logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVP Wilno już od 17 września

  PR 06.09.2019, przeczytano 192 razy
ilustracjastrzałka

4 września 2019 roku, podczas XXIX Forum Ekonomicznego w Krynicy Zdroju, odbyła się konferencja prasowa Telewizji Polskiej, dotycząca inauguracji TVP Wilno. Członek Zarządu TVP, Marzena Paczuska poinformowała, że TVP Wilno widzowie będą mogli oglądać od 17 września 2019 roku. W konferencji udział wzięli także: Stanisław Karczewski, Marszałek Senatu RP: Szymon Szynkowski vel Sęk, Sekretarz stanu ds. Polonii, polityki europejskiej oraz dyplomacji publicznej i Paweł Lewandowski, Podsekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvp-wilno-juz-od-17-wrzesnia,383861,artykul.html

Podczas konferencji: Stanisław Karczewski, Marszałek Senatu, Szymon Szynkowski vel Sęk, sekretarz stanu w MSZ, Marzena Paczuska, Członek Zarządu TVP i Edyta Maksymowicz, Kierownik Redakcji Zamiejscowej w Wilnie

TVP Wilno będzie emitowane na Wileńszczyźnie, w rejonach święciańskim, solecznickim i wileńskim. To propozycja dla mieszkających tam Polaków, a także dla wszystkich mieszkańców tego regionu, którzy interesują się polską kulturą, historią i aktualnymi wydarzeniami. Głównym celem projektu jest przedstawienie życia Polaków na Litwie, promowanie pozytywnego wizerunku Polski i upowszechnianie języka polskiego.

Prace nad przygotowaniem nowego programu trwały kilka miesięcy. 21 marca br. w siedzibie Telewizji Polskiej Prezes Jacek Kurski i Sekretarz stanu ds. Polonii, polityki europejskiej oraz dyplomacji publicznej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Szymon Szynkowski vel Sęk, w obecności szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michała Dworczyka, podpisali porozumienie w sprawie utworzenia, współfinansowania i dystrybucji TVP Wilno. Podczas dzisiejszej konferencji Szymon Szynkowski vel Sęk podziękował Telewizji Polskiej za znakomitą współpracę przy realizacji tego projektu.

W ramówce TVP Wilno, w popołudniowym paśmie, widzowie będą mogli oglądać emitowany 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku) program „Info Wilno”. W zrealizowanej w nowoczesnym, wirtualnym studiu produkcji, przez młody zespół redakcyjny złożony z Polaków mieszkających na Litwie, znajdą się najważniejsze informacje z Polski i Litwy oraz bliskie i ważne dla grupy docelowej wiadomości lokalne. Dziennikarze zajmą się także sprawami kultury i historii Polski oraz tematami ważnymi dla wspierania integracji Polaków na Litwie.

- W TVP Wilno widzowie zobaczą znakomite polskie seriale, reportaże i filmy dokumentalne. Nie zabraknie również programów rozrywkowych. Będziemy zachęcać widzów do oglądania od poniedziałku do piątku programu informacyjnego „Info Wilno”, w którym pokażemy najważniejsze i najciekawsze informacje dotyczące m. in. Polaków mieszkających na Litwie. Program przygotowywać będą polscy dziennikarze mieszkający w tym kraju. Chcemy, żeby TVP Wilno wzmocniło poczucie tożsamości Polaków mieszkających na Litwie. Naszym celem jest również rozwijanie przyjacielskich relacji polsko–litewskich. Będzie to antena, która łączy. – podkreśla Członek Zarządu TVP, Marzena Paczuska.

W pierwszym okresie emisji program TVP Wilno będzie składał się z ramówki TVP Polonia oraz z emitowanego w czasie najwyższej oglądalności od godziny 17.30 do 20.00 czasu polskiego (18:30 – 21:00 czasu litewskiego) specjalnie przygotowanego bloku programów dla mieszkańców Litwy. Widzowie zobaczą kultowe polskie produkcje, w tym m.in.: „Czas honoru”, „Ranczo”, „Rodzinka.pl” i „Ojciec Mateusz”. W soboty będą emitowane seriale o tematyce historycznej, m. in.: „Nad Niemnem” i „Ogniem i mieczem”. W dni powszednie w ramówce na uwagę zasługują interesujące cykle programów i reportaży: „Polacy na Kresach”, „Polacy na świecie” oraz „Polacy zmieniający świat”, a także reportaże o Polakach, których miejscem zamieszkania, bądź pochodzenia jest Litwa. Zaprezentowany również zostanie cykl filmów dokumentalnych „Wybitni Polacy”. W pierwszych tygodniach emisji widzowie TVP Wilno będą mogli zobaczyć film o królowej polskiego sportu Irenie Szewińskiej, a także o laureatach literackiej Nagrody Nobla: Czesławie Miłoszu i Wisławie Szymborskiej. Wśród pozostałych propozycji programowych znajdą się: cotygodniowy program informacyjno – publicystyczny „Wilnoteka”, cykl historyczny „Notacje”, w którym przedstawiani będą wybitni Polacy na Wileńszczyźnie, a także programy dla dzieci: „Mój zwierzyniec”, „Nela, mała reporterka” i program do nauki języka polskiego „Baw się słowami”. Polacy na Wileńszczyźnie będą mogli zobaczyć także najlepsze programy rozrywkowe wyprodukowane w ostatnim czasie przez TVP: „Lato, muzyka, zabawa. Wakacyjna trasa Dwójki” oraz najnowsze odcinki „Szansy na sukces”.

W ramach przygotowań do wdrożenia TVP Wilno Telewizja Polska przeprowadziła na Litwie szkolenia dla pracowników i współpracowników nowego programu, wybrała zespół dziennikarzy, techników i osób zarządzających, a także zakupiła nowy sprzęt telewizyjny. Główne pomieszczenia redakcyjne i techniczne redakcji będą znajdowały się w Domu Kultury Polskiej w Wilnie.

Kierownikiem Redakcji Zamiejscowej w Wilnie została Edyta Maksymowicz – wieloletnia korespondentka TVP mieszkająca w Wilnie. Pracę redakcji koordynował będzie Mirosłav Ciunovic – Z-ca Dyrektora TVP Polonia ds. TVP Wilno.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa ramówka CNN International
CNN International od 23 września wprowadzi dwa nowe programy wieczorne nadawane z siedziby w Londynie: „The Brief” i „Your World Today” oraz wydłuży o godzinę produkcję transmitowaną z Abu Zabi, „Connect the World”.
Branża motoryzacyjna stawia na reklamę radiową
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży motoryzacyjnej w sierpniu 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 52,4 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
Już od poniedziałku, 16 września br. aż do październikowych wyborów parlamentarnych na tokfm.pl i w aplikacji TOK FM można słuchać podcastu "Ostatnie 24 godziny kampanii". Co wieczór jeden z 5 prowadzących podsumuje w nim kolejny dzień przedwyborczej rywalizacji partii oraz kandydatów na posłów i senatorów.
Agencja mediowa Zenith prognozuje, że w 2021 roku, średnia czasu poświęconego na konsumpcję kontentu video w internecie osiągnie w Polsce średnio 70 minut dziennie. To wciąż istotnie mniej niż przewidywane statystyki światowe, gdzie przeciętny konsument będzie w 2021 oglądał treści video online średnio przez 25 dni w roku (100 minut dziennie).
Dezinformacja wspierana przez sztuczną inteligencję szerzy się w internecie
Rozwój sztucznej inteligencji (SI) oraz zintegrowanych systemów marketingowych ułatwiły rozprzestrzenianie nieprawdziwych informacji w internecie. Boty rozprzestrzeniają sfabrykowane informacje, powstają systemy SI do manipulowania obrazami i tekstami, a większość społeczeństwa nie weryfikuje prawdziwości pozyskiwanych informacji. Korporacje technologiczne i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764