Reklama za symboliczną złotówkę dla każdego, kto usunie swoją tablicę reklamową z „zakopianki” - z taką propozycją do przedsiębiorców wystąpiła redakcja Tygodnika Podhalańskiego w ramach akcji "Odsłaniamy tatry".
„Odsłaniamy Tatry”, bo zasłaniają je setki reklam. Chyba nie ma nikogo, komu podoba się to, co dzieje się w ciągu ostatnich lat wzdłuż zakopianki. (...) Las reklam po obu stronach jezdni nie tylko szpeci nasz region, ale odbiera nam i turystom to, co w nim najpiękniejsze - widok na Tatry. Z drugiej strony liczba billboardów, ich nagromadzenie i chaos, jaki tworzą, sprawił, że nie pełnią już roli informacyjnej, o co zapewne chodziło ich właścicielom. Władza nie radzi sobie z krajobrazem, weźmy się za to sami. - piszą redaktorzy Tygodnika Podhalańskiego.
Propozycja skierowana jest do przedsiębiorców, restauratorów, hotelarzy, usługodawców, eksponujących reklamy wzdłuż „zakopianki”. Za usunięcie przydrożnej reklamy redakcja oferuje moduł reklamowy w czterech wydaniach tygodnika, zbliżony kształtem do billboardu i uzupełniony (za zgodą reklamodawcy) o informację o usunięciu przez niego tablicy w trosce o jakość krajobrazu Podhala, Orawy, Spisza, Tatr, Beskidów i Pienin. Trzeba jedynie udowodnić, że reklama stała jeszcze w maju 2019 roku i zniknęła.
Źródło: Tygodnik Podhalański