Co wspólnego mają cowboy’e z brandingiem? Jak krowy mogą zbudować markę? Dowiesz się tego z filmu przygotowanego przez agencję BRAND SO ON, dawniej BRAVE BRAIN, która właśnie przy okazji swojego rebrandingu przygotowała krótki film o istocie brandu – Opowieść o Johnie Bow.
Krakowska Brave Brain przez wiele lat funkcjonowała jako agencja full service, ale od pewnego czasu budowała swoje kompetencje w dziedzinie brandingu. Budowała, a właściwie poszerzała, bo BRAND SO ON postrzega branding jako holistyczny sposób patrzenia na biznes i sprzedaż.
WIELE LAT BRANDINGOWYCH PROJEKTÓW
Do tej pory BRAND SO ON (Brave Brain) zrealizowała kilkadziesiąt rozbudowanych projektów brandingowych, wspierając małe, średnie i duże firmy z różnych sektorów gospodarki. Na swoim koncie agencja ma między innymi strategię marki dla producenta chrupek Eurosnack, producenta zbiorników przemysłowych Amargo, kliniki okulistycznej DELAVI, sieci piekarni Buczek w Krakowie, urządzeń poprawiających jakość powietrza ICON czy tłoczni płyt POLVINYL. Były to zwykle zadania związane z tworzeniem lub konserwacją absolutnych fundamentów brandu i obejmowały audyt marki, badania znajomości i postrzegania marki (jakościowe i ilościowe), porządkowanie portfela marek, strategię wraz z opracowaniem brand booka, czyli rozbudowanej instrukcji obsługi marki, oraz tworzenie komunikacji marek. Na tym ostatnim obszarze agencja współpracuje z tak dużymi i znanymi brandami jak m.in.: Verbena, Rolnik czy BIC.
BRANDING – CO TO JEST?
Największym wyzwaniem brandingu jest… wytłumaczenie jego istoty i znaczenia dla firmy. Jest to bardzo wieloznaczne słowo, a agencje brandingowe w Polsce zajmują się zwykle identyfikacją lub projektowaniem opakowań, sprowadzając ten złożony proces zarządzania sprzedażą wyłącznie do wizualnej ekspozycji nazwy marki. BRAND SO ON podjęło próbę przybliżenia tego dość trudnego pojęcia za pomocą pewnej filmowej przypowieści, którą zobaczyć można pod poniższym linkiem.
Źródło: Brave Brain