logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ubrania, kosmetyki i rekordowy Black Friday

  PR 04.12.2019, przeczytano 906 razy
ilustracjastrzałka
Źródło www.shoper.pl/blog/

Black Friday w Polsce nie ma takiego umocowania w kalendarzu świąt jak w USA - u nas to po prostu końcówka listopada. Jednak sprzedawcom, zwłaszcza tym internetowym, udało się od zera w kilka lat wykreować ten dzień na festiwal zakupów. Świetnie zadziałała tu magia marketingu, a zwłaszcza sprawdzony zabieg: czas promocji ograniczony.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ubrania%2C-kosmetyki-i-rekordowy-black-friday,384965,artykul.html

Wyniki tegorocznego Black Friday pokazują wyraźnie, że ten fenomen z każdą kolejną edycją przybiera na sile, a sprzedawcy internetowi są coraz lepsi w wykorzystywaniu tego trendu do przyciągania klientów i zwiększania sprzedaży. Podczas Black Friday 2019 r. sklepy internetowe na platformie Shoper odnotowały o 50 proc. wyższą wartość sprzedaży niż rok wcześniej. Tym samym Shoper poprawił zakupowy rekord ustanowiony rok temu również podczas Black Friday 2018 r.

- Sklepy świetnie wykorzystały swoją okazję w Black Friday- przygotowały promocyjną ofertę oraz jej odpowiednią komunikację. Ważny jest też aspekt techniczny wielkiej akcji sprzedażowej - nasze sklepy wytrzymały wzmożony ruch, strony sklepów nie zawieszały się a płatności przebiegały bez zakłóceń. Do najwyższej gotowości została postawiona również sama obsługa klienta m.in. kompletowanie dużo większej liczby zamówień oraz ich wysyłka, tak że paczki z niektórych sklepów już dotarły do kupujących – mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Black Friday vs. zwykły dzień: ile razy więcej wydaliśmy?

Shoper postanowił zmierzyć, jak skutecznie sprzedawcy działający na tej platformie potrafią wykorzystać Black Friday do zwiększenia sprzedaży i którzy z nich radzą sobie z tym najlepiej. Analitycy firmy porównali statystyki z tego dnia zsumowane dla ponad 12 tys. sklepów  z wynikami zarejestrowanymi w poprzedni piątek - 22 listopada.

  • Ruch na stronach sklepów był wyższy o 39 proc.
  • Liczba zamówień wzrosła 158 proc.
  • Wartość sprzedaży wzrosła o 185 proc.
  • Wartość transakcji sfinalizowanych za pomocą Płatności Shoper wzrosła o 251 proc.

Najwięcej podczas Czarnego Piątku zarobiły sklepy z kategorii Zdrowie i Uroda, Dom i Ogród oraz Odzież. Z kolei w statystykach liczby zamówień zdecydowanie wybijają się ubrania i kosmetyki - łącznie produkty z tych dwóch grup odpowiadają za 43 proc. zamówień  z Black Friday.

ilustracjastrzałka

Źródło: www.shoper.pl/blog/

Statystyki płatności za zakupy również dowodzą rosnącej popularności Czarnego Piątku w polskim internecie. Duże wzrosty odnotowała firma Blue Media. Operator płatności online podczas Black Friday 2019 r. zarejestrował o 100 proc. więcej transakcji niż w Black Friday 2018.

Black Friday czy Black Week?

Cały miniony tydzień (“Black Week” 25.11-01.12) zakończył się w sklepach na platformie Shoper wynikiem sprzedażowym o 46 proc. wyższym od poprzedniego tygodnia (18-24.11), co pokazuje, że zainteresowanie zakupami w sieci w Polsce wyraźnie wzrosło pod koniec listopada, choć zdecydowanie najlepszym dniem był Czarny Piątek.

- Jeszcze parę lat temu nie widzieliśmy na reklamach “black weeków” czy “czarnych weekendów”. W tym roku wiele sklepów wystartowało z promocyjnymi akcjami wcześniej, by zdążyć przed natłokiem czarnopiątkowych komunikatów. Kultura zakupowa potrafi dostosować każdą ideę na lokalne potrzeby, a Polacy są narodem niecierpliwym i nie wszyscy chcą czekać na wielkie obniżki dostępne tylko w jednym konkretnym dniu. Myślę, że “rozmasowanie” akcji wyprzedażowej na kilka dni to wentyl dla e-commerce’u. Przez to zyskują obie strony: kupujący, bo ma więcej czasu na zakupy; i właściciel sklepu, który nie musi obsługiwać boomu w ciągu jednego dnia, lecz kilku, co daje też w efekcie lepszą obsługę klienta. Wciąż jednak całe zjawisko napędza sam Black Friday - zauważa Jacek Zientkiewicz, Head of Business Development w Shoper.

ilustracjastrzałka

Źródło: www.shoper.pl/blog/

Zalety rozciągnięcia promocyjnego czasu na cały tydzień zauważa też firma SMSAPI, zajmująca się masowymi wysyłkami SMS-ów, często wspierającymi sprzedaż sklepów internetowych. Jej eksperci zauważają, że komunikacja Black Friday jest z roku na rok bardziej intensywna. By przebić się przez gąszcz informacji o promocjach, w tym roku wiele sklepów zaczęło komunikację wcześniej - klienci SMSAPI wysłali ponad 90% więcej wiadomości SMS w czwartek przed Black Friday niż w roku poprzednim.

Statystyki Shopera z minionych lat pokazują, że w grudniu wyniki nigdy nie były aż tak dobre jak w Black Friday, jednak o mniej więcej 1/3 wyższe niż przed okresem świątecznym. Taki stan utrzymywał się do ok. 20 grudnia, po czym następował świąteczno-noworoczny spadek. Prawdopodobnie tak samo będzie wyglądać też sytuacja w tym roku. Więc Black Friday śmiało można nazwać otwarciem sezonu świątecznego w e-sklepach.

Źródło: Shoper

www.shoper.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764