Europejska Kampania TyreAWARE jest projektem producentów opon i Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA), którego członkiem jest Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego. Jej cel to uświadamianie jak ważne jest dbanie o opony i pokazanie, że jest to łatwe. Informacje o najlepszych praktykach skierowane są m.in. do kierowców i sprzedawców opon.
"Nie możemy w samochodzie poprawić układu ABS ani ESP, pasów bezpieczeństwa czy poduszek powietrznych, ale montaż i odpowiednie dbanie o opony to najprostszy sposób na zwiększenie bezpieczeństwa na drodze" - powiedział Jacek Pryczek, prezes zarządu PZPO.
Na konferencji zaprezentowano zarówno portal internetowy jak i broszurę "TyreAWARE, czyli praktyczne informacje o oponach", skierowaną do serwisów samochodowych i kierowców. Będzie ona dostępna w serwisach oponiarskich.
Znajdziemy w niej informacje dotyczące przechowywania i transportu opon, głębokości bieżnika i właściwego ciśnienia w oponach, fakty i dane na temat opon zimowych oraz czasu użytkowania opon itp.
Jacek Pryczek dodał również, że często "zainteresowanie" oponą ogranicza się tylko do dwóch czynności: zakupu i wymiany. Niestety większość kierowców zapomina o bardzo ważnym aspekcie dotyczącym przechowywania i należytego dbania o opony.
Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO zaprezentował także nową stronę www.pamietajooponach.pl, na której znajdują się porady dotyczące bezpieczeństwa jazdy w okresie wiosenno-letnim. "Warto żeby każdy kierowca od czasu do czasu wszedł na nasza stronę i przypomniał sobie te 12 zasad, dzięki którym podróże samochodem będą przyjemnością zamiast wspomnieniem traumatycznej przygody" - dodał Piotr Sarnecki.
Wraz ze stroną PZPO uruchomiło również profil na facebooku, dzięki któremu kierowcy będą dostawać powiadomienia wprost na swoje smartfony.
Elementem kampanii jest strona www.tyreaware.org.
Źródło: Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego