logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVP i Emitel testują emisję w standardzie DVB-T2

  PR 14.09.2020, przeczytano 248 razy

Telewizja Polska i Emitel prowadzą testy emisji telewizji naziemnej w standardzie DVB-T2. Pierwszy etap zaplanowany jest wstępnie na 3 miesiące. Sygnał jest emitowany z obiektów Emitela w Krakowie i Katowicach. Na kanale 27 w ramach SFN (Single Frequency Network) nadawane są programy TVP Kultura HD, TVP Polonia HD oraz TVP Rozrywka. Sygnał jest dostępny dla ponad 6 mln mieszkańców województw śląskiego i małopolskiego. Testy nowego standardu pomogą widzom sprawdzić poprawność odbioru programów a Emitelowi pozwolą przygotować się do migracji do nowego standardu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvp-i-emitel-testuja-emisje-w-standardzie-dvb-t2,388440,artykul.html

Od ponad 10 lat cyfrowa emisja telewizji naziemnej w Polsce dostępna jest dla widzów w standardzie DVB-T. Już niebawem, w 2022 roku planowana jest zmiana standardu nadawania telewizji naziemnej na nowszy i bardziej efektywny standard DVB-T2/HEVC.

DVB-T2 to standard, oferujący lepszą efektywność wykorzystania dostępnego pasma, który pozwala m.in. na nadawanie wszystkich programów naziemnej telewizji cyfrowej w jakości HD oraz stworzy możliwość wprowadzenia nowych programów telewizyjnych dostępnych bezpłatnie dla wszystkich widzów. Standard jest wykorzystywany w wielu krajach Europy, np. w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii.

- Celem testów, które rozpoczęła Telewizja Polska jest przede wszystkim możliwość sprawdzenia czy telewizory dostępne w polskich domach są gotowe do odbioru programów telewizyjnych w nowym standardzie. Zaczęliśmy od dwóch lokalizacji, mamy już pozwolenia na kolejne nadajniki w Warszawie, Poznaniu i Trójmieście a w następnych miesiącach planujemy zasięgiem testów obejmować kolejne lokalizacje, tak żeby objąć nimi obszar zbliżony do powierzchni całego kraju a tym samym, aby każdy widz TVP w Polsce mógł sprawdzić możliwości techniczne swojego odbiornika. Planujemy też wykorzystać nowe częstotliwości do zapoznania widzów z unikalną ofertą TVP, która do tej pory, ze względu na niewystarczającą liczbę multipleksów, nie mogła być dostępna w naziemnej telewizji cyfrowej – powiedział Marcin Klepacki, Dyrektor Biura Dystrybucji Telewizji Polskiej S.A.

- Testy pomogą nam lepiej przygotować się do migracji do nowego standardu. Ponadto dadzą szansę widzom będącym w zasięgu emisji na sprawdzenie możliwości odbioru sygnału na posiadanych telewizorach. Testy będą wymagały zmian w parametrach emisji, co u widzów zainteresowanych oglądaniem programów w standardzie DVB-T2/HEVC a posiadających starsze modele odbiorników, może wymagać ponownego wyszukania programów – powiedział Piotr Guziewicz- Dyrektor Biura Planowania Sieci i Rozwoju Usług w Emitel S.A.

Telewizja naziemna w Polsce i w całej Europie, do tej pory wykorzystywała do nadawania naziemnego częstotliwości z zakresu 470 – 790 MHz. Zmiana standardu nadawania powiązana jest z koniecznością zwolnienia pasma 700 MHz na potrzeby budowy sieci 5G przez operatorów komórkowych w oparciu o Decyzję Komisji Europejskiej. Oznacza to konieczność przebudowy sieci nadawczej i przeniesienia emisji programów telewizji naziemnej w Polsce na inne częstotliwości niż obecnie używane. Projekt został zaplanowany na kilka etapów - dwa pierwsze zostały zrealizowane przez Emitel w pierwszej połowie tego roku. Kolejne przełączenia oraz zmiana standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej będą miały miejsce w 2022 roku.

Zgodnie z „Rozporządzeniem Ministra Cyfryzacji w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla odbiorników cyfrowych” wszystkie nowo wprowadzane na rynek odbiorniki telewizji cyfrowej (od 1 grudnia 2019 r.) powinny obsługiwać standard DVB-T2/HEVC. Kolejne testy planowane są w przyszłości m.in. w Warszawie, Gdańsku i Poznaniu.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

WP Pilot rusza z kampanią wizerunkową
Hasłem przewodnim jesiennej kampanii wizerunkowej platformy do odbioru tradycyjnej telewizji w wersji online jest „WP Pilot – Nowy sposób na telewizję bez kabla”. W centrum działań promocyjnych jest spot wideo z udziałem brand hero marki, różowego pączka.
Od dwóch dekad Bankier.pl systematycznie zwiększa grono odbiorców oraz umacnia rynkową pozycję. Obecnie co miesiąc gromadzi średnio 3 miliony użytkowników, którzy generują ponad 80 milionów odsłon. Z okazji jubileuszu zyskał nowy layout strony głównej.
Gazeta.pl po raz kolejny wspiera akcję „Adoptuj Pszczołę”
Już jutro, 18 września br. strona główna Gazeta.pl opanowana zostanie przez pszczoły i trzmiele. W tym roku dołączą do nich także motyle, bo - jak zwraca uwagę Greenpeace Polska - zmniejsza się ich populacja. Gazeta.pl została głównym patronem medialnym akcji „Adoptuj Pszczołę”. Redakcja serwisu już po raz 6. angażuje się w inicjatywę Fundacji...
Agencja Melonet w Top20 stron traktujących o marketingu według Senuto
We wrześniu została wydana druga edycja raportu „TOP100 najlepiej widocznych serwisów marketingowych w Google” od Senuto – dostawcy wiodących aplikacji wspomagających działania SEO w sieci. Jego pierwsze wydanie pojawiło się w kwietniu 2019 roku ciesząc się zainteresowaniem w branży, stąd odsłona na rok 2020.
Pierwsze badanie polskich użytkowników Pinteresta
Pinterest coraz mocniej otwiera się na e-commerce w Polsce. Rośnie więc potrzeba poznania użytkowników tego medium. Jacy są polscy Pinnersi? Czy platforma ma potencjał sprzedażowy? Open Mobi przedstawia wnioski z przeprowadzonego niedawno badania.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764