logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Łódzka uchwała krajobrazowa: Komentarz Cityboard Media

  PR 25.08.2017, przeczytano 2211 razy
ilustracjastrzałka

W związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) unieważniającym w całości łódzką uchwałę krajobrazową, jako Zarząd Cityboard Media chcielibyśmy zwrócić uwagę na istotny aspekt tematu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-lodzka-uchwala-krajobrazowa%3A-komentarz-cityboard-media,33516,artykul.html

Niepokoi nas fakt, że sprawa praw nabytych znalazła się w ogóle poza rozstrzygnięciem WSA, to znaczy sąd w ogóle nie uwzględnił tego zarzutu i jako kompetentne do jego rozstrzygnięcia wskazał Trybunał Konstytucyjny lub sądy powszechne. W ustnych motywach do wyroku WSA stwierdzającego nieważność uchwały WSA powołał się między innymi na naruszenie zasad kompetencyjnych, brak precyzyjnie zdefiniowanych granic stref, dla których określono różne warunki sytuowania tablic i urządzeń reklamowych, oraz na brak określenia warunków dostosowania istniejących tablic i urządzeń reklamowych do zasad określonych w uchwale krajobrazowej. WSA nie rozstrzygnął jednak, czy uchwała narusza prawach nabyte podmiotów, które użytkują wzniesione przez siebie uprzednio legalnie nośniki reklamowe, uznając, że ta sprawa jest poza jego kompetencją. Każde urządzenie reklamowe, które zostało zbudowane zgodnie z prawem i w oparciu o decyzję urzędników, powinno być, zgodnie z konstytucją RP chronione prawem. Uchwała RM Łodzi pominęła ten fakt, a WSA w Łodzi uznał się za niekompetentny do rozstrzygania w tym zakresie, ponieważ dotyczy on materii konstytucyjnej. Z tej przyczyny to bardzo zły wyrok dla całej branży OOH, ponieważ nie rozstrzyga zaistniałych wątpliwości prawnych.

Cityboard Media jako jedyna firma z 5 największych podmiotów na polskim rynku OOH, zaskarżyła ww. uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Żaden z członków Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, ani sama Izba kierowana przez Pana Lecha Kaczonia, nie podjęli się tego kroku.

Zarząd Cityboard Media

Źródło: Cityboard Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Czyli dobrze by było gdyby było jak było :)

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764