logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Twórz content w oparciu o dane. Tylko jakie?

  PR 03.12.2018, przeczytano 413 razy
Autor - Karolina Matyska, Content Marketing Manager w Senuto

Jesteś odpowiedzialny za planowanie i tworzenie contentu w swojej firmie? Bazuj na danych, a osiągane przez Ciebie wyniki będą współmierne do nakładu pracy! O czym pisać? Kiedy publikować? Jaki tytuł nadać treściom? Które z nich przynoszą najwięcej ruchu, a które zupełnie nie wzbudzają zainteresowania? Sprawdź dane, na których powinieneś oprzeć swoją strategię, aby była efektywna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tworz-content-w-oparciu-o-dane.-tylko-jakie,380387,artykul.html

O czym pisać?

Zacznij od wyszukania słów kluczowych, na które Twoja strona powinna się pozycjonować. Dzięki temu zyskasz gotowe pomysły na tematy do zagospodarowania.

Sprawdź frazy, na które już jesteś widoczny

W pierwszym kroku przeanalizuj swoją obecną sytuację w Google – na jakie słowa Twoja strona jest już widoczna? Zwróć uwagę na frazy, których pozycje są nieco niższe niż TOP 10. Przy niewielkim nakładzie pracy powinno Ci się udać przesunąć je na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Zaktualizuj i rozbuduj treści na stronach docelowych, zmniejsz rozmiar grafik, dodaj opisy alt do zdjęć – to powinno pomóc. Nie musisz tworzyć nowych treści pod te frazy, zazwyczaj wystarczy poprawić już opublikowany content.

Jak działa konkurencja w Google?

Przeprowadź analizę działań konkurencji w Google. Zwróć uwagę na słowa kluczowe, na które widoczni są konkurenci, a Ty nie. Następnie stwórz treści pod te frazy. Sprawdź również słowa wspólne z konkurencją, w przypadku których masz niższe pozycje. Jest to pole do optymalizacji, a niekoniecznie do tworzenia nowych treści.

Które słowa kluczowe powinieneś zagospodarować?

Są treści, które wystarczy zoptymalizować, aby osiągnąć wyższe pozycje. Oprócz tego, systematycznie tworzysz przecież nowy content. Szukając słów kluczowych dla swojego biznesu, skorzystaj z narzędzia, za pomocą którego wyszukasz frazy powiązane ze swoją branżą i ofertą.

Dzięki narzędziom dostępnym na rynku nie tylko wygenerujesz obszerne listy słów kluczowych, ale również poznasz ich cechy – średnią liczbę miesięcznych wyszukiwań, ekwiwalent CPC, zawartość nazw brandowych, sezonowość i wiele innych. To podstawowe dane, na których powinny się opierać Twoje działania contentowe.

Jakie pytania zadają Twoi klienci w Google?

Znając słowa kluczowe, na których powinieneś się skupić, sprawdź konkretne pytania, jakie Twoi klienci zadają w Google. Możesz wykorzystać je w tytułach lub nagłówkach w tekście.

Kiedy podejmować konkretne tematy?

Sprawdź sezonowość swoich słów kluczowych, aby dowiedzieć się, w jakich miesiącach są one najpopularniejsze. Pozwoli Ci to zaplanować tworzenie treści na wiele miesięcy do przodu, a o zaletach długodystansowego planowania nie muszę Ci opowiadać.

Jakich słów użyć w tekście oprócz fraz kluczowych?

Kiedy piszesz treści, zadbaj o to, aby wpleść nie tylko wyszukane słowa kluczowe, ale również słowa zależne. Są to frazy powiązane tematycznie, które zbudują kontekst semantyczny wokół słów kluczowych, na których Ci zależy. Używając w treści słów zależnych, zwiększasz topical authority swojej strony w wyszukiwarce.

Sprawdź snippety przy wybranych frazach

Kiedy wybrałeś słowa kluczowe, które chcesz wykorzystać w treści, przeanalizuj też snippety, które wyświetlają się po wpisaniu ich do Google. Pomoże Ci to oszacować potencjalny ruch z danych słów kluczowych. Dodatkowo, potraktuj to jako podpowiedź, które formaty warto tworzyć.

Monitoruj wyniki i optymalizuj swoją pracę

Sprawdzaj codzienne pozycje słów kluczowych, pod które stworzyłeś treści. Korzystaj z dziennego monitoringu pozycji i trzymaj rękę na pulsie. Pozwoli Ci to odpowiednio dostosować strategię oraz zoptymalizować treści obecne na stronie. Reaguj na bieżąco.

Jeśli Twoje artykuły szybko pną się na coraz wyższe pozycje, powielaj stosowane w nich praktyki także w innych publikacjach. Co jednak zrobić, gdy pozycje spadają?

  • Zacznij od sprawdzenia, czy konkurencyjne witryny również zanotowały spadki na wybrane frazy.
  • Oprócz tego upewnij się, czy w danym okresie Google nie wprowadził żadnych zmian w algorytmie.
  • Sprawdź, czy nie masz do czynienia z kanibalizacją słów kluczowych.

Podsumowanie

Proces planowania strategii content marketingowej, jej wdrożenia, monitorowania wyników, a następnie optymalizacji, jest bardzo czasochłonny. Zwykle nie jest to praca dla jednej czy dwóch osób. Z tego powodu każdy z tych etapów warto w miarę możliwości automatyzować i optymalizować, aby zaoszczędzisz czas i zasoby. Pomagają w tym narzędzia dostępne na rynku. W oparciu o dostępne w nich dane zaplanujesz, wprowadzisz i przeanalizujesz swoje działania contentowe w najbardziej efektywny sposób.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
Tam gdzie konsument, tam i marka: Napoleoncat o social media
Klienci szukają kontaktu z marką w miejscu, w którym jest on dla nich najwygodniejszy. Coraz częściej stawiają więc na kanały social media. W odpowiedzi, marki chcąc pozostawać w kontakcie ze swoimi konsumentami, coraz sprawniej integrują kanały społecznościowe z procesami obsługi klienta. Mogąc wejść w interakcję z firmą w wybranym przez niego miejscu, konsument czuje do...
Kampanie edukacyjne w walce o zdrowie - raport
Prozdrowotne kampanie edukacyjne – stykamy się z nimi na co dzień, mają za zadanie skłonić do działania lub chociażby refleksji. Jak wynika z badania Grupy On Board Think Kong, tak się dzieje w blisko połowie przypadków i z tego względu warto sięgnąć po narzędzie public relations, edukując na temat chorób, objawów, profilaktyki. W tym miniraporcie przypominamy o tym,...
Jak mobilne aplikacje mogą pomóc wygrać serca klientów w Walentynki?
Walentynki to od wielu lat jedno z największych wydarzeń w handlu detalicznym. Dla handlowców to świetna okazja, aby podkręcić obroty po sezonie wyprzedaży. W tym szczególnym okresie nawet najbardziej doświadczeni sprzedawcy będą potrzebowali nerwów ze stali, refleksu oraz pragmatycznego podejścia, aby sprawnie przełożyć romantyczne bicie serc na liczbę gwarantowanych dostaw....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764