Telewizja Polska nie zamierza pokazać spotu kampanii Hejt Stop z Jarosławem Kuźniarem. Powodem ma być fakt, że Kuźniar jest twarzą nie tylko kampanii, ale także konkurencyjnej stacji TVN.
Jak donosi serwis wirtualnemedia.pl, rzeczniczka TVP Aleksandra Gieros-Brzezińska potwierdziła iż odmowa emisji spotu #ryjkuzniara wynika z wewnętrznych przepisów spółki. Według władz TVP spot prezentuje twarz konkurencyjnej stacji.
Spot z Kuźniarem, który stał się jednym z ulubionych celów internetowych hejterów, jest elementem kampanii HejtStop prowadzonej przez Stowarzyszenie Projekt: Polska. "Resortowy prosiak", "Eurocwel", "Żydowsko-niemiecka szmata" - to niektóre z określeń wybranych z kierowanych pod adresem dziennikarza komentarzy. Posłużyły one do pokazania za pomocą odpowiedniej charakteryzacji twarzy Kuźniara, jak hejt odciska na ludziach swe piętno.
- "Hejt w sieci to przemoc słowna. Zostawia ona trwały ślad w relacjach z ludźmi poza Internetem. Jarek Kuźniar - twarz, a w zasadzie "ryj" naszej kampanii - wie o tym bardzo dobrze. Ale hejt dotyka nie tylko znane osoby. Dotyka każdego" - piszą autorzy kampanii na stronie hejtstop.pl.
Źródło: wirtualnemedia.pl, Projekt: Polska