logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Twórz content w oparciu o dane. Tylko jakie?

  PR 03.12.2018, przeczytano 489 razy
Autor - Karolina Matyska, Content Marketing Manager w Senuto

Jesteś odpowiedzialny za planowanie i tworzenie contentu w swojej firmie? Bazuj na danych, a osiągane przez Ciebie wyniki będą współmierne do nakładu pracy! O czym pisać? Kiedy publikować? Jaki tytuł nadać treściom? Które z nich przynoszą najwięcej ruchu, a które zupełnie nie wzbudzają zainteresowania? Sprawdź dane, na których powinieneś oprzeć swoją strategię, aby była efektywna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tworz-content-w-oparciu-o-dane.-tylko-jakie,380387,artykul.html

O czym pisać?

Zacznij od wyszukania słów kluczowych, na które Twoja strona powinna się pozycjonować. Dzięki temu zyskasz gotowe pomysły na tematy do zagospodarowania.

Sprawdź frazy, na które już jesteś widoczny

W pierwszym kroku przeanalizuj swoją obecną sytuację w Google – na jakie słowa Twoja strona jest już widoczna? Zwróć uwagę na frazy, których pozycje są nieco niższe niż TOP 10. Przy niewielkim nakładzie pracy powinno Ci się udać przesunąć je na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Zaktualizuj i rozbuduj treści na stronach docelowych, zmniejsz rozmiar grafik, dodaj opisy alt do zdjęć – to powinno pomóc. Nie musisz tworzyć nowych treści pod te frazy, zazwyczaj wystarczy poprawić już opublikowany content.

Jak działa konkurencja w Google?

Przeprowadź analizę działań konkurencji w Google. Zwróć uwagę na słowa kluczowe, na które widoczni są konkurenci, a Ty nie. Następnie stwórz treści pod te frazy. Sprawdź również słowa wspólne z konkurencją, w przypadku których masz niższe pozycje. Jest to pole do optymalizacji, a niekoniecznie do tworzenia nowych treści.

Które słowa kluczowe powinieneś zagospodarować?

Są treści, które wystarczy zoptymalizować, aby osiągnąć wyższe pozycje. Oprócz tego, systematycznie tworzysz przecież nowy content. Szukając słów kluczowych dla swojego biznesu, skorzystaj z narzędzia, za pomocą którego wyszukasz frazy powiązane ze swoją branżą i ofertą.

Dzięki narzędziom dostępnym na rynku nie tylko wygenerujesz obszerne listy słów kluczowych, ale również poznasz ich cechy – średnią liczbę miesięcznych wyszukiwań, ekwiwalent CPC, zawartość nazw brandowych, sezonowość i wiele innych. To podstawowe dane, na których powinny się opierać Twoje działania contentowe.

Jakie pytania zadają Twoi klienci w Google?

Znając słowa kluczowe, na których powinieneś się skupić, sprawdź konkretne pytania, jakie Twoi klienci zadają w Google. Możesz wykorzystać je w tytułach lub nagłówkach w tekście.

Kiedy podejmować konkretne tematy?

Sprawdź sezonowość swoich słów kluczowych, aby dowiedzieć się, w jakich miesiącach są one najpopularniejsze. Pozwoli Ci to zaplanować tworzenie treści na wiele miesięcy do przodu, a o zaletach długodystansowego planowania nie muszę Ci opowiadać.

Jakich słów użyć w tekście oprócz fraz kluczowych?

Kiedy piszesz treści, zadbaj o to, aby wpleść nie tylko wyszukane słowa kluczowe, ale również słowa zależne. Są to frazy powiązane tematycznie, które zbudują kontekst semantyczny wokół słów kluczowych, na których Ci zależy. Używając w treści słów zależnych, zwiększasz topical authority swojej strony w wyszukiwarce.

Sprawdź snippety przy wybranych frazach

Kiedy wybrałeś słowa kluczowe, które chcesz wykorzystać w treści, przeanalizuj też snippety, które wyświetlają się po wpisaniu ich do Google. Pomoże Ci to oszacować potencjalny ruch z danych słów kluczowych. Dodatkowo, potraktuj to jako podpowiedź, które formaty warto tworzyć.

Monitoruj wyniki i optymalizuj swoją pracę

Sprawdzaj codzienne pozycje słów kluczowych, pod które stworzyłeś treści. Korzystaj z dziennego monitoringu pozycji i trzymaj rękę na pulsie. Pozwoli Ci to odpowiednio dostosować strategię oraz zoptymalizować treści obecne na stronie. Reaguj na bieżąco.

Jeśli Twoje artykuły szybko pną się na coraz wyższe pozycje, powielaj stosowane w nich praktyki także w innych publikacjach. Co jednak zrobić, gdy pozycje spadają?

  • Zacznij od sprawdzenia, czy konkurencyjne witryny również zanotowały spadki na wybrane frazy.
  • Oprócz tego upewnij się, czy w danym okresie Google nie wprowadził żadnych zmian w algorytmie.
  • Sprawdź, czy nie masz do czynienia z kanibalizacją słów kluczowych.

Podsumowanie

Proces planowania strategii content marketingowej, jej wdrożenia, monitorowania wyników, a następnie optymalizacji, jest bardzo czasochłonny. Zwykle nie jest to praca dla jednej czy dwóch osób. Z tego powodu każdy z tych etapów warto w miarę możliwości automatyzować i optymalizować, aby zaoszczędzisz czas i zasoby. Pomagają w tym narzędzia dostępne na rynku. W oparciu o dostępne w nich dane zaplanujesz, wprowadzisz i przeanalizujesz swoje działania contentowe w najbardziej efektywny sposób.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak reklama DOOH może pomóc w wyborze odpowiednich produktów FMCG?
Niezależnie od tego, gdzie znajduje się nośnik DOOH – w kawiarni,  sklepie spożywczym, czy na dworcu kolejowym, cyfrowa reklama zewnętrzna to jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów znajdujących się poza domem. Co wpływa na sukces tego medium? Dlaczego warto inwestować w DOOH, również w branży FMCG?
Wybory 2019: jak wygrać, łącząc materiały drukowane i kreatywność
Materiały drukowane uchodzą za najbardziej prozaiczną część kampanii wyborczej. W rzeczywistości tegorocznej, wyjątkowo krótkiej kampanii wyborczej jest inaczej. Materiały wyborcze muszą być odpowiednio zaprojektowane, potrzebny jest też pomysł ich wykorzystania.
Katy Perry a sprawa polska
Dyskusję w mediach wzbudził niedawno* teledysk Katy Perry, w którym wokalistka wykorzystała wizerunek Stadionu Narodowego w Warszawie. Co prawda, na obiekt nałożono fikcyjną nazwę „Bingo's Bail Bond Stadium”, niemniej jednak ujęcie prezentowane na tle panoramy Warszawy nie budzi wątpliwości, że to właśnie stołeczna arena. Czy wokalistka miała prawo...
Jak marki skracają dystans z klientem?
"Aby połączyć się z konsultantem, naciśnij zero" - niedługo to zdanie będzie budzić równie silny przypływ nostalgii jak walkmany i kasety VHS. Niektórzy już wolą czatować z firmami zamiast wisieć na infolinii. Marki śledzące zmiany na rynku to rozumieją i szykują się na zmiany w komunikacji na linii biznes - klient.
Dynamiczny rynek e-commerce wymaga dużej elastyczności, a pojawiające się nowe zarówno potrzeby jak i problemy klientów wymagają szybkiej reakcji. W dzisiejszych czasach stworzenie dobrego produktu i pozostawienie go samemu sobie nie wystarcza do tego, by  dobrze się sprzedawał. Wraz z upływem czasu wymagania użytkowników wzrastają, dlatego istotnym elementem rozwoju serwisu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764