Po sukcesie sprzedażowym w 6 województwach Polski Kompania Piwowarska wprowadza piwo Tyskie Klasyczne na rynek ogólnopolski. Kampanii towarzyszyć będą reklamy w prasie i Internecie oraz na outdoorze. Tyskie Klasyczne promować będzie także spot telewizyjny, w którym Klasyczne odwoływać się będzie do 400-letniej tradycji tyskiego browarnictwa. Kampania potrwa przez kilka najbliższych miesięcy.
Tyskie Klasyczne, alternatywny wariant piwa Tyskie, to powrót do czasów, gdy piwa były łagodniejsze i bardziej delikatne. Tyskie Klasyczne powstało przede wszystkim – choć nie tylko – z myślą o młodszym pokoleniu, ludziach dwudziesto i trzydziestoletnich. Tyskie Klasyczne zwiera mniej niż 5% alkoholu i jest nieco słabiej nagazowane. Skład piwa przygotowany został zgodnie z poszanowaniem prawa czystości ustanowionego w XVI wieku zgodnie z którym piwo powinno powstawać wyłącznie w oparciu o trzy składniki: 100% słodu jęczmiennego, chmielu oraz wody.
Premierze Tyskiego Klasycznego na ogólnopolskim rynku towarzyszyć będzie ogólnopolska kampania reklamowa. Jej trzon stanowić będzie emisja spotu reklamowego w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Głównym motywem filmu będą wnętrza Tyskich Browarów Książęcych – miejsca warzenia piwa. W filmie zobaczymy zaś doświadczonych piwowarów, tradycyjne kadzie, wielkowiekowe mury warzelni oraz to w jaki sposób nowoczesny proces produkcji może oddawać ducha tradycji, do której – poprzez skład – Tyskie Klasyczne się odwołuje. Połączenie tradycji z nowoczesnością pokazywać ma, że klasyczna edycja Tyskiego skierowana jest do osób, które zgodnie z aktualnymi trendami szukają piw o autentycznym, klasycznym smaku.
Premiera spotu zaplanowana została na 6 listopada. Poza telewizją, reklamy Tyskiego Klasycznego trafią też na billboardy i citylighty, pojawią się w Internecie oraz prasie (tygodniki opinii, prasa handlowa i lifestylowa, dzienniki lokalne). Wspierać ją będą materiały POS w sklepach i aktywności w Internecie, w tym szczególnie w social media.
Tyskie Klasyczne sprzedawane będzie także w nowej butelce, która poza recepturą oddaje także ducha dawnego browarnictwa. Projektanci inspirowali się architekturą tyskiego browaru: wystrojem warzelni, monumentalną elewacją chłodni centralnej, smukłością wieży zegarowej. Powstała butelka o idealnie zbalansowanym kształcie: masywnym korpusie, solidnej podstawie, grubym kołnierzu i strzelistej szyjce. Rustykalny grawer korony, beżowa kolorystyka i łukowate ramiona etykiety nawiązują do stylu sprzed epoki. Tak jak w XIX w. butelka nie ma kontretykiety.
Spot TV przygotowała agencja McCann, działania BTL oraz kampanię digital stworzyła i poprowadzi agencja kreatywna TEQUILA. Za działania PR odpowiada agencja Q&A Consulting, a za zakup mediów dom mediowy Starcom.
Źródło: Kompania Piwowarska