logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Twórz content w oparciu o dane. Tylko jakie?

  PR 03.12.2018, przeczytano 525 razy
Autor - Karolina Matyska, Content Marketing Manager w Senuto

Jesteś odpowiedzialny za planowanie i tworzenie contentu w swojej firmie? Bazuj na danych, a osiągane przez Ciebie wyniki będą współmierne do nakładu pracy! O czym pisać? Kiedy publikować? Jaki tytuł nadać treściom? Które z nich przynoszą najwięcej ruchu, a które zupełnie nie wzbudzają zainteresowania? Sprawdź dane, na których powinieneś oprzeć swoją strategię, aby była efektywna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tworz-content-w-oparciu-o-dane.-tylko-jakie,380387,artykul.html

O czym pisać?

Zacznij od wyszukania słów kluczowych, na które Twoja strona powinna się pozycjonować. Dzięki temu zyskasz gotowe pomysły na tematy do zagospodarowania.

Sprawdź frazy, na które już jesteś widoczny

W pierwszym kroku przeanalizuj swoją obecną sytuację w Google – na jakie słowa Twoja strona jest już widoczna? Zwróć uwagę na frazy, których pozycje są nieco niższe niż TOP 10. Przy niewielkim nakładzie pracy powinno Ci się udać przesunąć je na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Zaktualizuj i rozbuduj treści na stronach docelowych, zmniejsz rozmiar grafik, dodaj opisy alt do zdjęć – to powinno pomóc. Nie musisz tworzyć nowych treści pod te frazy, zazwyczaj wystarczy poprawić już opublikowany content.

Jak działa konkurencja w Google?

Przeprowadź analizę działań konkurencji w Google. Zwróć uwagę na słowa kluczowe, na które widoczni są konkurenci, a Ty nie. Następnie stwórz treści pod te frazy. Sprawdź również słowa wspólne z konkurencją, w przypadku których masz niższe pozycje. Jest to pole do optymalizacji, a niekoniecznie do tworzenia nowych treści.

Które słowa kluczowe powinieneś zagospodarować?

Są treści, które wystarczy zoptymalizować, aby osiągnąć wyższe pozycje. Oprócz tego, systematycznie tworzysz przecież nowy content. Szukając słów kluczowych dla swojego biznesu, skorzystaj z narzędzia, za pomocą którego wyszukasz frazy powiązane ze swoją branżą i ofertą.

Dzięki narzędziom dostępnym na rynku nie tylko wygenerujesz obszerne listy słów kluczowych, ale również poznasz ich cechy – średnią liczbę miesięcznych wyszukiwań, ekwiwalent CPC, zawartość nazw brandowych, sezonowość i wiele innych. To podstawowe dane, na których powinny się opierać Twoje działania contentowe.

Jakie pytania zadają Twoi klienci w Google?

Znając słowa kluczowe, na których powinieneś się skupić, sprawdź konkretne pytania, jakie Twoi klienci zadają w Google. Możesz wykorzystać je w tytułach lub nagłówkach w tekście.

Kiedy podejmować konkretne tematy?

Sprawdź sezonowość swoich słów kluczowych, aby dowiedzieć się, w jakich miesiącach są one najpopularniejsze. Pozwoli Ci to zaplanować tworzenie treści na wiele miesięcy do przodu, a o zaletach długodystansowego planowania nie muszę Ci opowiadać.

Jakich słów użyć w tekście oprócz fraz kluczowych?

Kiedy piszesz treści, zadbaj o to, aby wpleść nie tylko wyszukane słowa kluczowe, ale również słowa zależne. Są to frazy powiązane tematycznie, które zbudują kontekst semantyczny wokół słów kluczowych, na których Ci zależy. Używając w treści słów zależnych, zwiększasz topical authority swojej strony w wyszukiwarce.

Sprawdź snippety przy wybranych frazach

Kiedy wybrałeś słowa kluczowe, które chcesz wykorzystać w treści, przeanalizuj też snippety, które wyświetlają się po wpisaniu ich do Google. Pomoże Ci to oszacować potencjalny ruch z danych słów kluczowych. Dodatkowo, potraktuj to jako podpowiedź, które formaty warto tworzyć.

Monitoruj wyniki i optymalizuj swoją pracę

Sprawdzaj codzienne pozycje słów kluczowych, pod które stworzyłeś treści. Korzystaj z dziennego monitoringu pozycji i trzymaj rękę na pulsie. Pozwoli Ci to odpowiednio dostosować strategię oraz zoptymalizować treści obecne na stronie. Reaguj na bieżąco.

Jeśli Twoje artykuły szybko pną się na coraz wyższe pozycje, powielaj stosowane w nich praktyki także w innych publikacjach. Co jednak zrobić, gdy pozycje spadają?

  • Zacznij od sprawdzenia, czy konkurencyjne witryny również zanotowały spadki na wybrane frazy.
  • Oprócz tego upewnij się, czy w danym okresie Google nie wprowadził żadnych zmian w algorytmie.
  • Sprawdź, czy nie masz do czynienia z kanibalizacją słów kluczowych.

Podsumowanie

Proces planowania strategii content marketingowej, jej wdrożenia, monitorowania wyników, a następnie optymalizacji, jest bardzo czasochłonny. Zwykle nie jest to praca dla jednej czy dwóch osób. Z tego powodu każdy z tych etapów warto w miarę możliwości automatyzować i optymalizować, aby zaoszczędzisz czas i zasoby. Pomagają w tym narzędzia dostępne na rynku. W oparciu o dostępne w nich dane zaplanujesz, wprowadzisz i przeanalizujesz swoje działania contentowe w najbardziej efektywny sposób.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marketing zapachowy w placówkach opieki zdrowotnej
Umiejętna aromatyzacja pomieszczeń w placówkach medycznych, może pomóc pacjentom w szybszym powrocie do zdrowia, a personel pobudzić do bardziej efektywnej pracy i tym samym lepszej opieki nad podopiecznymi. Jakie zapachy sprawdzą się najlepiej w kreacji przyjemnego i odprężającego otoczenia?
Mitologiczne smoki i Wiedźmin a prawo autorskie
Andrzej Sapkowski, polski pisarz fantasy, twórca sagi o Wiedźminie, najczęściej po Stanisławie Lemie  tłumaczony polski autor fantastyki, stał się bardzo popularnym twórcą - netfliksowski serial „Wiedźmin”, gra oparta na przygodach Geralta z Riwii czy w końcu bardzo sprawny marketing sprawiły, że jego książki trafiły właśnie na prestiżową listę bestsellerów "New...
Pieczątka wcale nie musi być nudna
Czy zdajecie Sobie sprawę, że odbicie Waszej pieczątki, może być bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym? To czysty marketing, o ile zadacie Sobie trud, żeby było na niej logo, adres Waszej strony internetowej czy profilu na social media, Facebook, Instagram lub innego. No i wszystkie najważniejsze dane opracowane w czytelny sposób.
Opakowanie kluczem do serc klientów
Walentynki to, obok Bożego Narodzenia i Wielkanocy, najbardziej dochodowe święto w Polsce. Według wyliczeń analityków Open Finance w ubiegłym roku każdy Polak wydał na nie średnio 277 złotych. Wyjątkowo chętnie klienci kupują wtedy m.in. czekoladki i inne produkty opatrzone serduszkami czy różami. O zakupie decyduje w takich przypadkach nie tylko promocja czy...
Sześć sklepów internetowych działających na platformie Shoper zostało laureatami ostatniej edycji rankingu serwisu Opineo zbierającego oceny nadawane e-sklepom przez klientów. Ekspertka ze sklepu Xiaomi-Poland.pl, który znalazł się w czołówce w kategorii “Telefony”, opowiada, jak pozyskiwać pozytywne opinie i dlaczego to takie ważne dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764