logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tyska galeria wykorzystała dzieło znanego malarza do akcji buy&get

  PR 24.11.2021, przeczytano 200 razy
ilustracjastrzałka

Gemini Park Tychy zorganizowało jedną z najciekawszych akcji buy&get w tym roku. Centrum handlowe tworząc upominki dla klientów robiących tam zakupy, sięgnęło po dotąd nieprezentowane publiczności dzieło Edwarda Dwurnika, wykonane na zlecenie Rafała Sonika. To nieprzypadkowo przedstawiało… Tychy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tyska-galeria-wykorzystala-dzielo-znanego-malarza-do-akcji-buyandget,393876,artykul.html

Akcje buy&get, w których klienci galerii są nagradzani za robione w nich zakupy, zajmują coraz więcej miejsca w planach marketingowych centrów handlowych. Powód? Pozwalają nie tylko na zwiększenie ruchu w obiekcie i pobudzenie sprzedaży, ale także w wielu przypadkach coraz efektywniej wspierają wizerunek galerii i wzmacniają lojalność klienta.

Nic więc dziwnego, że centrach handlowe prześcigają się w pomysłach na tego typu akcje. Zwłaszcza ostatnie, pandemiczne miesiące przynoszą prawdziwych wysyp takich wydarzeń. Obserwuje się też coraz częściej odejście od tradycyjnych upominków na rzecz oryginalnych prezentów. Ewoluuje również formuła akcji.

Najlepszym tego przykładem jest ostatni projekt Gemini Park Tychy. Należące do Gemini Holding centrum handlowe połączyło akcję buy&get z organizowaną tam wystawą, na której po raz pierwszy pokazano, nigdzie wcześniej nieprezentowany obraz Edwarda Dwurnika. Wykonana w 2018 roku praca była nie tylko jedną z ostatnich w dorobku wybitnego artysty, ale także jedyną, która przedstawia panoramę Tychów.

– Fakt, że dzieło rangi muzealnej pojawiło się w naszym centrum handlowym, a dokładnie w jednej ze sklepowych witryn, wykorzystaliśmy do stworzenia limitowanej edycji gadżetów z jego motywem – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

–  Klienci mogli tym samym nie tylko obejrzeć oryginalny obraz, ale także zabrać jego część do domu – i to niemal dosłownie. Wystarczyło, że w dniach od 14 do 23 października zrobili u nas zakupy, a w zamian mieli możliwość odebrania upominku, który przedstawiał fragment dzieła Dwurnika – tłumaczy.

W sumie centrum handlowe zleciło wykonanie aż 9 różnych gadżetów. Robiąc zakupy za 100 złotych można było wymienić paragony na torbę zakupową, komin lub piórnik. Z kolei klienci, którzy wydali min. 300 zł mieli możliwość wymiany paragonów kubek, notes lub worek na plecy. Wydanie minimum 500 złotych upoważniało z kolei do sięgnięcia po parasol lub butelkę wielokrotnego użytku.

– Akcja była unikalna pod wieloma względami. Przede wszystkim po raz pierwszy w centrum handlowym wykorzystano prawdziwe dzieło sztuki do stworzenia upominków w akcji buy&get. Smaczku dodawał fakt, że praca przedstawiała Tychy.  Pozwoliło nam to na wykreowanie unikalnej gratyfikacji za zakupy dla mieszkańców Śląska, której nikt inny nie miał i – co ważne – takiej, która jest tożsama z naszym wizerunkiem – miejsca, które często organizuje wydarzenia kulturalne – mówi Aleksandra Zawodzińska.

– Po drugie, stworzone gadżety były limitowane. Nie zależało nam na tym, aby były ich dziesiątki tysięcy. Dzięki temu klient miał poczucie, że zdobywa coś wyjątkowego, rzecz, której nie kupi się w żadnym sklepie. To znacząco wpłynęło na zainteresowanie akcją, a także na jej wyniki. Projekt wyróżniał także próg wejścia – kontynuuje.

– Ten celowo zdywersyfikowaliśmy i obniżyliśmy do 100 zł. Zależało nam bowiem na tym, aby jak najmniej klientów poczuło się wykluczone z akcji. Co więcej, klient miał możliwość wielokrotnego uczestnictwa w akcji, a tym samym zdobywania także pozostałych gadżetów w zależności od poczynionych wydatków. To pozwoliło wielu uczestnikom wydarzenia na stworzenie mini kolekcji upominków – tłumaczy.

Efekt? W sumie w ramach trwającej 9 dni akcji rozdano ponad 2 tysiące upominków. Paragony, które zarejestrowano w ramach wydarzenia opiewały natomiast w sumie na blisko pół miliona złotych.

– W dobie pandemii takie akcje są szczególnie ważne. Klienci chcą poczuć się nagrodzeni za swoje wybory miejsca zakupów. Co więcej, chcą być angażowani w wydarzenia. Akcje buy&get im to zapewniają, zwłaszcza, jeśli ich formuła jest atrakcyjna, daleka od wytartego standardu i niesie za sobą coś więcej niż tylko wręczanie upominku – mówi.

To „coś” więcej miała akcja Gemini Park Tychy.

– Nie była to zwykła akcja buy&get. Dzięki temu wydarzeniu klienci mieli możliwość poznania jednego z największych polskich artystów. Pod tym względem akcja promowała kulturę. Promowała także Tychy. Stworzyliśmy bowiem gadżety, które w artystyczny i unikalny sposób pokazywały nasze miasto – dodaje.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding, Guarana PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy trendy pro-eko zmieniają rynek opakowań w Polsce?
Stopniowy powrót do nastrojów sprzed pandemii może zwiastować, że na znaczeniu ponownie zyskają postawy i zachowania prośrodowiskowe. Wzrost świadomości ekologicznej był przed pandemią jednym z najważniejszych globalnych trendów konsumenckich. Wiele wskazuje na to, że niebawem znów stanie się istotnym czynnikiem wpływającym na codzienne wybory...
Electrolux z kampanią „Szwedzki sposób na gotowanie bez marnowania”.
Electrolux wystartował z kampanią pod hasłem „Szwedzki sposób na gotowanie bez marnowania”. W związku z działaniami, marka chce zachęcać swoich konsumentów do bardziej świadomego życia, które będzie dzięki temu lepsze, wprowadzania drobnych zmian wokół siebie i stosowania się do zasad zrównoważonych praktyk kulinarnych oraz niemarnowania żywności. W ramach kampanii,...
Ruszyła kampania „Każdy powód jest dobry, by pomagać”. W krótkich spotach Bank BNP Paribas pokazuje zaangażowanie swoich pracowników w wolontariat na rzecz Szlachetnej Paczki i zachęca innych do wpierania tej inicjatywy. Pierwsza faza kampanii potrwa od 1 do 25 grudnia 2021 r.
Do grona klientów Ocama Films, studia filmowego specjalizującego się w produkcjach typu tabletop, food film i demach produktowych, dołączyła Żabka Polska. W ramach współpracy studio przygotowało dla sieci ujęcia foodowe i dema produktowe do spotów TV oraz filmów wykorzystywanych w digitalu, promujących ofertę dań gotowych Szamamm. Autorem zdjęć i...
Marka SKYN rozpoczęła kolejną odsłonę kampanii "Skin-on-skin poczujcie siebie" promującą prezerwatywy z innowacyjnego, ultramiękkiego materiału SKYNFEEL. Kampania jest prowadzona w trzech obszarach: na platformach mediowych, platformach społecznościowych oraz we współpracy z influencerami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764