logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tylko 6% użytkowników smartfonów nie korzysta z aplikacji zakupowych

  PR 27.06.2023, przeczytano 701 razy
Tomasz Kąkol

Jak informuje Spicy Mobile, jedynie 6% użytkowników smartfonów nie ma zainstalowanej na swoim telefonie ani jednej aplikacji handlowej. Według Tomasza Kąkola, eksperta w zakresie marketingu mobilnego, to znak naszych czasów – konsumenci szukają spersonalizowanych doświadczeń zakupowych i coraz częściej sięgają po oferujące im to aplikacje mobilne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tylko-6procent-uzytkownikow-smartfonow-nie-korzysta-z-aplikacji-zakupowych,400551,artykul.html

Najnowsze dane opublikowane przez Spicy Mobile rzucają światło na dynamiczny rozwój m-commerce w Polsce. Jak wynika z pasywnego pomiaru aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych, tylko 6% badanych nie korzysta z żadnej aplikacji zakupowej. W ciągu ostatnich trzech lat odsetek osób, które posiadają przynajmniej jedną taką aplikację, wzrósł z 72% do 94%. To, zdaniem Tomasza Kąkola, najlepszy dowód na to, jak ważnym i perspektywicznym kanałem dla branży handlowej są aplikacje.

–  Aplikacje zakupowe przekształcają sposób, w jaki Polacy dokonują zakupów, oferując wygodę, wybór i nowe atrakcyjne możliwości – podkreśla Tomasz Kąkol. –  Konsumenci mogą przeglądać i kupować produkty w dowolnym miejscu i o dowolnej porze, w przerwie na lunch, w drodze do pracy czy podczas spotkania na mieście. Jednak rzeczywista przewaga aplikacji tkwi w tym, co ukryte – w danych. To dzięki nim zakupy nigdy nie były tak spersonalizowane jak teraz.

Jak wyjaśnia ekspert, aplikacje mobilne za zgodą użytkowników mogą zbierać różnego rodzaju dane. Niektóre z nich są wykorzystywane później do tworzenia dopasowanych ofert czy rekomendacji konkretnych produktów. Dla sprzedawców ważne są zwłaszcza informacje dotyczące preferencji konsumentów i ich wcześniejszych zakupów. Źródłem tych danych są wszelkie interakcje użytkownika z aplikacją – przeglądane produkty, artykuły dodane do koszyka, czas spędzony na poszczególnych stronach, kliknięcia itp. Aplikacje mogą też prosić o dostęp do danych geolokalizacyjnych, aby móc później profilować komunikację pod kątem lokalnych promocji, dostępności produktów czy lokalizacji najbliższych placówek handlowych.

– Dane z aplikacji mogą być wykorzystywane do wsparcia sprzedaży na wiele sposobów – wyjaśnia Kąkol. – Na przykład jeden z graczy na rynku informuje swoich użytkowników o promocjach w sklepach, w których ci konsumenci najczęściej kupują. Powiadamia też w aplikacji o przecenach, do których „offline’owy” klient nie miałby dostępu. Takie działanie znacząco poprawia doświadczenie zakupowe i wiąże konsumenta z aplikacją na dłużej.

Jakie aplikacje zakupowe są najbardziej popularne w Polsce? Według danych agencji Spicy Mobile, w marcu 2023 roku były to kolejno: Allegro, Moja Biedronka, InPost, OLX.pl, Lidl Plus, Rossmann, AliExpress, żappka, Vinted oraz Payback. Jednak, jak podkreślają analitycy Spicy Mobile, rynek jest niezwykle dynamiczny, a zasięg poszczególnych aplikacji zmienia się z miesiąca na miesiąc.

– Szacujemy, że aplikacje zakupowe stanowią około 10% wszystkich instalacji. Użytkownicy pobierają nowe aplikacje oraz usuwają te, które nie spełniają ich oczekiwań. Korzystają też z nich z różną częstotliwością. Pomijając atrakcyjność samej aplikacji, musimy mieć na uwadze specyfikę branży i regularność zakupów. Niestety, z tego względu nieco gorzej w naszym badaniu wypadają aplikacje marketów budowlanych czy sklepów z elektroniką. Choć nie są tak powszechne na smartfonach użytkowników jak chociażby aplikacje sieci spożywczych, również realnie wpływają na sprzedaż – podsumowuje Tomasz Kąkol.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Kuba Wojewódzki” rośnie w siłę
Kuba Wojewódzki ponownie udowadnia, że nie ma sobie równych. Po bardzo dobrym otwarciu sezonu jesiennego autorski program najpopularniejszego showmana w Polsce nieustannie rośnie w siłę, notując z tygodnia na tydzień coraz lepsze wyniki oglądalności. Najnowszy – szósty – odcinek programu miał ponad 14% udziału w grupie docelowej, zapewniając stacji...
Nowe formaty wideo w ramówce Grupy DGP Infor
Z początkiem października Grupa DGP Infor wprowadza aż pięć nowych formatów wideo wzbogacających ofertę wydawanych przez nią serwisów internetowych. Pierwszym z nich jest „Polska - Europa - Świat”, cykl prowadzony przez Marka Tejchmana i Zbigniewa Parafianowicza, który debiutuje na gazetaprawna.pl. Wyjątkową ze względu na tematykę propozycją są...
Branża kryptowalutowa chce regulacji reklamy w social mediach
Polacy tracą pieniądze, ponieważ ufają reklamom przygotowanym przez oszustów. Pułapki zastawiane są głównie w mediach społecznościowych. Zdarza się, że do inwestycji zachęca znana osoba, ale jej wizerunek jest wykorzystany bezprawnie. Eksperci apelują do organów państwa, że pilnie potrzebne jest wdrożenie rozwiązań, które ograniczą ten problem....
Męskość na nowo: projekt Gazety Wyborczej i Wysokich Obcasów
Redakcje “Wyborczej” i “Wysokich Obcasów” zainaugurowały projekt pod hasłem "Męskość na nowo". Akcja ma przełamywać stereotypy, otworzyć dyskusję o współczesnych aspektach męskości oraz oddać głos “nowym mężczyznom”, często pomijanym w debacie publicznej. Na projekt składają się: wideopodcast prowadzony przez...
Wszystkie trzy stacje nadające pod marką ESKA: Radio ESKA, ESKA2 i ESKA Rock odnotowały wzrost słuchalności rok do roku. Wyższe są zarówno udziały w czasie słuchania jak i zasięgi dzienne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764