logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: #U20creators - niestandardowa komunikacja agencji Labcon dla Adidas

  PR 30.05.2019, przeczytano 781 razy
ilustracja

Agencja contentowa Labcon (Group One) wygrała kolejny przetarg rozpisany przez adidas. Agencja, która od stycznia zajmuje się kompleksową komunikacją marki na polskim rynku, odpowiada również za działania marketingowe adidas podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej U-20, których gospodarzem jest Polska. Jednym z nich jest konkurs #U20creators, który promują piłkarze m.in.: Krzysztof Piątek, Grzegorz Krychowiak, Łukasz Fabiański, Karol Linetty i Jan Bednarek oraz twórcy internetowi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-u20creators---niestandardowa-komunikacja-agencji-labcon-dla-adidas,382682,artykul.html

Głównym zadaniem agencji Labcon jest niestandardowa i angażująca komunikacja marki adidas, która jest oficjalnym sponsorem trwającego turnieju Mistrzostw Świata U-20 i młodych zawodników reprezentacji Polski: Mateusza Bogusza, Adriana Benedyczaka, Marcela Zylli, Sebastiana Walukiewicza, Michała Skórasia, Jana Sobocińskiego, Serafina Szoty i Adriana Łyszczarza.

Punktem wyjścia do opracowanej idei komunikacji był trend powszechny wśród młodej grupy docelowej adidas Football: kolekcjonowanie kart piłkarskich. W oparciu o ten insight agencja Labcon przygotowała konkurs #U20creators, który odbywa się na Instagram Stories ośmiu młodych piłkarzy, ambasadorów adidas. Dobór narzędzia jest dość nietypowy. Komunikaty na Story znikają przecież po 24 godzinach. Aktywacja polega na poszukiwaniu znikających kart piłkarskich adidas przez cały okres fazy grupowej Mistrzostw, a następnie na opublikowaniu zebranej kolekcji na swoim Instagram Story. Dodatkowa atrakcją są specjalne karty z piłką, widoczne jedynie przez 5 godzin. Za odpowiedź, na pytanie znajdujące się na każdej z nich można wygrać oryginalną piłkę z danego meczu. Konkurs zakończy się 31 maja br.

Labcon postawił na szerokie wsparcie komunikacji wykorzystując kanały różnorodnych influencerów precyzyjnie trafiających do grupy docelowej adidas Football. Instagramerzy piłkarscy m.in.: Footroll, Lotar, Lachu, Lis Pola Karnego i znany z telewizji Gabor pełnią funkcję hostów konkursu. Na starcie akcji komunikacyjnie wsparli go również zawodnicy kadry A: Piątek, Krychowiak, Fabiański, Linetty, Bednarek, którzy na Instagramie opublikowali swoją limitowaną złotą kartę piłkarską. Youtuberzy gamingowi, Jcob i Koza Sport, wsparli komunikację głównego konkursu dodatkowymi aktywacjami z nagrodami.

Konkurs #U20creators to nie jedyne działania realizowane dla marki adidas w kontekście Mistrzostw Świata U-20. W trakcie rozgrywanych meczów w fazie grupowej agencja prowadzi również real-time’owe działania na Instagram Story zawodników U-20. Zrealizowana została też dedykowana sesja zdjęciowa, której efekty można znaleźć na Instagramowych feedach piłkarzy kadry młodzieżowej. Z kolei na Youtubie Footrolla powstał odcinek specjalny z udziałem zawodnika adidas U-20, Sebastiana Walukiewicza. Można go obejrzeć pod tym linkiem.  

Źródło: Group One

www.groupone.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764