Oficjalny kanał TVN w serwisie YouTube – tvnpl – ma już milion subskrybentów. Tym samym jest pierwszym kanałem firmowym, który dołączył do elitarnego grona twórców posiadających złoty przycisk play. To także najchętniej oglądany kanał nadawcy telewizyjnego na polskim YouTube.
Według serwisu Socialblade, jedynie około 50 polskich kanałów przekroczyło liczbę miliona subskrypcji. Większość z nich to platformy należące do popularnych youtuberów – SA Wardega, Abstrachuje, Blowek, Stuu. Teraz do tego grona dołączył również oficjalny kanał TVN. Co więcej, TVN może pochwalić się największą liczbą wyświetleń na polskim YouTube w ujęciu miesięcznym, w lutym osiągając 195 milionów (wg raportu Sotrendera). Ponadto aż 76% fanów tvnpl znajduje się w najbardziej atrakcyjnej dla reklamodawców grupie docelowej 18-44 lat (Google Analytics, dane za I kwartał 2018 r.)
- Sukces kanału tvnpl w serwisie YouTube to najlepszy dowód na popularność i prestiż marki TVN – niezależnie od platformy. Stosunkowo niedawno zdecydowaliśmy się na publikację większej liczby krótkich form w tym serwisie. Stało się to możliwe dzięki współpracy z Google i bezpośredniej sprzedaży reklam na naszych kanałach na YouTube.– mówi Maciej Maciejowski, Dyrektor Pionu Dystrybucji Treści i Rozwoju Biznesu, Grupa TVN.
- TVN zawsze stał na straży jakości. Nasze programy wyznaczały trendy, kreowały mody i wpływały na opinie. Magia dobrej telewizji polega na tym, że produkcje są uniwersalne, a co za tym idzie sprawdzają się na każdej platformie. Dzięki obecności w świecie on-line dajemy widzom wolność wyboru miejsca, czasu i ekranu – dodaje Edward Miszczak, Dyrektor Programowy Grupy TVN.
Grupa TVN jako jedyny podmiot na polskim rynku telewizyjnym posiada aż 12 kanałów na YouTube, o łącznej liczbie subskrypcji 1,7 mln. Oprócz głównego kanału tvnpl, do oferty tematycznej należą: TVN Series, TVN Foodie, TVN Talent Show, TVN Turbo, TVN Fabuła, TVN Style, Uwaga!TVN, Fundacja TVN nie jesteś sam, TVN Kids, ToTeraz, Superwizjer TVN.
Sukces firmy na YouTube opiera się także na możliwości oferowania unikalnych rozwiązań reklamowych. Treści TVN stanowią bezpieczne i atrakcyjne środowisko dla reklamodawców, szczególne dla działań typu branded content. Od początku tego roku TVN Media wprowadziło nowy pakiet łączący siłę telewizji linearnej z potencjałem on-line – Reach Max +. Dzięki temu potencjał telewizyjny TVN oraz partnerów Premium Digital zostaje powiększony o zasięg kanałów YouTube oraz związane z tym bardziej efektywne możliwości targetowania odpowiednich grup odbiorców.
Przy kreowaniu produktów reklamowych, TVN Media ściśle współpracuje z twórcami kanałów natywnych, m.in. Anną Szlęzak, Filipem Chajzerem, Fit Loversami, Macedemian Girl, Made by Ruda, Reżyserem Życia.
Źródło: TVN S.A.