logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwała reklamowa budzi kontrowersje wśród krakowskich przedsiębiorców

  PR 23.05.2022, przeczytano 541 razy
ilustracja

Już 1 lipca 2022r. w Krakowie zacznie obowiązywać w pełni tzw. uchwała reklamowa. Oznacza to, że wszystkie podmioty prowadzące na terenie miasta działalność reklamową, które wzniosły swoje nośniki reklamowe przed tym dniem mają niewiele czasu na dostosowanie ich do nowych wymogów prawnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwala-reklamowa-budzi-kontrowersje-wsrod-krakowskich-przedsiebiorcow,395952,artykul.html

Nowy porządek reklamowy – szczegóły uchwały

Uchwała dzieli teren Krakowa na 3 Strefy, przy czym 3 Strefa została dodatkowo podzielona na 3 Podobszary. Ponadto wyodrębniono także tereny towarzyszące obiektom usług oraz ulice wlotowe. W każdym z tych obszarów obowiązują inne zasady prawne dotyczące sytuowania nośników reklamowych. Z tego względu każdy podmiot, prowadzący działalność reklamową, w pierwszej kolejności powinien ustalić, w której strefie lub podstrefie znajduje się nieruchomość, na której ta działalność jest prowadzana. Ponadto w uchwale reklamowej ustalono katalog dopuszczalnych nośników reklamowych.

Chaos reklamowy zastąpiony przez chaos prawny

Dzięki nowelizacji przepisów mieszkańcy powinni czuć się mniej przytłoczeni ilością nośników reklamowych, rozlokowanych na terenie Krakowa. Chociaż działania Rady były motywowane dobrem mieszkańców, budząca wątpliwości treść uchwały reklamowej wprowadza porządek na ulicach aglomeracji, jednak generuje spory chaos prawny.

Dlaczego jedyną szansą na ujednolicenie skomplikowanych przepisów jest apelacja w TK? O szczegółach uchwały reklamowej opowiada Karolina Suchoń - prawniczka działu nieruchomości kancelarii KWKR.

Źródło: KWKR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
Inflacja spadła. Co z płacami?
Trzynaście miesięcy temu ceny rosły w tempie niemal 20 proc. rok do roku, obecnie spadły poniżej 2 proc. Ekonomiści są jednak zgodni, że w kolejnych miesiącach znowu znajdzie się powyżej celu inflacyjnego. W niewielkim stopniu wpłynie na to przywrócenie od kwietnia 5-proc. VAT-u na żywność, natomiast niewiadomą pozostaje kształtowanie się cen surowców...
Europa nie dogania USA i Chin w rozwoju sztucznej inteligencji
Światowym liderem rynku sztucznej inteligencji są Stany Zjednoczone, które mocno inwestują w opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Za nimi plasują się Chiny, w których rozwijane są z jednej strony aplikacje mobilne czy przydatne algorytmy, a z drugiej – mocno kontrowersyjny social scoring, w wyniku którego nawet to,...
Jeżeli chce się skorzystać z ulg podatkowych, należy sprawdzić i uzupełnić zeznania przygotowane przez administrację skarbową. Jak podaje serwis Prawo.pl, należy uważać zwłaszcza na ulgi: rodzinną i dla seniora, które - nawet jeśli fiskus je uwzględnił - mogą zawierać nieprawidłowości.
Pokolenie Z - tendencje zakupowe wg Mediamarkt
Łatwy dostęp, szybkość procesu oraz sprawne, intuicyjne rozwiązania odgrywają ogromną rolę w decyzjach zakupowych pokolenia Z. Najnowszy raport z marca 2024, pt. „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” przygotowany na zlecenie MediaMarktSaturn Polska pokazuje, że młodzi Polacy preferują kupowanie w sieci. Aż 86,2% robi to przynajmniej raz w miesiącu bądź...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764