercyjnej wyniósł 24,7%, co sprawiło, że nadawca był w październiku liderem rynku. Stacja TVN uplasowała się na najwyższym miejscu podium w kategorii Big5 z wynikiem 9,7% SHR. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych minionego miesiąca w Polsce zamknął TVN7 z udziałem 4,2%.

Udział największych grup medialnych w październiku 2022 r. w widowni komercyjnej 16-49

Stacja Październik 2022 r.
TVN Warner Bros. Discovery 24,71%
Grupa Polsat 21,68%
Grupa TVP 18,73%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL Źródło: Nielsen Audience Measurement

Udział stacji Big5 w październiku 2022 r. w grupie komercyjnej 16-49

Stacja Październik 2022 r.
TVN 9,67%
Polsat 7,64%
TVP1 5,17%
TVP2 5,87%
TVN7 4,15%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL Źródło: Nielsen Audience Measurement

Spośród wszystkich pozycji programowych kanału TVN w październiku największą widownię w grupie komercyjnej przyciągnęły Fakty (SHR: 24,4%, dnia 5.10). Drugim najchętniej oglądanym programem minionego miesiąca był teleturniej Milionerzy (SHR: 13,7%, dnia 20.10). Na trzecim miejscu w rankingu popularności wśród widowni uplasował się Mam Talent! (SHR 13,1%, dnia 22.10).

- Widzowie chwytają tej jesieni za piloty i – jak wskazuje zestawienie oglądalności za miniony miesiąc – najczęściej wybierają właśnie naszą ofertę. Poza tradycyjnie najsilniejszymi stacjami w naszym portfolio – TVN, TVN7, TVN24 – w październiku na pierwszy plan wybiły się osiągnięcia dwóch mniejszych kanałów – Metro oraz TVN24 BiS. Obie stacje zanotowały rekordowe wyniki oglądalności za październik i dynamiczny wzrost udziału w rynku. Stacja Metro przyciągnęła prawie 60% więcej widzów w grupie komercyjnej w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, a TVN24 BiS zanotowała ponad 30% wzrost rok do roku w grupie 4+. Udowadnia to, że widza wciąż przyciągają jakościowa rozrywka i rzetelne newsy – podkreśla Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

TVN WARNER BROS. DISCOVERY LIDEREM WŚRÓD KANAŁÓW INFORMACYJNYCH

TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce w październiku 2022 roku, a także trzecią najchętniej oglądaną stacją w portfolio nadawcy. W minionym miesiącu kanał osiągnął udział w widowni na poziomie 5,7% w grupie wszystkich widzów. Stacja TVN24 BiS (SHR: 0,6%) zanotowała najwyższy w swojej historii październikowy wynik oglądalności w grupie wszystkich widzów i +33,3% wzrost widowni rok do roku. Dwa kanały newsowe nadawcy osiągnęły wspólnie 6,3% udziału w grupie 4+. Do najchętniej oglądanych programów stacji TVN24 należały w minionym miesiącu Kawa na ławę, Fakty po Faktach oraz Kropka na i. Portal tvn24.pl był liderem wśród witryn telewizji informacyjnych z ponad 9 mln realnych użytkowników serwisu tylko w październiku.

Ranking portali newsowych telewizyjnych w październiku 2022 r.

Portal Realni użytkownicy Dotarcie
tvn24.pl 9 082 854 30,44%
polsatnews.pl 5 709 366 19,14%
tvp.info 2 981 772 9,99%

Źródło: Badanie Gemius Mediapanel, październik 2022 r.

ŚWIETNE WYNIKI TELEWIZJI ŚNIADANIOWEJ I PROGRAMÓW LIFESTYLE

Dzień Dobry TVN został w minionym miesiącu liderem programów śniadaniowych w obu grupach demograficznych podczas wydań weekendowych (SHR 4+: 8,4%; SHR 16-49: 11%). Morning show” TVN zdobył także większy niż konkurencja udział w widowni komercyjnej podczas programów transmitowanych w dni robocze (SHR: 9,4%). Strona dziendobry.tvn.pl znalazła się w top 10 zestawienia wielotematycznych serwisów kobiecych, gdzie zajęła 8 miejsce.

Ranking serwisów w kategorii "Wielotematyczne serwisy kobiece" w październiku 2022 r.

Serwis Realni użytkownicy Dotarcie
WP kobieta 10 951 038 36,70%
Gazeta.pl kobieta 10 406 232 34,88%
Onet kobieta 6 751 026 22,63%
Interia kobieta 6 603 768 22,13%
O2.pl kobiece 6 540 264 21,92%
Ofeminin.pl 6 303 582 21,13%
Gazeta.pl Buzz 5 168 934 17,32%
Dziendobry.tvn.pl 4 991 544 16,73%
Polki.pl 4 695 732 15,74%
Viva.pl 3 920 076 13,14%

Źródło: Badanie Gemius Mediapanel, październik 2022 r.

Stacja TVN Style była w październiku najchętniej wybieraną stacją lifestylową w kraju – osiągnęła udział w rynku na poziomie 0,5% w grupie komercyjnej. Widzom w minionym miesiącu z szerokiej oferty kanału najbardziej przypadły do gustu: program Jestem z Polski, film dokumentalny Elżbieta II Niezwykła Królowa oraz Miasto Kobiet.

REWELACYJNE WYNIKI JESIENNEJ OFERTY HBO MAX I PLAYERA

HBO Max i Player potwierdziły swoją silną pozycję wśród serwisów streamingowych w Polsce. Platformy miały w październiku w sumie ponad 8 mln realnych użytkowników. Świetne wyniki osiągnęły jesienne premiery. Minionego miesiąca największą widownię na Playerze zebrały Szadź, Hotel Paradise oraz Top Model, a średni czas spędzony na platformie przez jednego użytkownika wyniósł niemal 17 godzin. W top 3 pod względem popularności na HBO Max znalazły się Ród Smoka, Uncharted oraz Zaginione miasto.

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

RMF FM najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2022 roku
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez RMF FM. Stację w 2022 roku zacytowano łącznie 23,1 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), autor cyklicznego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Wirtualna Polska z wynikiem 22,6 tys. odniesień w innych tytułach zajęła drugie miejsce...
AI generuje już teksty o takiej samej wartości jak te tworzone przez ludzi
Model językowy w trzy sekundy nauczy się sposobu mówienia danej osoby, a potem wypowie dowolny komunikat jej głosem i z jej emocjami. Najprawdopodobniej w takim kierunku rozwiną się algorytmy generujące dziś komunikaty tekstowe o walorach równoznacznych z tymi, które tworzą ludzie. Choć technologia przynosi wiele korzyści, związanych np. z łatwiejszą komunikacją ze sztuczną...
Mediowe sąsiedztwo reklamy online, a postrzeganie marki
23 stycznia MAGNA Media Trials, we współpracy z Channel Factory opublikowały wyniki badania Quantifying the Grey: The Nuances of Questionable Content dotyczącego wątpliwych treści w reklamie online i ich wpływu na postrzeganie marki.
Nowa odsłona programu „Halo Polacy”
„Halo Polacy” to program o Polakach przebywających w różnych zakątkach świata. Niedawno zadebiutował w serwisie WP Turystyka, w lutym rozpoczęła się emisja kolejnych odcinków przygotowanych w nowej oprawie.
Grupa PMPG kontynuuje horyzontalny rozwój serwisu wprost.pl. Strategia na rok 2023 zakłada koncentrację wydawcy zarówno na bieżących tematach polityczno-gospodarczych, jak i tematyce zdrowotnej czy lifestylowej. Kluczowy w tym obszarze jest segment zdrowia i odżywiania. Uruchomiony w drugiej połowie 2022 roku serwis dom.wprost.pl jest najnowszą domeną tematyczną wydawcy, która...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764