Podczas ostatnich lat doświadczeń w branży (www.icart.pl) ściśle związanej z branżą reklamowo-promocyjną uwidacznia się schemat komponowania reklam prostych, naiwnych, nudnych.
Prostota, naiwność i znudzenie to cechy telewizyjnych lub radiowych przerw reklamowych. Jednak te same "przymioty" dotyczą reklam parsowych lub też w formie ulotek. Sprawa wydaje się dość jasna, jednak po głębszej analizie problem jest narastający. Codziennie widzimy setki reklam. Reklamy uliczne, prasowe, telewizyjne, radiowe. W masie przekazywanych nam informacji nie jesteśmy w stanie zapamiętać czego lub kogo dotyczyło 10 % ujrzanych dziennie reklam. Potencjany widz - konsument zazwyczaj nie chce otrzymywać na wycieraczkę przed swoim mieszkaniem kuponów rabatowych lub też gazetek czy zaproszeń na prezentacje. Potencjalny widz - konsument zniechęca się do programu telewizyjnego lub też do danej stacji nadawczej ze względu na zbycz częstą i zbyt długą przerwę reklamową. Potencjany widz - konsument jest zmęczony nawałem reklam... Dlaczego? Firma wydała masę pieniedzy na reklamę! Firma zleciła reklamę najlepszej agencji! Firma wprowadza nowy produkt po promocyjnej cenie! Ta relkama musi mieć oglądalność i się podobać! ...Nasz widz - konsument jest innego zdania. NIe interesuje go budżet jaki firma wydaje na reklamę. NIe jest także zainetresowany kto tę reklamę wykonał. Nie obchodzi go nowy produkt w niskiej cenie i nie chce oglądać powtarzających się schematycznie reklam.
Ogólnie mówiąc widz - konsument jest znudzony...
Według naszych analiz potencjalny widz konsument potrzebuje powiewu świeżości. Owa świeżośc powinna płynąć prosto z serca reklamy. Czego oczekuje widz - konsument? Nowości, otwartości, pomysłowości, zaskoczenia. Widz - konsument z przyjemnością obserwuje to czego sam nie może wykonać. Pragnie widzieć spełnienie siebie samego. Rzecz jasna nie zawsze jesteśmy w stanie ocenić jakich wrażeń/bodźców potrzebuje widz - konsument.
Pewien zaś jestem, że próba rozsądnego przemyślenia reklamy czy też jej elementów jest godna uwagi a zastosowanie przemyślanej kampanii odniesie pożądane rezultaty.