logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tylko 6% użytkowników smartfonów nie korzysta z aplikacji zakupowych

  PR 27.06.2023, przeczytano 396 razy
Tomasz Kąkol

Jak informuje Spicy Mobile, jedynie 6% użytkowników smartfonów nie ma zainstalowanej na swoim telefonie ani jednej aplikacji handlowej. Według Tomasza Kąkola, eksperta w zakresie marketingu mobilnego, to znak naszych czasów – konsumenci szukają spersonalizowanych doświadczeń zakupowych i coraz częściej sięgają po oferujące im to aplikacje mobilne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tylko-6procent-uzytkownikow-smartfonow-nie-korzysta-z-aplikacji-zakupowych,400551,artykul.html

Najnowsze dane opublikowane przez Spicy Mobile rzucają światło na dynamiczny rozwój m-commerce w Polsce. Jak wynika z pasywnego pomiaru aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych, tylko 6% badanych nie korzysta z żadnej aplikacji zakupowej. W ciągu ostatnich trzech lat odsetek osób, które posiadają przynajmniej jedną taką aplikację, wzrósł z 72% do 94%. To, zdaniem Tomasza Kąkola, najlepszy dowód na to, jak ważnym i perspektywicznym kanałem dla branży handlowej są aplikacje.

–  Aplikacje zakupowe przekształcają sposób, w jaki Polacy dokonują zakupów, oferując wygodę, wybór i nowe atrakcyjne możliwości – podkreśla Tomasz Kąkol. –  Konsumenci mogą przeglądać i kupować produkty w dowolnym miejscu i o dowolnej porze, w przerwie na lunch, w drodze do pracy czy podczas spotkania na mieście. Jednak rzeczywista przewaga aplikacji tkwi w tym, co ukryte – w danych. To dzięki nim zakupy nigdy nie były tak spersonalizowane jak teraz.

Jak wyjaśnia ekspert, aplikacje mobilne za zgodą użytkowników mogą zbierać różnego rodzaju dane. Niektóre z nich są wykorzystywane później do tworzenia dopasowanych ofert czy rekomendacji konkretnych produktów. Dla sprzedawców ważne są zwłaszcza informacje dotyczące preferencji konsumentów i ich wcześniejszych zakupów. Źródłem tych danych są wszelkie interakcje użytkownika z aplikacją – przeglądane produkty, artykuły dodane do koszyka, czas spędzony na poszczególnych stronach, kliknięcia itp. Aplikacje mogą też prosić o dostęp do danych geolokalizacyjnych, aby móc później profilować komunikację pod kątem lokalnych promocji, dostępności produktów czy lokalizacji najbliższych placówek handlowych.

– Dane z aplikacji mogą być wykorzystywane do wsparcia sprzedaży na wiele sposobów – wyjaśnia Kąkol. – Na przykład jeden z graczy na rynku informuje swoich użytkowników o promocjach w sklepach, w których ci konsumenci najczęściej kupują. Powiadamia też w aplikacji o przecenach, do których „offline’owy” klient nie miałby dostępu. Takie działanie znacząco poprawia doświadczenie zakupowe i wiąże konsumenta z aplikacją na dłużej.

Jakie aplikacje zakupowe są najbardziej popularne w Polsce? Według danych agencji Spicy Mobile, w marcu 2023 roku były to kolejno: Allegro, Moja Biedronka, InPost, OLX.pl, Lidl Plus, Rossmann, AliExpress, żappka, Vinted oraz Payback. Jednak, jak podkreślają analitycy Spicy Mobile, rynek jest niezwykle dynamiczny, a zasięg poszczególnych aplikacji zmienia się z miesiąca na miesiąc.

– Szacujemy, że aplikacje zakupowe stanowią około 10% wszystkich instalacji. Użytkownicy pobierają nowe aplikacje oraz usuwają te, które nie spełniają ich oczekiwań. Korzystają też z nich z różną częstotliwością. Pomijając atrakcyjność samej aplikacji, musimy mieć na uwadze specyfikę branży i regularność zakupów. Niestety, z tego względu nieco gorzej w naszym badaniu wypadają aplikacje marketów budowlanych czy sklepów z elektroniką. Choć nie są tak powszechne na smartfonach użytkowników jak chociażby aplikacje sieci spożywczych, również realnie wpływają na sprzedaż – podsumowuje Tomasz Kąkol.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„5. rewolucja” wkracza do Radia Nowy Świat
Damian Kwiek, były dziennikarz Trójki, rozpoczyna współpracę z Radiem Nowy Świat. Będzie autorem nowego podcastu „5. rewolucja”, którego punkt wyjścia to idea nawiązująca do rewolucji przemysłowych.
Atrakcyjne produkcje z katalogu BBC Studios stały się teraz dostępne na żądanie dla Abonentów usług telewizyjnych UPC.
Seriale TVN Warner Bros. Discovery debiutują za granicą
Po sukcesie na rynku lokalnym seriale fabularne pod marką Player Original ruszają w dalszą podróż! Wybrane tytuły z bogatej biblioteki fabularnej TVN Warner Bros. Discovery wkrótce zadebiutują na platformie MAX w USA i 29 krajach Europy. Pierwszy – miniserial „Kontrola” Nataszy Parzymies – będzie dostępny dla widzów za granicą już od 8...
Czterokrotny laureat Pulitzera publikuje na Goniec.pl
Wraz z początkiem grudnia funckję redaktora naczelnego Gońca objał Janusz Schwertner. Do zespołu dołączyli również dziennikarze Mateusz Baczyński oraz Jakub Wątor. Pod nowym kierownictwem redakcja wystartowała ze specjalną akcją #ŁącząNasMedia, w ramach której współpracować będzie z najsłynniejszymi i najlepszymi dziennikarzami z całego świata. W...
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” ze świąteczną akcją dla subskrybentów
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” zaprosiły do świątecznej współpracy znakomite autorki i autora, którzy napiszą wyjątkowe opowieści specjalnie dla subskrybentów Wyborcza.pl. W głosowaniu, które potrwa do 13 grudnia br., czytelnicy i czytelniczki będą mogli sami zdecydować o tematach podejmowanych w świątecznych historiach. Akcji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764