logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Terva - precyzyjne zaginanie bez względu na grubość tworzywa

  PR 04.05.2012, przeczytano 7050 razy
ilustracja

Istotnym parametrem mającym wpływ na estetykę i precyzję zagięcia jest szerokość przegrzanego pasa tworzywa. Najczęściej na ten parametr nie ma się zbyt wielkiego wpływu ponieważ wynika on ze stałej szerokości szczeliny grzejnej urządzenia przegrzewającego (listwy grzejnej).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tworzywa-sztuczne-w-grafice-przestrzennej-%2831%29%3A-terva---precyzyjne-zaginanie-bez-wzgledu-na-grubosc-tworzywa,15448,artykul.html

W większości urządzeń ta szerokość oscyluje w granicach 10 mm co pozwala na efektywne zaginanie tworzyw o grubościach od 4-8 mm. Kłopoty zaczynają się przy zaginaniu tworzyw cieńszych lub grubszych – zbyt wąski pas przegrzania w stosunku do grubości arkusza znacznie wydłuża czas operacji i zwiększa ryzyko powstania pęknięć - także cienkie tworzywa nagrzewane w szerokich szczelinach nie dają estetycznych zagięć ze względu na zbyt duży promień łuku.

Chcąc precyzyjnie zaginać tworzywa termoplastyczne w szerokim zakresie ich grubości trzeba mieć możliwość regulacji szerokości szczeliny grzejnej i właśnie takie rozwiązanie zastosowaliśmy w urządzeniach Terva.

Opracowany przez nas system regulacji pozwala na łatwe (także podczas pracy) ustawianie szerokości szczeliny grzewczej w zakresie od 2 do 20 mm. W praktyce oznacza to optymalne nagrzewanie tworzyw o grubościach od 0,5 do 15 mm a więc istotne zwiększenie dotychczasowych możliwości naszych urządzeń. Szczególnie przydatna może być możliwość ustawienia szerokości szczeliny w najwęższym zakresie 2 – 3 mm, pozwalając uzyskiwać minimalne promienie łuków w najcieńszych tworzywach – dzięki nagrzewaniu wyłącznie powietrzem, także transparentnych,

Mechanizm regulacji zaprojektowano w taki sposób, by można go było zastosować w większości już oferowanych modeli urządzeń Terva, łącząc ich dotychczasowe zalety z nowymi możliwościami. W połączeniu z regulacją temperatury urządzenia zapewniają pełną kontrolę procesu gięcia tworzyw termoplastycznych, bez względu na ich rodzaj oraz grubość.

Urządzenia są oferowane z 24 miesięcznym okresem gwarancyjnym.

Leszek Salomon

Źródło: Terva

www.terva.pl

Dodatkowe informacje:

Terva – producent urządzeń – listew grzejnych do zaginania arkuszy tworzyw termoplastycznych: PMMA, PVC, PC, PP. PS i innych. Oferta Tervy obejmuje urządzenia o różnych długościach roboczych: od 250 do 3050 mm.


avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Salomon

(Leszek Salomon)

Salomon o sobie:

Kompetencje
- kreacja marki
- strategie wizerunkowe
- typografia, tworzenie krojów pisma
- kreacja systemów identyfikacji wizualnej firm i instytucji
- tworzenie tekstów reklamowych
- grafika reklamowa
- naming
- obsługa programów Fontlab, Corel, PS
- aplikowanie folii samoprzylepnych
- obróbka i gięcie tworzyw sztucznych
- konstruowanie elementów trójwymiarowych w reklamie
- podświetlenie lampami jarzeniowymi, i LED

Osiągnięcia
- jestem autorem kilkudziesięciu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnych dla firm
- opracowanie i wdrożenie urządzenia do podgrzewania tworzyw sztucznych do zagięcia "Terva"
- autorskie technologie min. budowy kasetonów i liternictwa przestrzennego
- inicjatywa "Fontdivision" skupiająca autorów krojów pisma i fontów

Kariera
1986 - 1989: praca w dekoratorni PSS Społem
1990 - 1991: praca w agencji plastycznej Agena
1992: praca na własny rachunek

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764