logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVP nie chce seksistowskiej reklamy Mobilkinga

   02.03.2008, przeczytano 3457 razy

TVP nie pokazuje reklam wirtualnego operatora telefonii komórkowej Mobilking przy programach dla dzieci - informuje Gazeta.pl. Do Rady Reklamy napływają skargi na reklamówki Mobilkinga.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvp-nie-chce-seksistowskiej-reklamy-mobilkinga,6891,artykul.html

Bohaterkami spotów są ponętne blondynki zabierające się do "typowo męskich" zadań, jak naprawa auta, strzelanie z broni maszynowej czy gaszenie pożaru. Skąpo ubrane emanują pewnością siebie, ale to nic nie daje. Żadna z nich nie potrafi wykonać zadania, do którego się zabiera. "Spójrzmy prawdzie w oczy: niektóre rzeczy zawsze były i będą tylko dla nas, mężczyzn" - komentuje głos zza kadru. I dodaje: "Taki jest Mobilking".

Reklama Mobilkinga:

- Przyjęliśmy tę reklamę warunkowo. Naszym zdaniem kobiety mogą się poczuć nią dotknięte - mówi Michał Kaliński z biura reklamy TVP.

- Otrzymujemy liczne skargi na reklamy Mobilkinga. Osoby prywatne zarzucają im, że powielają negatywne stereotypy na temat kobiet i naruszają ich godność - mówi Juliusz Braun, szef Związku Stowarzyszeń "Rada Reklamy". Według niego Rada Reklamy ma wystąpić do reklamodawcy z prośbą o wyjaśnienia jeszcze w tym tygodniu. Skarg nie otrzymała natomiast Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Cytowany przez portal Tomasz Rudnicki, prezes firmy Mobile Entertainment Company działającej pod marką Mobilking, na razie nie słyszał o żadnych skargach. - Nasze reklamy utrzymane są w tonie humorystycznym. Stoimy na stanowisku, że kobiety nie powinny wykonywać ciężkich prac fizycznych przeznaczonych dla mężczyzn. Jeśli chcą, mogą to robić, ale wolelibyśmy, żeby tego nie robiły. Ten punkt widzenia wynika z tego, że kochamy kobiety - tłumaczy Rudnicki.

Więcej na stronach Gazeta.pl:
gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,69806,4978539.html

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

obrali taki target wiec sa takie reklamowki, dla mnie raczej smieszne niż seksistowskie maja raczej zwracac uwage a nie kogokolwiek obrazac. Jak tylko na ekranie pojawia się atrakcyjne kobiety to zaraz afera ze to powielanie stereotypow obraza godności, bez sensu.

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764