logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: TVN24 wciąż liderem najbardziej opiniotwórczych mediów

  PR 04.02.2024, przeczytano 545 razy
ilustracjastrzałka

Stacja TVN24 już po raz trzeci z rzędu zajmuje czołową pozycję w rankingu Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w grudniu 2023 roku inne redakcje powoływały się na nią przeszło 4,2 tys. razy. Na drugim miejscu – dzięki awansowi aż o cztery pozycje i liczbie 3,6 tys. cytowań – znajduje się Onet. Trzecia pozycja należy do Gazety Wyborczej z wynikiem ponad 3,4 tys. odwołań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvn24-wciaz-liderem-najbardziej-opiniotworczych-mediow,402984,artykul.html

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów grudnia aż trzy typy mediów znalazły się ex aequo na pierwszej pozycji z wynikiem po 27%: portale internetowe (Onet, Wirtualna Polska, Wirtualne Media i Interia), prasa (Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Fakt, Super Express) i telewizja (TVN24, Polsat News, TVP Info i TVP1). Stacjom radiowym (Radio ZET, RMF FM, Polskie Radio Program I) przypada 20% udział w podziale na typ mediów.

Czołowe miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów trzeci raz z rzędu zajmuje TVN24 z wynikiem przeszło 4,2 tys. wzmianek. Stacja najwyższą pozycję zawdzięcza m.in. cytowaniom rozmowy z Krzysztofem Hetmanem, ministrem rozwoju i technologii, który mówił o planach dotyczących przyszłości programu „Bezpieczny kredyt 2 procent” i tzw. wakacji kredytowych. Na drugim miejscu podium znajduje się Onet, który awansował aż o cztery pozycje i uzyskał 3,6 tys. cytowań. Dziennikarze portalu ustalili, powołując się na informacje przekazane przez hakerów, że firma Newag miała celowo powodować usterki w produkowanych przez siebie pociągach, by przejąć intratne kontrakty serwisowe. Firma zaprzeczyła tym doniesieniom. Trzecie miejsce należy do Gazety Wyborczej, do informacji której inne media odnosiły się ponad 3,4 tys. razy. Z zainteresowaniem dziennikarzy spotkał się m.in. tekst na temat nadużyć alkoholowych, do których miało dochodzić w PZPN i które zdaniem jednego z informatorów mogły być przyczyną rezygnacji z pracy z kadrą portugalskiego selekcjonera Paulo Sousy.

Wzrost o trzy pozycje w zestawieniu odnotowują Wirtualne Media, które w grudniu cytowano ponad 1,8 tys. razy. Portal relacjonował zmiany w mediach publicznych. Jako pierwszy podał też informację, że Michał Rachoń, wcześniej związany z TVP, objął stanowisko dyrektora programowego Telewizji Republika. Wzrost o cztery miejsca w zestawieniu zalicza z kolei Program I Polskiego Radia, do informacji którego odwoływano się przeszło 1,2 tys. razy. Inne media cytowały m.in. rozmowę z szefem gabinetu prezydenta Marcinem Mastalerkiem, który odniósł się do odwołania Jacka Kurskiego z Banku Światowego.

ilustracjastrzałka

Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita i Fakt – bez zmian na podium zestawienia prasy

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w grudniu zajmuje Gazeta Wyborcza, którą cytowano ponad 3,4 tys. razy. Na drugiej pozycji z wynikiem ponad 3,2 tys. powołań znajduje się Rzeczpospolita. Redakcja dotarła do badania IPSOS dla More In Common Polska, z którego wynika, że 57% Polaków popiera liberalizację prawa aborcyjnego. Trzecią pozycję – z liczbą 2,2 tys. wzmianek – zajmuje Fakt.

Aż o dziewięć miejsc swoją pozycję podwyższył Forbes, na który powoływano się 218 razy. Magazyn opublikował listę najlepiej zarabiających sportsmenek świata, na czele której znalazła się Iga Świątek.

TVN24 pozostaje na czele stacji telewizyjnych

TVN24 dzięki przeszło 4,2 tys. odwołaniom w innych mediach utrzymuje pozycję lidera wśród stacji telewizyjnych. Drugie miejsce należy do Polsat News z liczbą ponad 2,6 tys. powołań. Stacja rozmawiała m.in. z Antonim Macierewiczem, który miał poinformować, że zwołał posiedzenie podkomisji smoleńskiej, mimo że ta wcześniej decyzją szefa MON Władysława Kosiniaka-Kamysza została zlikwidowana. Na trzecim miejscu – z liczbą ponad 2,1 tys. cytowań – znajduje się TVP Info.

Awans o trzy pozycje w zestawieniu odnotowuje TV Republika, do informacji której odnoszono się 618 razy. Dziennikarze przywoływali m.in. rozmowę z Jarosławem Kaczyńskim, który powiedział na antenie stacji, że osoby odpowiedzialne za grudniowe zmiany w mediach publicznych powinny ponieść konsekwencje.

ilustracjastrzałka

Radio ZET najbardziej opiniotwórczą stacją radiową

Z wynikiem ponad 2,5 tys. wzmianek Radio ZET obejmuje czołową pozycję wśród najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Zawdzięcza to m.in. wywiadowi z Andrzejem Dudą, który komentował działania nowego rządu w sprawie mediów publicznych. Drugie miejsce należy do RMF FM, na które inne media powoływały się ponad 2,3 tys. razy. Na trzeciej pozycji znajduje się natomiast Program I Polskiego Radia, który cytowano przeszło 1,2 tys. razy.

O trzy pozycje w zestawieniu awansuje Radio Maryja z wynikiem 135 odwołań. Redakcja przeprowadziła rozmowę z Barbarą Nowak, która została odwołana ze stanowiska kuratorki oświaty przez ministrę edukacji Barbarę Nowacką.

Onet znów na pozycji lidera w zestawieniu portali internetowych

Na czołowe miejsce rankingu portali internetowych wraca Onet z liczbą 3,6 tys. powołań. Na drugim miejscu plasuje się Wirtualna Polska, do której inne media odwoływały się przeszło 3,3 tys. razy. Portal wysoką pozycję zawdzięcza m.in. cytowaniom powyborczego sondażu, który na jego zlecenie został zrealizowany przez United Surveys. Wynika z niego, że PiS odnotowuje największy spadek poparcia spośród wszystkich partii politycznych. Na trzecim miejscu znalazły się Wirtualne Media z wynikiem ponad 1,8 tys. powołań.

O pięć miejsc swoją pozycję podwyższył portal Meczyki, który znalazł się na piątym miejscu zestawienia i był przywoływany przez inne media 813 razy. Z zainteresowaniem dziennikarzy spotkały się m.in. doniesienia na temat zimowych transferów, jakie miał planować klub Raków Częstochowa.

Viva najczęściej cytowana wśród tygodników i dwutygodników

Zestawienie najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników otwiera Viva z liczbą 485 odwołań. W związku ze śmiercią Zofii Merle inne media przywoływały wywiad, którego aktorka udzieliła redakcji Vivy. Drugie miejsce w związku z awansem o dwie pozycje zajmuje Do Rzeczy. Tygodnik cytowano 376 razy m.in. za sprawą rozmowy ze Zbigniewem Ziobro, który zapowiedział swoją nieobecność podczas sejmowych głosowań z powodu zdrowia. Czołową trójkę zamyka Wprost, do informacji którego odnoszono się 370 razy.

Forbes na czele zestawienia miesięczników i dwumiesięczników

Na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników w grudniu plasuje się Forbes z liczbą 218 powołań. Kolejną pozycję zajmuje Press, który cytowano 165 razy m.in. w związku z materiałem na temat Tomasza Syguta, który początkowo wymieniany był jako nowy szef informacji w TVP, a ostatecznie został prezesem TVP. Ostatnie miejsce na podium należy do Twojego Stylu, który odnotowuje 115 wzmianek.

Business Insider utrzymuje pozycję lidera w rankingu portali o profilu ekonomiczno–biznesowym

Business Insider z liczbą 751 cytowań zajmuje pierwsze miejsce w rankingu portali biznesowych. Swoją pozycję zawdzięcza m.in. podaniu informacji o tym, że Robert Soszyński, były prezes PERN i były wiceprezydent Warszawy może zastąpić Daniela Obajtka na stanowisku prezesa Orlenu. Druga pozycja należy do Money, do którego odwoływano się 585 razy. Trzecia miejsce – z liczbą 158 cytowań – zajmuje Bankier.

 Na czołowym miejscu podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym pozostaje Rzeczpospolita, do informacji której odwoływano się przeszło 3,2 tys. razy. Kolejne miejsce zajmuje Dziennik Gazeta Prawna z liczbą blisko 1,2 tys. wzmianek. Inne media cytowały wyniki badania United Surveys dla Dziennika Gazety Prawnej i RMF FM na temat wydatków Polaków związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia. Podium zamyka Forbes z liczbą 218 odwołań.

Rynek Zdrowia wciąż najbardziej opiniotwórczym medium o tematyce zdrowotnej

Na czołowej pozycji rankingu mediów o tematyce zdrowotnej utrzymuje się Rynek Zdrowia, do którego inne media odwoływały się 96 razy. Redakcja pisała m.in. o karach, które od 2024 roku mają obowiązywać za sprzedaż określonych napojów energetyzujących osobom niepełnoletnim. Na drugie miejsce z trzeciego awansował Medonet z liczbą 58 cytowań. Trzecia pozycja należy do Pulsu Medycyny, do którego odwoływano się 49 razy.

TVP Sport ponownie na pozycji lidera wśród mediów sportowych

Grudzień to kolejny miesiąc, w którym TVP Sport znajduje się na pierwszej pozycji wśród najbardziej opiniotwórczych mediów sportowych. Stacja była cytowana ponad 1,1 tys. razy m.in. za sprawą komentarza, jakiego dla TVP Sport i Sport.pl udzielił trener reprezentacji polskich skoczków narciarskich Thomas Thurnbichler w związku z odsunięciem od kadry dotychczasowego asystenta Marka Noelke. Kolejne miejsca na podium zajmują Przegląd Sportowy – 840 powołań i Meczyki – 813 cytowań.

Awans o trzy pozycje odnotowuje Eurosport, na który inne media powoływały się 659 razy. Dziennikarze cytowali wypowiedź, jakiej na antenie stacji udzielił skoczek Dawid Kubacki, który przyznał, że trener chciał odsunąć go od występów w konkursie Pucharu Świata w Klingenthal.

Gazeta Krakowska awansuje na czołową pozycję w zestawieniu mediów regionalnych

W grudniu liderem wśród mediów regionalnych zostaje Gazeta Krakowska, która uzyskała 164 odwołania i tym samym awansowała z drugiej pozycji na pierwszą. Aż o cztery miejsca w górę przesunął się natomiast Głos Wielkopolski, do informacji którego odnoszono się 95 razy. Gazeta poinformowała o tragedii w miejscowości Krzywiń, gdzie na parkingu pod marketem znaleziono ciało mężczyzny z raną postrzałową głowy. Na trzeciej pozycji rankingu plasuje się Gazeta Wrocławska z liczbą 84 cytowań.

Do czołowej piątki zestawienia awansuje Dziennik Zachodni, z liczbą 80 odwołań przesuwa się o cztery miejsca w górę, m.in. dzięki rozmowie z Adamem Matyskiem, który zrezygnował z funkcji prezesa Górnika Zabrze.

Ringier Axel Springer liderem grudniowego rankingu TOP 10 wydawnictw

Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw zajmuje grupa Ringier Axel Springer, której redakcje (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były cytowane przez dziennikarzy innych mediów blisko 8,7 tys. razy. Na drugim miejscu znajduje się Agora z liczbą ponad 7,8 tys. wzmianek (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). Ostatnie miejsce podium należy do Cyfrowego Polsatu z liczbą niespełna 5,8 tys. odwołań (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik, TV4).

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów S.A.

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 57 828 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1 – 31 grudnia 2023 roku. Od 1 września 2023 r. Instytut Monitorowania Mediów rozszerzył próbę badawczą źródeł mediowych o ponad 40 stacji telewizyjnych oraz ponad 200 rozgłośni radiowych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
Forbes Women obchodzi 5. urodziny
Pięć lat temu ukazało się pierwsze wydanie magazynu Forbes Women. Najnowsze urodzinowe wydanie Forbes Women zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich 5 lat obecności magazynu na rynku, ale także Listę 25 Liderek Klimatu i Środowiska, wywiady z dziennikarką Anitą Werner, prof. Magorzatą Fuszarą oraz Robertem Biedroniem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764