TVP nie pokazuje reklam wirtualnego operatora telefonii komórkowej Mobilking przy programach dla dzieci - informuje Gazeta.pl. Do Rady Reklamy napływają skargi na reklamówki Mobilkinga.
Bohaterkami spotów są ponętne blondynki zabierające się do "typowo męskich" zadań, jak naprawa auta, strzelanie z broni maszynowej czy gaszenie pożaru. Skąpo ubrane emanują pewnością siebie, ale to nic nie daje. Żadna z nich nie potrafi wykonać zadania, do którego się zabiera. "Spójrzmy prawdzie w oczy: niektóre rzeczy zawsze były i będą tylko dla nas, mężczyzn" - komentuje głos zza kadru. I dodaje: "Taki jest Mobilking".
Reklama Mobilkinga:
- Przyjęliśmy tę reklamę warunkowo. Naszym zdaniem kobiety mogą się poczuć nią dotknięte - mówi Michał Kaliński z biura reklamy TVP.
- Otrzymujemy liczne skargi na reklamy Mobilkinga. Osoby prywatne zarzucają im, że powielają negatywne stereotypy na temat kobiet i naruszają ich godność - mówi Juliusz Braun, szef Związku Stowarzyszeń "Rada Reklamy". Według niego Rada Reklamy ma wystąpić do reklamodawcy z prośbą o wyjaśnienia jeszcze w tym tygodniu. Skarg nie otrzymała natomiast Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
Cytowany przez portal Tomasz Rudnicki, prezes firmy Mobile Entertainment Company działającej pod marką Mobilking, na razie nie słyszał o żadnych skargach. - Nasze reklamy utrzymane są w tonie humorystycznym. Stoimy na stanowisku, że kobiety nie powinny wykonywać ciężkich prac fizycznych przeznaczonych dla mężczyzn. Jeśli chcą, mogą to robić, ale wolelibyśmy, żeby tego nie robiły. Ten punkt widzenia wynika z tego, że kochamy kobiety - tłumaczy Rudnicki.
Więcej na stronach Gazeta.pl:
gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,69806,4978539.html