logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVP Info musi sprostować kłamstwo o dziennikarzu „Superwizjera” TVN

  PR 07.06.2019, przeczytano 388 razy

Bertold Kittel, autor głośnych reportaży „Superwizjera”, nagrodzony prestiżowym tytułem Dziennikarza Roku Grand Press 2018, wygrał w sądzie proces przeciwko Redaktorowi Naczelnemu TVP Info.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvp-info-musi-sprostowac-klamstwo-o-dziennikarzu-_superwizjera_-tvn,382809,artykul.html

5 czerwca 2019 r. Sąd Apelacyjny podtrzymał wyrok sądu pierwszej instancji i nakazał  Redaktorowi Naczelnemu TVP Info publikację dwóch sprostowań dotyczących nieprawdziwych informacji podanych w „Panorama Info” i „Serwis Info”, wyemitowanych 3 października 2018 r. Obie wypowiedzi odnosiły się do reportażu Bertolda Kittela „Układ radomski” w programie „Superwizjer” (2 października 2018 r.). Zgodnie z wyrokiem Sądu TVP Info musi sprostować nieprawdziwe informacje w trybie natychmiastowym.

TVP Info podało nieprawdziwą informację o tym, że dziennikarz „Superwizjera” TVN – Bertold Kittel – „nie wspomniał, że od kilkunastu lat zna prezydenta Radomia Radosława Witkowskiego”.

- Kłamstwo, które padło w serwisach TVP Info, podważa nie tylko moje kompetencje zawodowe i standardy etyczne, ale przede wszystkim wiarygodność: zarówno moją dziennikarską, reportażu „Układ radomski”, programu „Superwizjer”, jak również stacji TVN. – komentuje Bertold Kittel

Po wyroku sądu pierwszej instancji Redaktorowi Naczelnemu TVP Info wniósł apelację, zarzucając przede wszystkim, że sprostowanie zostało sformułowane w osobie trzeciej, a nie pierwszej.

– Apelacja okazała się bezzasadna, ponieważ żaden przepis prawa prasowego nie zakazuje formułowania treści sprostowania w osobie trzeciej, a zapowiedź sprostowania oraz podpis jego autora jednoznacznie wskazują, kto jest jego autorem – podsumowuje Bertold Kittel.

Sąd apelacyjny podzielił argumentację przedstawioną przez dziennikarza TVN i oddalił apelację pozwanego w całości.

Orzeczenie jest prawomocne i natychmiast wykonalne.

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zestawienie Youtube Ads Leaderboard za lipiec 2019 r.
Wszystkie spoty w lipcowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboards powstały przy udziale osób znanych z telewizji, mediów społecznościowych czy świata muzyki. Niekwestionowanym zwycięzcą tej edycji jest Play - dwie reklamy tej marki uplasowały się na podium zdobywając złoto i brąz. Druga lokata przypadła marce Lidl i jej wideo z udziałem twórców kanału...
Sztab Generalny Wojska Polskiego, Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Wojsk Obrony Terytorialnej, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej oraz Dowództwo Garnizonu Warszawa od 20 sierpnia mają nowe strony internetowe zintegrowane z...
Onet.pl najczęściej cytowanym medium w lipcu 2019
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w lipcu pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się Wirtualna Polska oraz telewizja TVN24.
Robert Larsson objął stanowisko Chief Revenue Officera w Yieldbird
W sierpniu br. do zespołu Yieldbird, firmy z Grupy Agora specjalizującej się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców, dołączył Robert Larsson. Na nowo utworzonym stanowisku będzie odpowiedzialny za wzrost przychodów firmy.
Wirtualna Polska z programem dla Link4
WP brand studio wyprodukowało dla LINK4 sześcioodcinkowy cykl „Mamy mają moc”. Biorą w nim udział kobiety, które opowiadają, jak poradziły sobie z różnymi przeciwnościami losu związanego z macierzyństwem. Program jest częścią kampanii LINK4 Mama.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764