Luty na Twitterze upłynął pod znakiem muzyki, rozdania Oskarów oraz rozpędzającej się kampanii prezydenckiej. Choć politycy wykazywali się wzmożoną aktywnością, idol nastolatek, Dawid Kwiatkowski pozostał najbardziej angażującym użytkownikiem portalu i kolejny raz zmienił swoją nazwę użytkownika. W lutowym wydaniu raportu Twitter Trends debiutuje nowa kategoria – Stacje Radiowe, umożliwiająca sprawdzenie, która rozgłośnia jest najaktywniejsza nie tylko w eterze, ale i w internecie.
Luty pełen emocji
Luty na Twitterze obfitował w wiele emocjonujących wydarzeń. Miesiąc rozpoczął się od świętowania zdobycia przez polskich szczypiornistów brązowego medalu na mistrzostwach świata rozgrywanych w Katarze. 1. lutego hashtag #Handball2015 został użyty ponad 500 razy. Tydzień później najważniejszym wydarzeniem była konferencja prezydencka Andrzeja Dudy, a #AndrzejDuda2015 był najczęściej używanym hashtagiem przez trzy kolejne dni. Walentynki z kolei wcale nie upłynęły pod znakiem dnia zakochanych, lecz nowego singla Dawida Kwiatkowskiego, Szepczę. #szepczę dzięki temu stał się najpopularniejszym hashtagiem miesiąca. 23 lutego to oczywiście dzień “Idy” i zwycięstwa polskiego obrazu na rozdaniu Oscarów. W korzystaniu z hashtagów widać nowy, ciekawy trend, a mianowicie używanie znaczników poświęconych przyjazdom do Polski młodzieżowych idoli. W dniu koncertu Eda Sheerana na warszawskim Torwarze, twitterowicze najchętniej oznaczali swoje posty tagiem #WelcomeToPolandEd, a gdy nasz kraj odwiedziła Lodovica Comello, włoska gwiazdka Disneya – #WelcomeLodoInPoland.
Wybory coraz bliżej
Do wyborów prezydenckich pozostały dwa miesiące, nic dziwnego, że kampania wyborcza nabiera rumieńców. Wydarzeniem miesiąca była konwencja wyborcza Andrzeja Dudy, a jego profil trafił do najlepszej piętnastki najbardziej angażujących polskojęzycznych profili, awansując aż o 46 miejsc. Z kolei tweety kandydata PiSu wywołały 15 tys. aktywności (polubień i podań dalej), co w przeliczeniu na jeden tweet daje imponujący wynik 1075 aktywności. Andrzej Duda znalazł się również na czwartym miejscu rankingu najczęściej wspominanych polskojęzycznych profili.
Z eteru do internetu
Od lutowego wydania Twitter Trends w raporcie można znaleźć kategorię Stacje Radiowe. Najwięcej obserwujących – 133 tys. – zgromadziła stacja TOK FM, znajdująca się na drugim miejscu w zestawieniu najpopularniejszych profili ESKA liczy prawie 100 tys. obserwujących mniej, ale za to jest to najbardziej angażująca stacja radiowa na Twitterze. Tweety ESKi wywołały w lutym 2457 aktywności (czyli po 20 na
jeden tweet). Najczęściej wspominane przez innych użytkowników profile radiowe to TOK FM i Fakty RMF FM, co potwierdza informacyjną wartość Twittera i zaangażowanie polityków i dziennikarzy w tym medium społecznościowym. W czołowej piętnastce najbardziej aktywnych profili znalazło się także aż sześć regionalnych rozgłośni Polskiego Radia.
Pełna treść raportu dostępna jest na stronie:
http://www.sotrender.pl/trends/twitter/reports/201502/categories
Źródło: Sotrender