logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Twoja firma wybrała reklamę ... bez pomysłu.

   21.01.2006, przeczytano 5228 razy

Podczas ostatnich lat doświadczeń w branży (www.icart.pl) ściśle związanej z branżą reklamowo-promocyjną uwidacznia się schemat komponowania reklam prostych, naiwnych, nudnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/twoja-firma-wybrala-reklame-...-bez-pomyslu.,3438,artykul.html

Prostota, naiwność i znudzenie to cechy telewizyjnych lub radiowych przerw reklamowych. Jednak te same "przymioty" dotyczą reklam parsowych lub też w formie ulotek. Sprawa wydaje się dość jasna, jednak po głębszej analizie problem jest narastający. Codziennie widzimy setki reklam. Reklamy uliczne, prasowe, telewizyjne, radiowe. W masie przekazywanych nam informacji nie jesteśmy w stanie zapamiętać czego lub kogo dotyczyło 10 % ujrzanych dziennie reklam. Potencjany widz - konsument zazwyczaj nie chce otrzymywać na wycieraczkę przed swoim mieszkaniem kuponów rabatowych lub też gazetek czy zaproszeń na prezentacje. Potencjalny widz - konsument zniechęca się do programu telewizyjnego lub też do danej stacji nadawczej ze względu na zbycz częstą i zbyt długą przerwę reklamową. Potencjany widz - konsument jest zmęczony nawałem reklam... Dlaczego? Firma wydała masę pieniedzy na reklamę! Firma zleciła reklamę najlepszej agencji! Firma wprowadza nowy produkt po promocyjnej cenie! Ta relkama musi mieć oglądalność i się podobać! ...Nasz widz - konsument jest innego zdania. NIe interesuje go budżet jaki firma wydaje na reklamę. NIe jest także zainetresowany kto tę reklamę wykonał. Nie obchodzi go nowy produkt w niskiej cenie i nie chce oglądać powtarzających się schematycznie reklam.
Ogólnie mówiąc widz - konsument jest znudzony...
Według naszych analiz potencjalny widz konsument potrzebuje powiewu świeżości. Owa świeżośc powinna płynąć prosto z serca reklamy. Czego oczekuje widz - konsument? Nowości, otwartości, pomysłowości, zaskoczenia. Widz - konsument z przyjemnością obserwuje to czego sam nie może wykonać. Pragnie widzieć spełnienie siebie samego. Rzecz jasna nie zawsze jesteśmy w stanie ocenić jakich wrażeń/bodźców potrzebuje widz - konsument.
Pewien zaś jestem, że próba rozsądnego przemyślenia reklamy czy też jej elementów jest godna uwagi a zastosowanie przemyślanej kampanii odniesie pożądane rezultaty.


avatar użytkownika
+

Tekst opublikował użytkownik: icart

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

To bardzo trudny temat. Przede wszystkim okreslenie grupy docelowej. Reklamy telefonow, butów sportowych, firmowych ciuchów są skierowane głównie do młodych, a co za tym idzie, muszą być przebojowe. Rekalmy proszków czy płynów muszą zawierac informacje i to konkretną. Ktoś kto ma do posprzątania cały dom, mało interesuje to czy reklama płynu do podłogi jest śmieszna. Tam liczą sie fakty. Inna bajka jest z uczciwością. Wiele firm, zwłaszcza tych które produkują coś dla dzieci, powołuje sie na różnego rodzaju badania, np. Instytut Matki i Dziecka itp. organizacji. Ale niewiele osob wie, ze badania przeprowadzane są w laboratoriach producentów, a do instytutów wysyłane są tylko wyniki. Można wtedu używac (oczywiście za odpowiednią opłatą) nazwy danego instytutu.
Inna sprawa jest z oglądalnością reklam. Najprostszym sposobem jest wzięcie do reklamy kogoś znanego. To też podnosi oglądalność. Dużo sie mówi o humorze w reklamie. Rzeczywiście fajna sprawa. Tylko że czasem taki widz wie ze ta reklama była śmieszna, ale nie pamieta, czego dotyczyła. Humor trafiła na pierwszy plan, co na pewno podniosło oglądalność, ale czy podniosło sprzedaż? Poza tym reklamy z humorem dość czesto muszą byc zmieniane. W końcu ile razy można słuchac tego samego dowcipu?

Najnowsze w tym dziale

Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764